Oto ranking najpopularniejszych marek w Polsce – który producent smartfonów zyskał najwięcej, jakie media cenimy, a który majonez to numer 1. wśród Polaków? Wszystkiego tego dowiemy się z SentiCharts od SentiOne!
Firma SentiOne udostępnia nowe, zupełnie darmowe narzędzie, dzięki któremu na bieżąco możemy sprawdzać, które marki zyskują na popularności. Ranking stu marek aktualizowany jest codziennie.
Jak to działa? Opracowany przez SentiOne algorytm sztucznej inteligencji codziennie zbiera i analizuje ponad 150 milionów wzmianek z mediów społecznościowych, for czy serwisów informacyjnych.
Na tej podstawie przygotowuje aktualne, świeżutkie zestawienie. Pod uwagę brana jest tu nie tylko liczba wzmianek, ale również ich wydźwięk i charakter oraz źródła dyskusji.
Ranking prezentuje 100 najpopularniejszych marek w polskim Internecie oraz listy TOP 10 w dwunastu kategoriach. To daje nam możliwość przyjrzenia się najpopularniejszym firmom w kategoriach: motoryzacja, napoje, elektronika użytkowa, e-commerce, moda, finanse i bankowość, artykuły spożywcze, zdrowie i uroda, elektronika domowa, handel, technologie i gry wideo.
Obecnie analizą objętych jest ponad tysiąc marek działających w Polsce, a ich lista stale rośnie.
W TOP 10 najpopularniejszych marek w Polsce znalazły się:
A jak sytuacja ma się w rankingu technologicznym? Tutaj na pierwszym miejscu plasuje się Samsung z aż 10 tysiącami wzmianek w ostatnim miesiącu. Kolejne miejsce należy do Androida i Xiaomi, a następne zajmują Sony, Microsoft, Apple oraz Huawei.
Warto zauważyć, że Xiaomi zebrał 5 tysięcy wzmianek, a Apple już tylko niespełna 3 tysiące.
Przy okazji premiery narzędzia SentiCharts, SentiOne zwraca też uwagę na ciekawe trendy wśród wyszukiwań i dyskusji Polaków. Dla przykładu w okresie Wielkanocy wyraźnie widać było, jak istotną rolę na na naszych stołach pełni majonez.
W kategorii „Żywność” pierwsze miejsce zajęła marka Winiary, czyli producent popularnego Majonezu Dekoracyjnego, natomiast marka Hellmman’s przeniosła się wyżej aż o trzy miejsca.
Sporo w ostatnim czasie zyskał też Kinder (dzięki wprowadzeniu jajek-niespodzianek Kinder Joy z figurkami z Harry’ego Pottera), a także firma E. Wedel i OnlyBio, a to dzięki współpracy, z której powstały kosmetyki o zapachach kultowych czekoladek.
Chcemy, by SentiCharts było tym dla monitoringu Internetu, czym Google Maps stało się dla nawigacji i odkrywania nowych miejsc.
To znacznie więcej niż zwykły ranking popularności – to rewolucja w podejściu do marketingu i zarządzania marką. Publiczne źródło danych, które pozwala każdemu sprawdzić np. jak wprowadzenie nowego produktu albo kryzys PR-owy wpłynęły na postrzeganie firmy.
– mówi dodaje Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne
https://www.gsmmaniak.pl/1401640/apple-iphone-14-usterka-blad-restart/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) udowadniają, że eksport nie jest zarezerwowany wyłącznie dla dużych…
Orange Flex przygotował ofertę idealną w ramach ferii zimowych, które właśnie trwają. W aplikacji w…
Wygląda na to, że Google Pixel 6a to naprawdę wytrzymały smartfon. Już niejeden egzemplarz wytrzymał…
Niebawem poznamy najcieńszy flagowiec, który zdetronizuje dotychczasowego króla "składaków", czyli HONOR Magic V3. Do debiutu…
Nowa metoda oszustów jest bezlitosna dla niczego nieświadomych Polaków. Policja wydała ważny apel, wskazując, kto…
DeepSeek to nowe objawienie 2025 roku, czyli chatbot AI, który stał się konkurencją dla ChatGPT.…