>
Kategorie: Newsy

Vectra musi oddać nam zabrane pieniądze. Jest też potężna grzywna – aż 22 mln zł

UOKiK zadecydował – Vectra bezprawnie naliczała opłaty swoim klientom w umowach na czas nieokreślony. Teraz operator zapłaci 22 miliony kary, a do tego musi zwrócić klientom wszystkie pobrane od nich w ten sposób pieniądze.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował właśnie o bardzo wysokiej grzywnie, jaka została nałożona na Vectrę. Dostawca musi zapłacić aż 22 miliony złotych. Co takiego skłoniło UOKiK do takiej decyzji?

Jak tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, w latach 2019-2020 Vectra miała bezprawnie zmieniać zapisy umów na czas nieokreślony.

W kolejnych latach, na podstawie bezprawnie wprowadzonej zmiany w umowach, operator informował klientów o podwyższeniu opłaty abonamentowej za każdą z usług telekomunikacyjnych o 5 złotych miesięcznie – telewizji lub dostępu do internetu (60 zł lub 120 zł w skali roku).

fot. Vectra

Jakie wyjście z sytuacji mieli klienci? Mogli zgodzić się na bezprawie proponowanie zmiany lub wypowiedzieć umowę z operatorem. Wielu więc ostatecznie godziło na takie rozwiązanie – Vectra wykorzystywała fakt, że „to tylko 5 złotych”, a co zrozumiałe, klienci nie mieli ochoty na zamieszanie związane ze zmianą dostawcy.

Oto jak swoją decyzję komentuje UOKiK:

Prezes UOKiK wielokrotnie wskazywał, że zmiana istotnych warunków trwającej umowy zawartej na czas nieoznaczony może nastąpić tylko wówczas, gdy umowa to wyraźnie przewiduje.  W tego rodzaju umowach każda zmiana powinna być dokonana w oparciu o prawidłową klauzulę modyfikacyjną, która precyzuje jaki warunek umowy i w jakich okolicznościach może się zmienić.

fot. olly, Fotolia.com

Vectra słono zapłaci za swoje wybryki

Sprawa Vectry rozpatrywana była przez UOKiK od listopada 2021. Dziś Urząd wydał decyzję, nakładającą na Vectrę karę w wysokości ponad 22 milionów złotych.

Firma ma też oczywiście nakaz zaniechania praktyki, a także usunięcia jej skutków – Vectra musi zwrócić klientom wszystkie bezprawnie pobrane od nich pieniądze.

Operator musi poinformować wszystkich poszkodowanych konsumentów o przysługującym im prawie do rekompensaty w postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki wprowadzonej przez klauzulę, przez cały okres jej pobierania.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1376622/skyshowtime-premiera-cena-w-polsce/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Jestem pozamiatany. Ten flagowiec na żywo wygląda tak dobrze, że można wybaczyć mu konserwatywną powtarzalność

Sony Xperia 1 VII przed premierą pojawiła się na zdjęciach na żywo. Fioletowy wariant to…

24 kwietnia 2025
  • Promocje

Epic Games rozdaje małą perełkę. To przygodówka z bardzo pozytywnymi opiniami

Epic Games rozdaje perełkę od indie studia – gracze przez najbliższy tydzień mogą odebrać za…

24 kwietnia 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Tablety

No i proszę – jak się chce, to da się zrobić tani i mocny tablet z ekranem 144 Hz i klawiaturą

Honor Pad GT zadebiutował oficjalnie. Ponieważ ma rozsądną specyfikację i niską cenę, chętnie zobaczyłbym go…

24 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Redmi
  • Telefony

Xiaomi kpi sobie z konkurencji. Wsadzili eksflagowy procesor i baterię 7550 mAh do 7.98 mm telefonu za 1030 złotych

Nie mam pojęcia, w jaki sposób Redmi Turbo 4 Pro może być tak tani na…

24 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo
  • Wiadomość dnia

Wielki powrót vivo do Polski! Znam promocję na start i cenę flagowego vivo X200 Pro z 200 MP, 16/512 GB, 6000 mAh i 90 W

Chciałoby się napisać — NARESZCIE! Długo czekaliśmy na oficjalny powrót vivo do Polski, ale w…

24 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Mój flagowy ideał za 1750 złotych zadebiutował. Jest tylko jeden powód, dla którego nie będzie moim prywatnym smartfonem.

OnePlus 13T zadebiutował oficjalnie. Dla mnie to ideał kompaktowego flagowca w doskonałej cenie. Ponadto ma…

24 kwietnia 2025