>
Kategorie: Newsy

Vectra musi oddać nam zabrane pieniądze. Jest też potężna grzywna – aż 22 mln zł

UOKiK zadecydował – Vectra bezprawnie naliczała opłaty swoim klientom w umowach na czas nieokreślony. Teraz operator zapłaci 22 miliony kary, a do tego musi zwrócić klientom wszystkie pobrane od nich w ten sposób pieniądze.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował właśnie o bardzo wysokiej grzywnie, jaka została nałożona na Vectrę. Dostawca musi zapłacić aż 22 miliony złotych. Co takiego skłoniło UOKiK do takiej decyzji?

Jak tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, w latach 2019-2020 Vectra miała bezprawnie zmieniać zapisy umów na czas nieokreślony.

W kolejnych latach, na podstawie bezprawnie wprowadzonej zmiany w umowach, operator informował klientów o podwyższeniu opłaty abonamentowej za każdą z usług telekomunikacyjnych o 5 złotych miesięcznie – telewizji lub dostępu do internetu (60 zł lub 120 zł w skali roku).

fot. Vectra

Jakie wyjście z sytuacji mieli klienci? Mogli zgodzić się na bezprawie proponowanie zmiany lub wypowiedzieć umowę z operatorem. Wielu więc ostatecznie godziło na takie rozwiązanie – Vectra wykorzystywała fakt, że „to tylko 5 złotych”, a co zrozumiałe, klienci nie mieli ochoty na zamieszanie związane ze zmianą dostawcy.

Oto jak swoją decyzję komentuje UOKiK:

Prezes UOKiK wielokrotnie wskazywał, że zmiana istotnych warunków trwającej umowy zawartej na czas nieoznaczony może nastąpić tylko wówczas, gdy umowa to wyraźnie przewiduje.  W tego rodzaju umowach każda zmiana powinna być dokonana w oparciu o prawidłową klauzulę modyfikacyjną, która precyzuje jaki warunek umowy i w jakich okolicznościach może się zmienić.

fot. olly, Fotolia.com

Vectra słono zapłaci za swoje wybryki

Sprawa Vectry rozpatrywana była przez UOKiK od listopada 2021. Dziś Urząd wydał decyzję, nakładającą na Vectrę karę w wysokości ponad 22 milionów złotych.

Firma ma też oczywiście nakaz zaniechania praktyki, a także usunięcia jej skutków – Vectra musi zwrócić klientom wszystkie bezprawnie pobrane od nich pieniądze.

Operator musi poinformować wszystkich poszkodowanych konsumentów o przysługującym im prawie do rekompensaty w postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki wprowadzonej przez klauzulę, przez cały okres jej pobierania.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1376622/skyshowtime-premiera-cena-w-polsce/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Artykuł sponsorowany

iPhone 16 Pro Max: przyszłość technologii mobilnej

Apple ponownie udowodniło, że wiodący status w branży smartfonów jest zasłużony, prezentując swój najnowszy flagowy…

1 kwietnia 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Flagowy Pixel na pierwszych zdjęciach. Ma być tańszy, ale kopiuj wklej trwa w najlepsze

Google Pixel 10 Pro Fold pozuje pierwszych grafikach. Ma być tańszy od poprzednika – a…

1 kwietnia 2025
  • Promocje

Klon Bloodborne do kupienia w promocji na Steam. To zaskakująco dobra oferta

Klon Bloodborne – Thymesia, czyli brutalna gra akcji RPG trafiła na ciekawą 60% zniżkę. Ta…

1 kwietnia 2025
  • Apple
  • iOS
  • Newsy

Mamy Apple Intelligence w domu. Ogromna aktualizacja iOS 18.4 w Polsce

Nareszcie doczekaliśmy się Apple Intelligence także w Europie, czyli również w Polsce. Apple udostępnia swoje…

1 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Chciałbym powiedzieć Wam, że mieliście rację, a ja się myliłem. Niestety, ale nie w przypadku tych Samsungów

Samsung Galaxy Tab S10 FE i S10 FE+ zadebiutowały oficjalnie. To najmniej opłacalne Samsungi, jakie…

1 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

50 MP z OIS, 5600 mAh, IP69, a cena to tylko 1100 złotych. Fajny telefon w dobrej cenie

vivo V50e niedługo będzie mieć swoją premierę i został już zapowiedziany przez producenta. Dobry aparat…

1 kwietnia 2025