>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

YouTube zmienia się w niejadalną papkę. Padł kolejny rekord

YouTube chwali się kolejnym pobitym rekordem oglądalności krótkich wideo, czyli Shorts. Czy jednak widz ma się tak naprawdę z czego cieszyć? Moim zdaniem nie – zgadzasz się ze mną?

Od premiery zakładki YouTube Shorts w Stanach Zjednoczonych miną niedługo dwa lata. Do Polski trafiła ona kilka miesięcy później, latem 2021 roku. Shortsy obejrzymy zarówno za pośrednictwem przeglądarki, aplikacji mobilnej jak i aplikacji na smart TV.

Shorts to odpowiedź Google na rosnącą popularność krótkich treści, a przede wszystkim TikToka. Instagram, by dogonić rosnącą platformę, w 2020 roku pokazał swoje rolki (reels), a YouTube rok później właśnie shorty. Nie zapominajmy, że „tiktoki” dotarły nawet na Facebooka!

YouTube Shorts świętuje nowy rekord

Dziś gigant chwali się nowym rekordem. Okazuje się, że Shortsy przekroczyły niedawno barierę 50 miliardów wyświetleń dziennie.

Taka liczba może robić wrażenie, szczególnie w porównaniu z 2022 rokiem, kiedy to Shorts zgarniały dziennie po 30 miliardów wyświetleń – widać, że stale zyskują na popularności.

W tym miejscu trzeba jednak zauważyć, że Instagramowe rolki (razem z tymi Facebookowymi) zbierają po…140 miliardów wyświetleń dziennie. YouTube zostaje więc daleko w tyle.

fot. YouTube

Tyle jeśli chodzi o liczby. Użytkowników oglądających Shorts przybywa, bo YouTube coraz częściej sugeruje nam takie treści w proponowanych – chwytliwe, często clickbaitowe tytuły przyciągają odbiorców, nic w tym dziwnego. Mi jednak nie podoba się to, w jaką stronę zmierza YouTube. Dlaczego? Już tłumaczę.

Po pierwsze – YouTube od zawsze słynął z dłuższych treści, rywalizując raczej z telewizją czy platformami streamingowymi, niż mediami społecznościowymi. Na tym YouTube zdobył swoją popularność i to robi najlepiej. Nie rozumiem, czemu wszystkie platformy na siłę starają się być takie same – nawet, jeśli do końca im to nie wychodzi.

Inny przykład to Stories, które największy sukces odniosły najpierw na Snapchacie a później na Instagramie, a nagle zaczęły pojawiać się wszędzie, nawet na LinkedIn!

Po drugie – jakość. Od dłuższego czasu obserwuję Shortsy na YouTube. Czasem zaglądam tam, aby sprawdzić co w trawie piszczy. Niestety zauważam spory rozstrzał jakości pomiędzy Instagramem czy TikTokiem, a YouTube Shorts. Treści zwykle są tam po prostu mało interesujące – a jeśli już takie się trafią, to widziałam je już na TikToku.  Może to tylko mój algorytm? 😉

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1380823/samsung-galaxy-s23-wieksza-sprzedaz/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Cienki jak brzytwa, mocny jak tur. Taki będzie Mini flagowiec, którego kupisz w Polsce

Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Ulefone

1″ aparat, 16 GB RAM, 1 TB, 120 Hz ekran i 120W ładowanie we flagowcu z 2 ekranami i baterią 10600 mAh. Po co Ci droższy smartfon?

Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Samsung jest 100 lat za Chińczykami. Liczby pokazują dominację Huawei, vivo i Honora

Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…

22 lutego 2025
  • Promocje

Najbardziej opłacalny Samsung w Polsce staniał tak bardzo, że niedługo zaczną dodawać go do płatków

Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…

22 lutego 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Air znów zawodzi. Nie będzie taki, jakbyśmy chcieli

Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…

22 lutego 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Nowa Motorola już na horyzoncie. Producent spieszy się z premierą

Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…

22 lutego 2025