>
Kategorie: Newsy

Vectra musi oddać nam zabrane pieniądze. Jest też potężna grzywna – aż 22 mln zł

UOKiK zadecydował – Vectra bezprawnie naliczała opłaty swoim klientom w umowach na czas nieokreślony. Teraz operator zapłaci 22 miliony kary, a do tego musi zwrócić klientom wszystkie pobrane od nich w ten sposób pieniądze.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował właśnie o bardzo wysokiej grzywnie, jaka została nałożona na Vectrę. Dostawca musi zapłacić aż 22 miliony złotych. Co takiego skłoniło UOKiK do takiej decyzji?

Jak tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, w latach 2019-2020 Vectra miała bezprawnie zmieniać zapisy umów na czas nieokreślony.

W kolejnych latach, na podstawie bezprawnie wprowadzonej zmiany w umowach, operator informował klientów o podwyższeniu opłaty abonamentowej za każdą z usług telekomunikacyjnych o 5 złotych miesięcznie – telewizji lub dostępu do internetu (60 zł lub 120 zł w skali roku).

fot. Vectra

Jakie wyjście z sytuacji mieli klienci? Mogli zgodzić się na bezprawie proponowanie zmiany lub wypowiedzieć umowę z operatorem. Wielu więc ostatecznie godziło na takie rozwiązanie – Vectra wykorzystywała fakt, że „to tylko 5 złotych”, a co zrozumiałe, klienci nie mieli ochoty na zamieszanie związane ze zmianą dostawcy.

Oto jak swoją decyzję komentuje UOKiK:

Prezes UOKiK wielokrotnie wskazywał, że zmiana istotnych warunków trwającej umowy zawartej na czas nieoznaczony może nastąpić tylko wówczas, gdy umowa to wyraźnie przewiduje.  W tego rodzaju umowach każda zmiana powinna być dokonana w oparciu o prawidłową klauzulę modyfikacyjną, która precyzuje jaki warunek umowy i w jakich okolicznościach może się zmienić.

fot. olly, Fotolia.com

Vectra słono zapłaci za swoje wybryki

Sprawa Vectry rozpatrywana była przez UOKiK od listopada 2021. Dziś Urząd wydał decyzję, nakładającą na Vectrę karę w wysokości ponad 22 milionów złotych.

Firma ma też oczywiście nakaz zaniechania praktyki, a także usunięcia jej skutków – Vectra musi zwrócić klientom wszystkie bezprawnie pobrane od nich pieniądze.

Operator musi poinformować wszystkich poszkodowanych konsumentów o przysługującym im prawie do rekompensaty w postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki wprowadzonej przez klauzulę, przez cały okres jej pobierania.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1376622/skyshowtime-premiera-cena-w-polsce/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Cienki jak brzytwa, mocny jak tur. Taki będzie Mini flagowiec, którego kupisz w Polsce

Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Ulefone

1″ aparat, 16 GB RAM, 1 TB, 120 Hz ekran i 120W ładowanie we flagowcu z 2 ekranami i baterią 10600 mAh. Po co Ci droższy smartfon?

Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Samsung jest 100 lat za Chińczykami. Liczby pokazują dominację Huawei, vivo i Honora

Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…

22 lutego 2025
  • Promocje

Najbardziej opłacalny Samsung w Polsce staniał tak bardzo, że niedługo zaczną dodawać go do płatków

Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…

22 lutego 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Air znów zawodzi. Nie będzie taki, jakbyśmy chcieli

Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…

22 lutego 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Nowa Motorola już na horyzoncie. Producent spieszy się z premierą

Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…

22 lutego 2025