Serwisy streamingowe w Polsce bez wątpienia cieszą się powodzeniem. Netflix wciąż dzierży palmę pierwszeństwa, jednak niepostrzeżenie traci ponad milion widzów! Czy Disney+ i HBO Max będą dla niego zagrożeniem?
Serwisy streamingowe już na stałe zagrzały miejsce w naszych domach. Chętnie po nie sięgamy, a wielu nie wybiera się już nawet do kin – serwisy dostarczają nam tyle premier, że nawet ich nie nadążamy oglądać.
Badanie serwisu Mediapanel za kwiecień 2023 pokazuje, które serwisy streamingowe Polacy wybierają najchętniej. Nie ma tu szczególnie miejsca do zaskoczeń – szczególnie jeśli chodzi o pierwszą pozycję.
Wciąż wygrywa Netflix, ale dużo traci
Pierwsze miejsce należy bowiem oczywiście do Netflixa. Ten serwis ma w naszym kraju ponad 11,8 mln użytkowników.
To ogromna społeczność, jednak trzeba wiedzieć, że lider zanotował ostatnio spory spadek. Jeszcze w styczniu z platformy korzystało 12,9 mln klientów! Takie zmiany mogą dać serwisowi jasno do zrozumienia, że nie dzieje się dobrze.
Nie wiadomo jednak, co skłoniło widzów do rezygnacji – wysoka cena, mniej atrakcyjna oferta, czy groźba braku możliwości dzielenia konta?
Z drugiej strony baza klientów Netflixa w Polsce ciągle jest potężna i jak widać bezkonkurencyjna. To ciekawe starcie z komentarzami o rezygnacji z platformy, które w sieci można spotkać na każdym kroku…
Serwisy streamingowe walczą o naszą uwagę
Kolejną pozycję zajmuje debiutujący w czerwcu ubiegłego roku Disney+. Przepaść pomiędzy nim a Netfliksem jest ogromna. Z Disney+ korzysta bowiem niespełna 4 mln użytkowników, czyli aż trzy razy mniej!
Na podobnej pozycji plasuje się również HBO Max – ten zebrał 3,6 mln widzów. Tuż za nim po piętach depcze też Player, który zainteresował 3,1 mln użytkowników.
Kolejne pozycje należą do:
- VOD TVP – 2,6 mln,
- Canal Plus – 2,5 mln,
- Prime Video – 2,3 mln,
- SkyShowtime – 2 mln,
- Polsat Box Go – 1,9 mln,
- Viaplay – 1,7 mln.
Na uwagę zasługuje na pewno SkyShowtime, który niedługo po debiucie ma już na koncie 2 miliony użytkowników. Bez wątpienia wielu do zakupu skusiła promocja, dzięki której mamy gwarancję połowy ceny na zawsze. A przynajmniej do 2101 roku 😉
Do czołówki nie załapał się natomiast Apple TV+. Serwis giganta Cupertino również wart jest uwagi, jako że znajdziemy tam co najmniej kilkanaście ciekawych pozycji. Pytanie tylko czy to opcja „na raz”, czy rzeczywiście warto wiązać się z Apple TV+ na stałe.
Jeśli zastanawiasz się, na którą platformę postawić, być może w dokonaniu dobrego wyboru pomoże Ci moje zestawienie serwisów streamingowych:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.