>
Kategorie: Apple Newsy Wearables

Apple leci na łeb na szyję. Samsung też nie świętuje. Nowy gracz daje czadu!

Smartwatche globalnie zaliczyły na początku tego roku drobny spadek. Gorzej jednak sytuacja wygląda dla Apple i Samsunga – ci dwaj producenci tracą! Zyskuje za to…tania indyjska marka.

Smartwatche w ostatnich miesiącach sporo zyskiwały – coraz więcej użytkowników decydowało się na wybór inteligentnego towarzysza na swoim nadgarstku. Pierwszy kwartał 2023 roku przyniósł jednak drobny spadek – dokładnie o 1,5%.

To nie oznacza jednak, że zainteresowanie od teraz będzie już stale spadać – może to być jedynie przejściowe załamanie, szczególnie że pierwszy kwartał roku to zwykle czas, w którym nieco rzadziej decydujemy się na duże zakupy (m.in. po wydatkach związanych ze świątecznymi podarunkami).

Smartwatche globalnie – traci Apple i Samsung

Jak podaje raport Counterpoint Research, można za to zauważyć spadki również u największych liderów w kategorii wearables. Mowa oczywiście o Apple i Samsungu – obie marki straciły nieco udziałów w rynku.

Apple w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku stracił aż 6% udziałów, a to ze względu na zmniejszenie dostaw aż o 20%. Co warto zaznaczyć, to pierwszy raz od trzech lat, kiedy dostawy smartwatchy Apple w pierwszym kwartale spadły poniżej 10 milionów sztuk.

Samsung stracił zaś jedynie 1% udziału, dostarczając na rynek aż o 15% zegarków mniej.

fot. Counterpoint Research

Wzrosty notuje za to indyjski Fire-Boltt – w pierwszym kwartale 2023 na rynek trafiło aż o 57% więcej zegarków, w porównaniu z pierwszym kwartałem rok wcześniej. Tym samym Fire-Boltt uplasował się w zestawieniu tuż za Apple, zyskując tuż obok Samsunga 9% udziału w rynku.

Wykres wskazuje również na spadek Huawei – producent dostarczył globalnie aż o 14% zegarków mniej.

A jak wygląda sytuacja w kontekście poszczególnych regionów? Kwitną Indie – tam trafiło aż 27% globalnych dostaw. Kolejne rynki to USA i Kanada (26%) oraz Chiny (18%). Na każdym z nich widać jednak kilkuprocentowe spadki.

Rynek inteligentnych zegarków w Indiach wzrósł o 121% rok do roku w pierwszym kwartale 2023 r. dzięki przystępności cenowej, rosnącemu zapotrzebowaniu klientów i dostępności szerokiej gamy opcji w segmencie budżetowym.

– dodaje Anshika Jain, Senior Analyst w Counterpoint Research.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1409970/xiaomi-redmi-watch-3-lite-specyfikacja-cena/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Za 1800 złotych w promocji kupisz teraz flagowca, który niedawno był obiektem w dyskusji o najlepszym telefonie świata

Google Pixel 8 dla wielu był najlepszym smartfonem 2023 roku. Teraz można kupić go w…

24 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

Tak wygląda oferta przedsprzedażowa najlepszego fotosmartfona, jakiego w 2025 roku kupisz w Polsce

W ostatecznym przecieku przed premierą Xiaomi 15 Ultra zdradził bonusy w przedsprzedaży. Wiemy też, jak…

23 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

To pierwszy przeciek o flagowym Samsungu, który na dobrą sprawę możemy uznać za pozytywny

Samsung Galaxy Z Flip7 choć częściowo został uratowany przez nowe przecieki o specyfikacji. Snapdragon zamiast…

23 lutego 2025
  • Promocje

Tani RTS z uniwersum Warhammer 40 000 w promocji. W tej cenie to must have

Tani RTS łączący w sobie elementy RPG jest do kupienia obecnie w zdecydowanie niższej cenie…

23 lutego 2025
  • Redmi
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Czy Xiaomi ciągle jest królem opłacalnych telefonów? Test Redmi Note 14 Pro 5G

Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G to solidny wybór w średniej półce cenowej, oferujący ekran…

23 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Ale żyleta. Samsung Galaxy S25 Edge na wideo zdradza zgrabną sylwetkę

Samsung Galaxy S25 Edge pozuje na wideo obok składanego Samsunga Galaxy Z Fold 6 i…

23 lutego 2025