>
Kategorie: Newsy

Vectra musi oddać nam zabrane pieniądze. Jest też potężna grzywna – aż 22 mln zł

UOKiK zadecydował – Vectra bezprawnie naliczała opłaty swoim klientom w umowach na czas nieokreślony. Teraz operator zapłaci 22 miliony kary, a do tego musi zwrócić klientom wszystkie pobrane od nich w ten sposób pieniądze.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował właśnie o bardzo wysokiej grzywnie, jaka została nałożona na Vectrę. Dostawca musi zapłacić aż 22 miliony złotych. Co takiego skłoniło UOKiK do takiej decyzji?

Jak tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, w latach 2019-2020 Vectra miała bezprawnie zmieniać zapisy umów na czas nieokreślony.

W kolejnych latach, na podstawie bezprawnie wprowadzonej zmiany w umowach, operator informował klientów o podwyższeniu opłaty abonamentowej za każdą z usług telekomunikacyjnych o 5 złotych miesięcznie – telewizji lub dostępu do internetu (60 zł lub 120 zł w skali roku).

fot. Vectra

Jakie wyjście z sytuacji mieli klienci? Mogli zgodzić się na bezprawie proponowanie zmiany lub wypowiedzieć umowę z operatorem. Wielu więc ostatecznie godziło na takie rozwiązanie – Vectra wykorzystywała fakt, że „to tylko 5 złotych”, a co zrozumiałe, klienci nie mieli ochoty na zamieszanie związane ze zmianą dostawcy.

Oto jak swoją decyzję komentuje UOKiK:

Prezes UOKiK wielokrotnie wskazywał, że zmiana istotnych warunków trwającej umowy zawartej na czas nieoznaczony może nastąpić tylko wówczas, gdy umowa to wyraźnie przewiduje.  W tego rodzaju umowach każda zmiana powinna być dokonana w oparciu o prawidłową klauzulę modyfikacyjną, która precyzuje jaki warunek umowy i w jakich okolicznościach może się zmienić.

fot. olly, Fotolia.com

Vectra słono zapłaci za swoje wybryki

Sprawa Vectry rozpatrywana była przez UOKiK od listopada 2021. Dziś Urząd wydał decyzję, nakładającą na Vectrę karę w wysokości ponad 22 milionów złotych.

Firma ma też oczywiście nakaz zaniechania praktyki, a także usunięcia jej skutków – Vectra musi zwrócić klientom wszystkie bezprawnie pobrane od nich pieniądze.

Operator musi poinformować wszystkich poszkodowanych konsumentów o przysługującym im prawie do rekompensaty w postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki wprowadzonej przez klauzulę, przez cały okres jej pobierania.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1376622/skyshowtime-premiera-cena-w-polsce/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • POCO
  • Redmi
  • Telefony
  • Xiaomi

Kupisz to Xiaomi oczami i mam podobnie. Oto nowość, która trafi do Polski, w pełnej krasie

Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…

21 listopada 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Znam datę premiery najtańszego iPhone’a 2025 roku. Nie znam za to nikogo, kto czeka na niego w Polsce

Apple iPhone SE 4 będzie miał premierę w Polsce jeszcze wcześniej, niż oczekiwałem. Smartfon zadebiutuje…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Takiego telefonu jeszcze w Polsce nie było! Zawstydza Samsunga i Xiaomi

Zadebiutował OPPO Find X8 Pro: superflagowiec stworzony z myślą o Europie, a co za tym…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

W następnym miesiącu realme rozbije bank podkręconym Snapdragon 8 Gen 3 i baterią 7000 mAh

Podkręcony Snapdragon 8 Gen 3 w połączeniu z 7000 mAh to marzenie niejednego ManiaKa. Sam…

21 listopada 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Ten telefon do zdjęć jest tak dobry, że nowy prezydent USA odbanuje dla niego Huawei

Z zakupem telefon do zdjęć czekasz do premiery Huawei Mate 70? Możesz mieć rację, bo…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Cienka brzytwa z taką specyfikacją zasługuje, by nazywać ją flagowcem dla oszczędnych

Seria vivo S20 zaoferuje użytkownikom mocarną specyfikację. Zwłaszcza vivo S20 Pro zapowiada się na jednego…

21 listopada 2024