>
Kategorie: Google Gry i aplikacje Newsy

YouTube pracuje nad własną telewizją – i to za darmo

YouTube w najbliższych miesiącach postawi na telewizję? Gigant ma w planach wprowadzenie nowej usługi, w której kanały telewizyjne obejrzymy za darmo, ale za to z reklamami.

Na 2023 rok YouTube ma bardzo ambitne plany. Platforma nie chce być już tylko miejscem, w którym oglądamy materiały wideo przygotowane przez naszych ulubionych twórców. YouTube chce teraz postawić również na… telewizję z reklamami.

Mogłoby się wydawać, że YouTube i telewizja nie będą mieć ze sobą wiele wspólnego – w końcu to właśnie ta platforma wraz z innymi serwisami streamingowymi miała być idealną propozycją dla tych, którzy mają już dość tradycyjnych mediów.

Okazuje się jednak, że telewizja według Google wciąż ma potencjał, by przyciągnąć widzów przed ekrany. Szczególnie, gdy jest darmowa.

fot. YouTube

Testy darmowej telewizji na YouTube już trwają

Rzecznik prasowy YouTube w rozmowie z Wall Street Journal potwierdził już, że testy nowej funkcji na platformie już trwają. Część użytkowników w USA ma już dostęp do pierwszych kanałów z reklamami. Platforma na początek bada zainteresowanie klientów.

To, co miałoby przyciągnąć nowych użytkowników do usługi, to oczywiście fakt, że byłaby ona bezpłatna. To właśnie odróżniałoby ją od usługi YouTube TV, która od pewnego czasu jest już dostępna w USA. Ta za 60 dolarów miesięcznie proponuje nam dostęp do ponad 100 kanałów telewizyjnych.

Według najświeższych doniesień streamowane na żywo kanały telewizyjne na YouTube mogłyby pojawić się już w tym roku – przynajmniej w Stanach Zjednoczonych.

fot. YouTube

Warto dodać, że w ciągu ostatnich miesięcy platformy streamingowe coraz częściej sięgają właśnie po reklamy – choć początkowo to, co miało wyróżniać m.in. Netflixa, HBO Max czy Disney+ to właśnie wygodny dostęp do treści bez reklam, w 2022 i 2023 roku większość platform wprowadzi już tańsze plany z reklamami.

Serwisy wymyśliły to sobie bardzo sprytnie. Jest to bowiem jakaś alternatywa dla tych klientów, którzy nie mogą pozwolić sobie na płacenie tak wysokich kwot, jakie serwisy życzą sobie za korzystanie z ich usług w standardowych pakietach. Dzięki temu z platform korzysta więcej użytkowników, a serwisy zyskują zarabiają zarówno na klientach, jak i na reklamodawcach.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1373794/hbo-max-wyzsza-cena/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Cienki jak brzytwa, mocny jak tur. Taki będzie Mini flagowiec, którego kupisz w Polsce

Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Ulefone

1″ aparat, 16 GB RAM, 1 TB, 120 Hz ekran i 120W ładowanie we flagowcu z 2 ekranami i baterią 10600 mAh. Po co Ci droższy smartfon?

Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Samsung jest 100 lat za Chińczykami. Liczby pokazują dominację Huawei, vivo i Honora

Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…

22 lutego 2025
  • Promocje

Najbardziej opłacalny Samsung w Polsce staniał tak bardzo, że niedługo zaczną dodawać go do płatków

Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…

22 lutego 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Air znów zawodzi. Nie będzie taki, jakbyśmy chcieli

Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…

22 lutego 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Nowa Motorola już na horyzoncie. Producent spieszy się z premierą

Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…

22 lutego 2025