To bez wątpienia jeden z tych newsów, którego raczej się nie spodziewaliśmy. Okazuje się bowiem, że sprzedaż składanych smartfonów leci na łeb i na szyję, choć to właśnie „składaki” miały być koniem pociągowym branży w tych trudnych czasach.
Duże spadki sprzedaży smartfonów to fakt, który istnieje z nami już od wielu miesięcy. Wielu jednak upatrywało nadziei na lepsze jutro w rosnącej popularności modeli ze składanymi ekranami. Jak się okazuje, nadzieja umiera ostatnia, jest matką głupich i na dodatek chlebem biednego.
Według informacji agencji DSCC zajmującej się m.in. kontrolą dystrybucji wyświetlaczy do urządzeń mobilnych sprzedaż „składaków” spada w imponującym tempie.
Koniec 2022 r. przyniósł pierwszy poważny kryzys
W czwartym kwartale ubiegłego roku do klientów trafiło 3,1 mln sztuk takich urządzeń, co stanowi spadek aż o 48% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Niewiele lepiej wygląda sytuacja, jeśli porównamy ten okres do analogicznego rok wcześniej – w tym wypadku spadek wynosi „jedynie” 26 procent.
Źle? To mało powiedziane – to fatalny wynik, zwłaszcza że mówimy o najgorętszym okresie w roku, poprzedzającym Gwiazdkę. I nie jest to dobry prognostyk na 2023 r.
Mimo słabej końcówki cały rok 2022 prezentował się bardzo dobrze. Ich sprzedaż wyniosła 12,9 mln sztuk, co z kolei okazało się wzrostem aż o 62% w ujęciu rok do roku. Królem tego segmentu jest oczywiście Samsung, którego udziały w rynku wynoszą aż 83%. To jednak i tak zdecydowanie mniej niż pod koniec 2021 r., kiedy wynosiły one 96%.
Najpopularniejszym składanym smartfonem w ostatnim kwartale 2022 r. był Galaxy Z Flip 4 – jego sprzedaż wyniosła 47% ogółu. Na drugim miejscu oczywiście pojawił się Galaxy Z Fold 4 (28%), a trzecie miejsce należało do Huawei P50 Pocket – w tym wypadku udziały w sprzedaży wyniosły 5%.
Tendencja wzrostowa będzie, ale już nie tak imponująca
Trend spadkowy ma być kontynuowany także w obecnym kwartale — analitycy przewidują bowiem, że sprzedaż będzie gorsza o 3% w ujęciu rok do roku. Pewne odbicie ma przynieść drugi kwartał, podczas którego powinniśmy zobaczyć premierę nowych „składaków” od Samsunga i Vivo. Tegoroczna sprzedaż składanych smartfonów ma natomiast przekroczyć 17 mln sztuk.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.