>
Kategorie: Newsy

Zakupy przez internet irytują? To Polaków drażni najbardziej

Zakupy online od lat stale zyskują na popularności. Ile miesięcznie wydajemy w sieci, a co wkurza nas w tej formie zakupów najbardziej? Tego dowiemy się z najświeższego raportu PayPala.

Zakupy online opanowały naszą rzeczywistość – można śmiało założyć, że od chwili pandemii większość rzeczy najczęściej zamawiamy w sieci. To potwierdzają też wyniki sprzedaży w sklepach internetowych – te stale zyskują.

Opcję zakupów online doceniamy za wygodę, a często i elastyczność (gdy zamówienie możemy odebrać z automatu paczkowego).

Nie zawsze jest jednak tak kolorowo – które rzeczy w zakupach internetowych irytują nas najbardziej? Na to pytanie odpowiada najświeższy raport opracowany przez serwis PayPal.

fot. apops, Fotolia.com, Close-up Of Businessman

Jak czytamy w badaniach, aż 67% z nas dokonuje zakupu w sieci przynajmniej raz w tygodniu. Polacy prześcigają w tej kwestii m.in. Włochów, Niemców, Francuzów czy Hiszpanów.

W internecie pozostawiamy średnio ponad 1000 złotych miesięcznie, a najchętniej zakupów dokonujemy przy użyciu smartfona. W zakupach online doceniamy szybkość i wygodę płatności – bez wątpienia króluje tu BLIK.

Fot. Pixabay

Zakupy online – tego nie znosimy

Jest jednak kilka rzeczy, które spędzają nam sen z powiek. To m.in. skomplikowany proces płatności (46% badanych) – nic dziwnego, bo w czasach wszechobecnego BLIKA nie chcemy spędzać na płatności więcej, niż kilkunastu sekund.

Polaków niezmiernie irytuje też konieczność zarejestrowania się w sklepie w celu dokonania zakupu (29% wskazań). Często martwimy się też o bezpieczeństwo danej witryny (44%) – z tego powodu dość regularnie zostawiamy nasze koszyki bez finalizowania transakcji (19%).

Co ciekawe, Polacy są jedynymi badanymi, którym bardziej zwracają uwagę na czas trwania procesu płatności niż bezpieczeństwo 😉

Fot. Pixabay

Istotna jest również oczywiście kwestia dostaw – najchętniej wybieramy w sklepach, w których ta jest darmowa. Najlepiej jest oczywiście, gdy zwrot również możemy nadać bezpłatnie.

A co Polaków denerwuje tu najbardziej? Nie ma się co dziwić, że jest to:

  • wysoka cena za dostawę (66%),
  • zbyt długi czas realizacji dostawy (54%),
  • wysokie ceny za zwroty (46%).

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1407283/epic-games-store-the-sims-4-dodatki-za-darmo/

Źródło: informacja prasowa

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Cofam swoja słowa o nowym vivo. Ma szybkie ładowanie, AMOLED 120 Hz, dobry aparat oraz IP64

Świeżo zaprezentowany vivo Y300 5G jednak nie jest taki zły, jak twierdziły przecieki. Okazuje się,…

22 listopada 2024
  • Promocje

Nie czekaj na Black Friday. Szalenie opłacalne smartfony kupisz w rewelacyjnych cenach już teraz

Czy jest coś lepszego niż dobry telefon w świetnej cenie? Tak, aż trzy świetne modele…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Masz smartfon OPPO? To sprawdź, czy dostaniesz Androida 15

OPPO zaprezentowało harmonogram wdrażania aktualizacji do ColorOS 15 z Androidem 15. Jeżeli posiadasz jego smartfon,…

22 listopada 2024
  • Bankowość
  • Newsy

Klienci PKO BP są wprowadzani w błąd. W puli toczy się gra o Wasze pieniądze

Klienci PKO BP po raz kolejni są wprowadzani w błąd. To z kolei może prowadzić…

22 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Garść nowości w Messenger. Poznaj wszystkie nowe opcje

Messenger zostaje wyposażony w przydatne nowości – jakość HD w połączeniach, pocztę głosową, tła AI…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • POCO
  • Redmi
  • Telefony
  • Xiaomi

Specyfikacja następcy opłacalnego Xiaomi jest w punkt. Bateria ponad 6000 mAh, Android 15 i wydajny procesor

Nowego Xiaomi pokochasz za pojemną baterię i wysoką wydajność. Xiaomi Redmi Turbo 4 ujawnił część…

22 listopada 2024