Nokia porzuciła stare logo na rzecz nowego. Nie zobaczymy już więcej niebieskiej, kultowej nazwy firmy. Marka zapowiedziała równocześnie dalekosiężne zmiany w polityce przedsiębiorstwa, a to dopiero początek.
- Nokia porzuciła stare logo i wprowadziła nowe, odświeżone.
- O zabiegu marketingowym poinformowano podczas targów MWC w Barcelonie.
- Producent poinformował także o nadchodzących zmianach w polityce firmy.
Nowe logo Nokia przynosi delikatny powiew świeżości
Po tym, jak Pekka Lundmark przejął dział sprzętu telekomunikacyjnego firmy Nokia, dyrektor generalny przedstawił trójfazowy plan, opierający się na trzech filarach: reset, przyspieszenie i skalowanie.
Po zakończeniu pierwszej części planu marka skupiła się na przyspieszeniu i po raz pierwszy od długich, długich lat zmieniła swoje logo, aby zasygnalizować zmianę strategii. Precedens został ogłoszony podczas targów MWC w Barcelonie dnia 26 lutego 2023 roku.
Nokia rezygnuje z niebieskiego koloru i zastępuje go tym, co jest bardziej odpowiednie w danej sytuacji. Oznacza to, że nie przypisano żadnego konkretnego schematu kolorów.
Lundmark powiedział, że Nokia nie jest już tylko firmą zajmującą się smartfonami, ale „firmą zajmującą się technologią biznesową”.
Oprócz rozwoju działalności w zakresie sprzętu telekomunikacyjnego Nokia zamierza skoncentrować się również na sprzedaży sprzętu innym firmom.
Mowa o np. prywatnych sieciach 5G lub sprzęcie dla zautomatyzowanych fabryk, co pozycjonowałoby firmę jako konkurenta dla gigantów w tej dziedzinie takich jak Microsoft czy Amazon. Wspomniano także, że Nokia rozważa rozwój w innych obszarach.
Swoją drogą ostatnio producent wprowadził na rynek smartfon Nokia C02. Dawno się tak nie uśmiałem, przygotowując jego specyfikację. To nie jedyny świeży produkt firmy. Zaprezentowane zostały również modele: Nokia C32 oraz Nokia G22.
Ponadto potwierdzony został kolejny model producenta, który otrzyma system Android 13.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.