>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Te media społecznościowe uwielbiają Polacy. Facebook ciągle jest królem

Które media społecznościowe cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Okazuje się, że wciąż króluje platforma, którą wielu odłożyło już do lamusa – a jednak dalej ją uwielbiamy.

Media społecznościowe na stałe zawładnęły codziennością wielu Polaków – chętnie sięgamy po nie, zarówno korzystając ze smartfonów, jak i na większych ekranach. Która platforma cieszy się obecnie nad Wisłą największą popularnością?

W kwietniu 2023 roku takie badanie przeprowadziła agencja BrandLift – jak się okazuje, Polacy wciąż przywiązani są do bardziej „tradycyjnych” mediów społecznościowych.

Pierwsze miejsce w rankingu popularności zdobył bowiem sam Facebook, którego wielu spisało już na straty.

W Polsce jednak ma się, jak widać, całkiem nieźle – szczególnie dzięki zakładce Grupy. Te zrzeszają internautów poszukujących informacji na bardzo różne tematy – od technologicznych po tematy beauty, a także grupy założone z myślą o mieszkańcach konkretnych miast. Z Facebooka korzysta aż 50% badanych.

fot. Tim Bennett/Unsplash

Drugie miejsce należy natomiast do platformy YouTube. Tę wskazało 18% badanych – już między pierwszą a drugą pozycją widać więc ogromną różnicę. Warto dodać, że YouTube zdobył aż o sześć punktów procentowych więcej, niż jeszcze cztery lata temu.

Kolejny okazał się natomiast Instagram, z którego korzystamy niemal równie chętnie, co z YouTube’a (17%) – to jednak spadek względem 2019 roku aż o 5%.

Media społecznościowe w Polsce – TikTok nie przegoni Instagrama?

Czwarta pozycja należy do TikToka, którego wybiera 8% badanych. Warto dodać, że jeszcze cztery lata temu, w 2019 roku TikTok nie figurował w zestawieniu.

Od dynamicznego wzrostu popularności platformy w 2020 roku minęło już jednak trochę czasu – wygląda na to, że aplikacja dotarła już do większości użytkowników ze swojej grupy docelowej.

fot. TikTok

Wiele osób prognozowało, że TikTok ze względu na rosnącą popularność zdominuje rynek, a tym samym wyprzedzi swoją konkurencję. Okazuje się, że nie jest to taka prosta droga. TikTok ze względu na specyficzny content, jak i dość młodą grupę odbiorców nie zagarnął wszystkich użytkowników

– dodaje Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift.

A co w zasadzie najbardziej interesuje Polaków w mediach społecznościowych?

Najchętniej szukamy tam kontaktu z bliskimi czy informacji o nowych ciekawych miejscach lub produktach. Wielu chce też po prostu dzielić się swoim życiem, publikować zdjęcia z ważnych momentów czy podróży.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1408079/plus-przyspiesza-5g-do-1-gb-s/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Wearables

Samsung z fajną promocją dla par. Galaxy Ring za pół ceny

Samsung wystartował z nową promocją na swoje inteligentne pierścienie Samsung Galaxy Ring. Teraz przy zakupie…

25 lutego 2025
  • Promocje

Tani Xiaomi z 8/256 GB, 120 Hz i NFC w promocji producenta. Dodatkowo otrzymasz smartbanda zupełnie za darmo

POCO C75 wraz z gratisową opaską Xiaomi Smart Band 9 Active w promocji producenta. Jeżeli…

25 lutego 2025
  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Ten telefon Xiaomi w polskiej promocji to hit cenowy. 12 GB RAM, AMOLED 120 Hz i aparat z OIS

Xiaomi POCO X6 Pro 5G 12/512 GB to mocny kandydat na jeden z bardziej opłacalnych…

25 lutego 2025
  • Promocje

Świetna przygodówka do zgarnięcia o 88% taniej. To hit sprzed dwóch lat, który wciąż robi wrażenie

Świetna przygodówka jest obecnie do kupienia o wiele taniej niż na Steam. Objęto ją rabatem…

25 lutego 2025
  • Promocje

Najbardziej opłacalny smartwatch 2024 roku staniał w promocji tak mocno, że od razu będziesz chciał kupić sobie dwa

HUAWEI Watch GT 5 doczekał się pokaźnej obniżki ceny, dzięki której może być Twój znacznie…

25 lutego 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Wearables

Tanio, taniej, Oppo. Fajne słuchawki bezprzewodowe w cenie obiadu na mieście

Oppo idzie na rekord. Prezentuje nowe, jeszcze tańsze słuchawki bezprzewodowe. Oppo Enco Air 4i to…

25 lutego 2025