Dane klientów ING Banku Śląskiego w miniony weekend mogły trafić w niepowołane ręce. To dlatego, że doszło do wycieku danych – karty płatnicze klientów zostały z tego powodu zablokowane.
Jeśli jesteś klientem ING, ta informacja może Ci się przydać. Bank poinformował właśnie o wycieku danych klientów. Dobra wiadomość jest taka, że ING zabezpieczył już konta osób zagrożonych.
ING Bank Śląski na celowniku hakerów?
Wyciek danych miał miejsce w nocy z piątku na sobotę u jednego z operatorów kart. Jak informuje bank, karty kredytowe klientów narażonych na atak hakerów zostały dla bezpieczeństwa zablokowane przez bank:
Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób. Problem dotyczy niewielkiej części naszych klientów. Jeśli jednak jesteś jednym z nich, prawdopodobnie otrzymałeś od nas wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.
– tłumaczy ING.
Bank informuje też, że klienci nie mają obecnie powodów do obaw – nie muszą też podejmować żadnych kroków, by zabezpieczyć się przed ewentualnym atakiem. ING tłumaczy też, co należy zrobić, by zamówić nową kartę.
W tym celu należy w aplikacji mobilnej zastrzec obecną kartę (jest już zablokowana i bezpieczna, ale jedynie w momencie jej zastrzeżenia możliwe jest zamówienie nowej karty).
Kolejny krok to zamówienie karty w zakładce Oferty. Potem wystarczy już tylko czekać na jej dostawę – w tym czasie można bez problemu korzystać już z płatności zbliżeniowych.
Więcej szczegółów na temat wycieku danych uzyskamy na stronie internetowej ING Banku Śląskiego lub kontaktując się z infolinią banku.
Przeczytaj również
WhatsApp wreszcie się ugiął. Dodaje opcję, której od dawna brakowało
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.