>
Kategorie: Google Gry i aplikacje Newsy

YouTube znów „zaprasza” do Premium. W wersji darmowej tylko niższa jakość wideo

Google znów wpadł na kolejny sprytny sposób, w jaki może zachęcić użytkowników YouTube do wykupienia subskrypcji Premium. Oczywiście ucierpią na tym ci, którzy nie zapłacą. Tym razem Google kombinuje przy jakości wideo.

YouTube stale namawia użytkowników serwisu do skorzystania z subskrypcji Premium. Długie reklamy, których nie da się pominąć, potrafią doprowadzić do szewskiej pasji.

Niestety Premium to w Polsce całkiem spory wydatek, aż 23,99 złotych miesięcznie. W tej cenie otrzymujemy materiały bez reklam, możliwość odtwarzania w tle czy pobierania wideo do obejrzenia offline, a także dostęp do YouTube Music. Mimo tych zalet taka cena wciąż dla wielu jest zdecydowanie za wysoka.

Google stale głowi się, co zrobić, by więcej widzów skorzystało z subskrypcji. Do tej pory gigant skupiał się głównie na wydłużaniu irytujących reklam – wygląda na to, że strategia zadziałała. Google pochwalił się bowiem, że ​​liczba subskrybentów YouTube Music i Premium przekroczyła już globalnie 80 milionów użytkowników.

To jednak nie koniec zmian.

YouTube/ fot. ArtemSam, Fotolia.com

Lepsza jakość wideo tylko w YouTube Premium?

Pewien użytkownik Reddita zauważył, że na jego koncie pojawił się dodatkowy wybór jakości wideo 1080p ze znacznikiem Premium, który oferuje zwiększony bitrate, co miałoby przełożyć się na lepszą jakość materiału.

Wygląda na to, że YouTube testuje u części użytkowników Premium udostępnienie wideo w najwyższej jakości. Część posiadaczy darmowej wersji serwisu zauważyła też ostatnio, że szybkość transmisji bitów w niektórych treściach YouTube była u nich niższa, co zdaje się potwierdzać powyższą tezę.

fot. M. Brandon Lee | THIS IS TECH TODAY

Pytanie tylko, czy taka nowość rzeczywiście zachęci kogoś do wybrania płatnej subskrypcji. Wydaje mi się, że treści, które w większości konsumujemy na YouTube, wyglądają wystarczająco dobrze w jakości, jaką możemy mieć za darmo. Tym bardziej że wielu z platformy korzysta głównie na smartfonach.

Wiele wskazuje na to, że Google chce obrać taktykę podobną do Twittera – ten od marca umożliwi nam korzystanie z weryfikacji dwuetapowej z użyciem SMS-a tylko w płatnym planie:

https://www.gsmmaniak.pl/1384733/twitter-weryfikacja-dwuetapowa-platna/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Wearables

Użytkownicy zegarków Samsunga w tarapatach. Kluczowa funkcja nie działa

Zegarki Samsung Galaxy Watch i Galaxy Watch Ultra mają spore problemy. Nie działa w nich…

29 marca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

ManiaK Tygodnia#3. Motorola rządzi, OnePlus szokuje, a Xiaomi przypomniało sobie o swojej opłacalności

W 3 odcinku podsumowania newsów w technologii dowiesz się o nowych Motorolach, grubym jak beczka…

29 marca 2025
  • Garmin
  • Newsy
  • Wearables

Garmin sięga do portfela Polaka. Każe sobie płacić więcej niż w USA

Garmin Connect+ to nowa, płatna subskrypcja, która dodaje zegarkom marki sporo nowych funkcji. Użytkownicy są…

29 marca 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Składany iPhone szykuje się do rozwalenia konkurencji. Ten element mu to zagwarantuje

Składany iPhone Fold wydaje się rzeczywiście istnieć. Apple jednak chce iść tą drogą i dołączyć…

29 marca 2025
  • Promocje

Flagowy Xiaomi od premiery we wrześniu staniał o ponad połowę. Teraz to najlepszy wybór do 2000 złotych

Xiaomi 14T Pro na premierę kosztował 3999 złotych, a teraz możesz kupić go w promocji…

29 marca 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy
  • Testy

Mięsiście, dynamicznie, ale z kilkoma niedociągnięciami. Sprawdziłem The First Berserker: Khazan

Moja opinia o The First Berserker: Khazan po przedpremierowym testowaniu gry. Mowa o produkcji z…

29 marca 2025