>
Kategorie: Newsy

Zakupy przez internet irytują? To Polaków drażni najbardziej

Zakupy online od lat stale zyskują na popularności. Ile miesięcznie wydajemy w sieci, a co wkurza nas w tej formie zakupów najbardziej? Tego dowiemy się z najświeższego raportu PayPala.

Zakupy online opanowały naszą rzeczywistość – można śmiało założyć, że od chwili pandemii większość rzeczy najczęściej zamawiamy w sieci. To potwierdzają też wyniki sprzedaży w sklepach internetowych – te stale zyskują.

Opcję zakupów online doceniamy za wygodę, a często i elastyczność (gdy zamówienie możemy odebrać z automatu paczkowego).

Nie zawsze jest jednak tak kolorowo – które rzeczy w zakupach internetowych irytują nas najbardziej? Na to pytanie odpowiada najświeższy raport opracowany przez serwis PayPal.

fot. apops, Fotolia.com, Close-up Of Businessman

Jak czytamy w badaniach, aż 67% z nas dokonuje zakupu w sieci przynajmniej raz w tygodniu. Polacy prześcigają w tej kwestii m.in. Włochów, Niemców, Francuzów czy Hiszpanów.

W internecie pozostawiamy średnio ponad 1000 złotych miesięcznie, a najchętniej zakupów dokonujemy przy użyciu smartfona. W zakupach online doceniamy szybkość i wygodę płatności – bez wątpienia króluje tu BLIK.

Fot. Pixabay

Zakupy online – tego nie znosimy

Jest jednak kilka rzeczy, które spędzają nam sen z powiek. To m.in. skomplikowany proces płatności (46% badanych) – nic dziwnego, bo w czasach wszechobecnego BLIKA nie chcemy spędzać na płatności więcej, niż kilkunastu sekund.

Polaków niezmiernie irytuje też konieczność zarejestrowania się w sklepie w celu dokonania zakupu (29% wskazań). Często martwimy się też o bezpieczeństwo danej witryny (44%) – z tego powodu dość regularnie zostawiamy nasze koszyki bez finalizowania transakcji (19%).

Co ciekawe, Polacy są jedynymi badanymi, którym bardziej zwracają uwagę na czas trwania procesu płatności niż bezpieczeństwo 😉

Fot. Pixabay

Istotna jest również oczywiście kwestia dostaw – najchętniej wybieramy w sklepach, w których ta jest darmowa. Najlepiej jest oczywiście, gdy zwrot również możemy nadać bezpłatnie.

A co Polaków denerwuje tu najbardziej? Nie ma się co dziwić, że jest to:

  • wysoka cena za dostawę (66%),
  • zbyt długi czas realizacji dostawy (54%),
  • wysokie ceny za zwroty (46%).

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1407283/epic-games-store-the-sims-4-dodatki-za-darmo/

Źródło: informacja prasowa

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Operatorzy
  • Orange

Orange rozdaje darmowe gigabajty w ofercie na kartę. Jak odebrać?

Orange na dobry początek kwietnia przygotował promocję, w ramach której klientom oferty na kartę rozdaje…

1 kwietnia 2025
  • Promocje
  • Realme
  • Telefony

Stoisz? Usiądź. Ten telefon ze Snapdragonem 8 Elite i 6500 mAh od polskiej premiery staniał już o 40%

Jakie telefon kupić, mając do wydania 2500 złotych? Do realme GT 7 Pro dołożył tylko…

1 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Nie mam pojęcia, po co miałbyś wydać więcej na telefon. Masywne 7300 mAh, flagowy design, świetny procesor, a cena to bajka

vivo Y300 Pro+ zadebiutował oficjalnie. Kosztuje mniej niż 1000 złotych, ma baterię 7300 mAh, flagowy…

1 kwietnia 2025
  • Apple
  • iOS
  • Newsy

Apple szykuje rewolucję. iOS 19 chce zastąpić lekarza

Apple szykuje sporą aktualizację iOS, w której to aplikacja Zdrowie stanie się naszym podręcznym lekarzem.…

1 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Nabrałeś się na 7 lat aktualizacji Samsunga jak na Prima Aprillis. Nie są w stanie ich dotrzymać nawet dla najbardziej popularnego Galaxy

Pewnie nie brakuje użytkowników, którzy kupili Samsunga Galaxy A55 ze względu na długie aktualizacje. Może…

1 kwietnia 2025
  • Promocje

Amazon raz jeszcze popisuje się z klasą. Został niecały miesiąc na odebranie solidnego FPS-a

Amazon podobnie jak Epic Games lubi robić graczom niespodzianki. Te nierzadko trzymają wysoki poziom –…

1 kwietnia 2025