Wyciek danych zaszkodził części klientów banku ING. Blokada kart ma zabezpieczyć ich przed niebezpieczeństwem. Teraz taki sam los spotyka klientów banków Millennium oraz Santander.
Na początku tego tygodnia ING Bank Śląski poinformował o zablokowaniu kart płatniczych części klientów. Miało to być spowodowane wyciekiem danych u jednego z serwisów internetowych.
Bank zaznaczał jednak, że klientom nic nie grozi, a online mogą oni już teraz wygodnie zamówić nową kartę:
Karty płatnicze klientów dużego banku w Polsce zablokowane. Doszło do wycieku
Blokada kart klientów kolejnych banków
Okazuje się, że ING to nie jedyny bank, który został dotknięty wyciekiem. Karty płatnicze klientów blokują już kolejne instytucje – Santader oraz Bank Millennium.
Do decyzji o blokadzie miał przyczynić się sygnał ostrzegawczy, który dotarł do banków z systemu antyfraudowego Visy – ta zaznacza, że odpowiedzialny za błąd jest zewnętrzny serwis internetowy. Nie ujawnia jednak, o jaki dokładnie chodzi.
Wszystkie banki zgodnie twierdzą jednak, że wyciek mógł spowodować niebezpieczeństwo tylko dla bardzo wąskiego grona klientów. Sprawa wydaje się jednak poważna – rzadko dochodzi bowiem do sytuacji, w których banki decydują się na tak drastyczne kroki, jak blokada kart. Najprawdopodobniej ma związek z ogromnym wyciekiem danych Polaków, o którym donosiliśmy wczoraj.
Instytucje starają się jednak uspokoić zdenerwowanych klientów. Użytkownicy kart każdego z powyższych banków mogą już bezpłatne odebrać nowe karty płatnicze – zamówią je zarówno stacjonarnie, jak i online.
Przeczytaj również
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.