>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Z tego banku wszyscy powinni brać przykład. Tak chroni Twoje pieniądze

mBank ma nowy pomysł na to, jak rozprawić się z oszustami! Tym razem wprowadza nowy sposób weryfikacji pracowników, dostępny w aplikacji. Od teraz nigdy nie będziesz mieć wątpliwości, z kim rozmawiasz.

mBank po raz kolejny wprowadza ważne zabezpieczenia, które mają upewnić klientów, że mają do czynienia z pracownikami banku, a nie cyberprzestępcami podszywającymi się pod instytucję.

Już w styczniu mBank zdecydował się na wprowadzenie w swoich wiadomościach mailowych specjalnych oznaczeń, które mają pomóc klientom banku w rozpoznaniu wiadomości, które rzeczywiście pochodzą od zweryfikowanego nadawcy.

mBank – sam zweryfikuj pracownika

Już od poniedziałku, 27 marca w mBanku pojawia się kolejne zabezpieczenie. Tym razem pozwoli ono zweryfikować dzwoniących do nas konsultantów. Od przyszłego tygodnia wszystkie rozmowy inicjowane przez pracowników będą potwierdzane w aplikacji mobilnej. W ten sposób możemy mieć pewność, że nie prowadzimy rozmowy z oszustem.

fot. mbank

Jak będzie wyglądać cała procedura? Pracownik prześle klientowi powiadomienie w aplikacji mobilnej mBanku ze swoim imieniem i nazwiskiem. Rozmowa będzie kontynuowana tylko wtedy, gdy klient zatwierdzi ją w aplikacji mobilnej.

Co istotne, dzwoniący pracownik nie będzie zadawał żadnych pytań weryfikacyjnych. Wystarczy potwierdzenie rozpoczęcia rozmowy w aplikacji mobilnej. To świetna wiadomość w czasach, w których przestępcy w sieci próbują podszyć się dosłownie pod wszystkich – nawet pod e-sklep Poczty Polskiej.

Mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika nie dotyczy jedynie klientów korporacyjnych.

fot. mBank

Oto jak taką decyzję tłumaczy Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku:

Cyberoszuści są w swoich działaniach bezwzględni i zdeterminowani. Podszywanie się w rozmowach telefonicznych pod pracownika bezpieczeństwa banku, funkcjonariusza Policji, CBA bądź prokuratury są tego najlepszym przykładem.

Mówimy takim działaniom „nie” i wprowadzamy kolejne rozwiązanie bezpieczeństwa. Dzięki niemu klienci będą mieć pewność, że kontaktuje się z nimi pracownik banku, a nie oszust. Zatwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej pozwoli kontynuować rozmowę bez konieczności zadawania pytań weryfikacyjnych. W przypadku użytkowników korzystających z naszej aplikacji mobilnej i mobilnej autoryzacji sam fakt zadawania takich pytań będzie świadczył o próbie wyłudzenia.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1393963/falszywe-kody-qr-poczta-polska-ostrzega/

Źródło: informacja prasowa

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Bankowość
  • Newsy

Klienci PKO BP są wprowadzani w błąd. W puli toczy się gra o Wasze pieniądze

Klienci PKO BP po raz kolejni są wprowadzani w błąd. To z kolei może prowadzić…

22 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Garść nowości w Messenger. Poznaj wszystkie nowe opcje

Messenger zostaje wyposażony w przydatne nowości – jakość HD w połączeniach, pocztę głosową, tła AI…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • POCO
  • Redmi
  • Telefony
  • Xiaomi

Specyfikacja następcy opłacalnego Xiaomi jest w punkt. Bateria ponad 6000 mAh, Android 15 i wydajny procesor

Nowego Xiaomi pokochasz za pojemną baterię i wysoką wydajność. Xiaomi Redmi Turbo 4 ujawnił część…

22 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy
  • Promocje

Ta gra to interaktywny film, który stał się hitem. Teraz zapłacisz za niego 75% mniej

Ta gra to interaktywny film, który stał się niemałym hitem w oczach krytyków i graczy.…

22 listopada 2024
  • Newsy

Mocarny OPPO z SD8G3, 12 GB RAM, 144 Hz oraz 67 W oficjalnie. Bardzo wydajny tablet z potencjałem

Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony

Być może za wcześnie skreśliłem tegoroczne flagowce. Znalazłem ważny powód, żeby je kupować

Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…

21 listopada 2024