>
Kategorie: Google Gry i aplikacje Newsy

YouTube znów „zaprasza” do Premium. W wersji darmowej tylko niższa jakość wideo

Google znów wpadł na kolejny sprytny sposób, w jaki może zachęcić użytkowników YouTube do wykupienia subskrypcji Premium. Oczywiście ucierpią na tym ci, którzy nie zapłacą. Tym razem Google kombinuje przy jakości wideo.

YouTube stale namawia użytkowników serwisu do skorzystania z subskrypcji Premium. Długie reklamy, których nie da się pominąć, potrafią doprowadzić do szewskiej pasji.

Niestety Premium to w Polsce całkiem spory wydatek, aż 23,99 złotych miesięcznie. W tej cenie otrzymujemy materiały bez reklam, możliwość odtwarzania w tle czy pobierania wideo do obejrzenia offline, a także dostęp do YouTube Music. Mimo tych zalet taka cena wciąż dla wielu jest zdecydowanie za wysoka.

Google stale głowi się, co zrobić, by więcej widzów skorzystało z subskrypcji. Do tej pory gigant skupiał się głównie na wydłużaniu irytujących reklam – wygląda na to, że strategia zadziałała. Google pochwalił się bowiem, że ​​liczba subskrybentów YouTube Music i Premium przekroczyła już globalnie 80 milionów użytkowników.

To jednak nie koniec zmian.

YouTube/ fot. ArtemSam, Fotolia.com

Lepsza jakość wideo tylko w YouTube Premium?

Pewien użytkownik Reddita zauważył, że na jego koncie pojawił się dodatkowy wybór jakości wideo 1080p ze znacznikiem Premium, który oferuje zwiększony bitrate, co miałoby przełożyć się na lepszą jakość materiału.

Wygląda na to, że YouTube testuje u części użytkowników Premium udostępnienie wideo w najwyższej jakości. Część posiadaczy darmowej wersji serwisu zauważyła też ostatnio, że szybkość transmisji bitów w niektórych treściach YouTube była u nich niższa, co zdaje się potwierdzać powyższą tezę.

fot. M. Brandon Lee | THIS IS TECH TODAY

Pytanie tylko, czy taka nowość rzeczywiście zachęci kogoś do wybrania płatnej subskrypcji. Wydaje mi się, że treści, które w większości konsumujemy na YouTube, wyglądają wystarczająco dobrze w jakości, jaką możemy mieć za darmo. Tym bardziej że wielu z platformy korzysta głównie na smartfonach.

Wiele wskazuje na to, że Google chce obrać taktykę podobną do Twittera – ten od marca umożliwi nam korzystanie z weryfikacji dwuetapowej z użyciem SMS-a tylko w płatnym planie:

https://www.gsmmaniak.pl/1384733/twitter-weryfikacja-dwuetapowa-platna/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Kapitalny FPS dostaniesz teraz o 95% taniej. Fani gatunku się w nim zakochają

Kapitalny FPS należący do popularnej serii gier z gatunku trafił na 95% promocję na Steam.…

30 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Te dwie nowe funkcje OneUI 7 warto znać. Ulepszą aparat telefonów Samsung

Aktualizacja OneUI 7 wprowadza przydatne nowości w kontekście aparatu do najmocniejszego flagowego modelu Samsung Galaxy…

30 stycznia 2025
  • Promocje

Smartwatch z AMOLED, NFC i GPS teraz w promocji. Polska okazja, dobra cena

Klasyczny i szykowny Amazfit Balance doczekał się w Polsce dobrej promocji. Smartwatch nie tylko posiada…

30 stycznia 2025
  • Newsy

eBay motorem sukcesu polskich MŚP: Brama do globalnego rynku

Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) udowadniają, że eksport nie jest zarezerwowany wyłącznie dla dużych…

29 stycznia 2025
  • Newsy
  • Operatorzy
  • Orange

Internet na ferie od Orange Flex. Aktywuj także w UE

Orange Flex przygotował ofertę idealną w ramach ferii zimowych, które właśnie trwają. W aplikacji w…

29 stycznia 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Google Pixel 6a przetrwał ekstremalny test w prawdziwym życiu. 6 miesięcy pod śniegiem

Wygląda na to, że Google Pixel 6a to naprawdę wytrzymały smartfon. Już niejeden egzemplarz wytrzymał…

29 stycznia 2025