>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Zuckerberg przegina. Instagram wciśnie nam jeszcze więcej reklam?!

Chciałabym, aby ten wpis dotyczył nowych, ciekawych funkcji w aplikacji Instagram. Niestety nie tym razem. Zamiast tego platforma stawia na większą porcję reklam – znowu. Gdzie tym razem postanowił wcisnąć je Zuckerberg.

Instagram nie od dziś zmienia się raczej w serwis zakupowo-reklamowy niż miejsce, w którym dzieliliśmy się ze znajomymi zdjęciami naszych śniadań, psów czy kotów. Reklama goni tu reklamę.

Nie ważne czy przeglądamy posty na tablicy – gdzie Instagram non stop podsuwa nam treści sponsorowane – czy odpalamy relację influencera – tu zaraz wyskoczy nam jakaś współpraca reklamowa.

Instagram pokazał już, co potrafi, w 2018 roku – to wtedy w miejsce funkcji Odkrywaj weszła zakładka Zakupy. To dobitnie pokazało, o co dokładnie chodzi Zuckerbergowi. To jednak dla użytkowników było już za dużo. Brak zainteresowania odbiorców zakupami w Instagramie sprawił, że zakładka ta zniknęła z aplikacji z poczatkiem 2023 roku.

Mogłoby się wydawać, że reklam na Instagramie nie może być już więcej – a jednak! Może być jeszcze gorzej.

Instagram z reklamami w wyszukiwarce

Instagram rozpoczął bowiem właśnie testy wyświetlania reklam w wynikach wyszukiwania.

Z wyszukiwarki często korzystamy nie tylko po to, by znaleźć tam konta naszych bliskich czy znanych nam osobistości, ale też aby wyszukać ciekawe kadry z miejsc, w które się wybieramy, inspiracje jedzeniowe czy różnej maści specjalistów.

Zuckerberg chyba niedawno zorientował się, że w tej sekcji nie ma jeszcze reklam, i chce ten błąd jak najszybciej naprawić. Instagram planuje udostępnić tę formę reklam globalnie już w nadchodzących miesiącach. Na razie trwają jej testy. Raczej nie mamy się jednak co spodziewać tego, że platforma zrezygnuje po nich z tej formy reklamy.

fot. Instagram

To jeszcze nie koniec genialnych pomysłów twórców Instagrama. Niebawem w aplikacji mają pojawić się również reklamy przypominające. Te miałyby pozwolić markom na wysyłanie do nas specjalnych powiadomień dotyczących na przykład premiery produktów czy startu wyprzedaży.

Brzmi strasznie? Dobra wiadomość jest jednak taka, że na te powiadomienia będziemy musieli wyrazić zgodę, a może nawet chęć skorzystania z takiego powiadomienia od danej firmy.

Po wyrażeniu zgody, Instagram powiadomi Cię o wydarzeniu trzykrotnie: jeden dzień przed wydarzeniem, 15 minut przed wydarzeniem oraz tuż po jego rozpoczęciu.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1393963/falszywe-kody-qr-poczta-polska-ostrzega/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Co kupić?
  • Promowane
  • Telefony
  • TOP-10
  • Wiadomość dnia

Jaki telefon kupić? Na te smartfony chętnie wydasz swoje własne pieniądze!

Jaki telefon kupić? To pytanie nasi Czytelnicy zadają nam codziennie. Przygotowaliśmy więc zestawienie polecanych smartfonów…

31 stycznia 2025
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Zdjęcia Google mają nowe sztuczki. Napraw zdjęcie w kilka sekund

Zdjęcia Google w aplikacji na Androida nauczyły się nowej sztuczki. Potrafią teraz wykonać prostą zmianę,…

31 stycznia 2025
  • Promocje

Świetny Open World do kupienia 95% taniej. Teraz kupisz go za śmieszne pieniądze

Świetny Open World od Ubisoftu został objęty 95% rabatem. Bardzo ciekawy i popularny wśród graczy…

31 stycznia 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

Najlepszy w historii Xiaomi na żywo przed lutową premierą

Globalny Xiaomi 15 Ultra ujawnia kolejne tajemnice. Superflagowiec już nie tylko zdradził wygląd na żywo…

30 stycznia 2025
  • Promocje

Epicka strategia turowa do kupienia taniej o 140 zł. To bardzo ciekawy tytuł

Epicka strategia turowa trafiła na 80% zniżkę. Ta sprawi, że przy zakupie tytułu zaoszczędzicie -…

30 stycznia 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Wearables

Apple wypłaci pieniądze za wadliwe baterie zegarków. To marne grosze

Apple znów musi wypłacić pieniądze użytkownikom sprzętów marki. To w związku z ugodą, która dotyczy…

30 stycznia 2025