Które media społecznościowe cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Okazuje się, że wciąż króluje platforma, którą wielu odłożyło już do lamusa – a jednak dalej ją uwielbiamy.
Media społecznościowe na stałe zawładnęły codziennością wielu Polaków – chętnie sięgamy po nie, zarówno korzystając ze smartfonów, jak i na większych ekranach. Która platforma cieszy się obecnie nad Wisłą największą popularnością?
W kwietniu 2023 roku takie badanie przeprowadziła agencja BrandLift – jak się okazuje, Polacy wciąż przywiązani są do bardziej „tradycyjnych” mediów społecznościowych.
Pierwsze miejsce w rankingu popularności zdobył bowiem sam Facebook, którego wielu spisało już na straty.
W Polsce jednak ma się, jak widać, całkiem nieźle – szczególnie dzięki zakładce Grupy. Te zrzeszają internautów poszukujących informacji na bardzo różne tematy – od technologicznych po tematy beauty, a także grupy założone z myślą o mieszkańcach konkretnych miast. Z Facebooka korzysta aż 50% badanych.
Drugie miejsce należy natomiast do platformy YouTube. Tę wskazało 18% badanych – już między pierwszą a drugą pozycją widać więc ogromną różnicę. Warto dodać, że YouTube zdobył aż o sześć punktów procentowych więcej, niż jeszcze cztery lata temu.
Kolejny okazał się natomiast Instagram, z którego korzystamy niemal równie chętnie, co z YouTube’a (17%) – to jednak spadek względem 2019 roku aż o 5%.
Czwarta pozycja należy do TikToka, którego wybiera 8% badanych. Warto dodać, że jeszcze cztery lata temu, w 2019 roku TikTok nie figurował w zestawieniu.
Od dynamicznego wzrostu popularności platformy w 2020 roku minęło już jednak trochę czasu – wygląda na to, że aplikacja dotarła już do większości użytkowników ze swojej grupy docelowej.
Wiele osób prognozowało, że TikTok ze względu na rosnącą popularność zdominuje rynek, a tym samym wyprzedzi swoją konkurencję. Okazuje się, że nie jest to taka prosta droga. TikTok ze względu na specyficzny content, jak i dość młodą grupę odbiorców nie zagarnął wszystkich użytkowników
– dodaje Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift.
A co w zasadzie najbardziej interesuje Polaków w mediach społecznościowych?
Najchętniej szukamy tam kontaktu z bliskimi czy informacji o nowych ciekawych miejscach lub produktach. Wielu chce też po prostu dzielić się swoim życiem, publikować zdjęcia z ważnych momentów czy podróży.
https://www.gsmmaniak.pl/1408079/plus-przyspiesza-5g-do-1-gb-s/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…