>
Kategorie: Newsy

5 złotych za minutę to rozbój w biały dzień, czyli Infolinie pod lupą UOKiK

Infolinie przewoźników znalazły się właśnie na celowniku UOKiK. Urząd przyjrzy się bezprawnym działaniom – niektórzy liczą sobie nawet niespełna 5 złotych za minutę połączenia z call center!

UOKiK ma wreszcie w planie rozprawić się z kosztownymi infoliniami. Część z ManiaKów być może wie, że od 1 stycznia tego roku przewoźnicy, którzy udostępniają infolinię do kontaktów w sprawie zawartej umowy, nie mogą dowolnie ustalać ceny połączenia.

Zgodnie z art. 11 ustawy o prawach konsumenta nie może ono kosztować więcej niż zwykłe połączenie telefoniczne w twoim pakiecie taryfowym u operatora. Niestety nie wszyscy stosują się do tego zapisu. UOKiK zapowiada walkę z takimi praktykami.

Potwornie drogie infolinie – UOKiK

Pierwszą firmą, która trafiła na tapet urzędu, jest Wizz Air. Linia lotnicza w Polsce kasuje naprawdę sporo za połączenie. Aby skontaktować się z obsługą klienta, musimy zapłacić aż 4,92 zł za minutę połączenia!

Taka praktyka co oczywiste odstrasza wielu klientów – a tylko w ten sposób mogą oni skontaktować się z linią na przykład w wypadku odwołanego lotu. Koszty wraz z oczekiwaniem na konsultanta mogą być więc kosmicznie wysokie.

fot. UOKiK

Liczymy na dostosowanie się do przepisów i zwrot konsumentom nienależnie pobranych opłat. W przeciwnym razie nie wykluczamy stawiania zarzutów i wydawania decyzji, które mogą zakończyć się karami finansowymi, a także nakazem usunięcia skutków stwierdzonych naruszeń

– mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Jednocześnie UOKiK tłumaczy, by jeśli natkniemy się na podobne działa u innych usługodawców, koniecznie składać reklamacje i żądać zwrotu pieniędzy. Można też w takiej sytuacji skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

Co ciekawe, w kwestii Wizz Air to nie jedyne zarzuty, jakim przygląda się UOKiK. Konsumenci często bowiem informują również urząd o innych nieprawidłowościach – na przykład nieodpowiednim informowaniu o cenie biletu, problemach ze zwrotem należności czy reklamacjami związanymi z uszkodzeniem bagażu.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1412753/netflix-oszustwo-telefoniczne-nie-odbieraj/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Kilkaset złotych oszczędności i wyjątkowy flagowiec w kieszeni. Tak dobrej promocji jeszcze nie było

Składany flagowiec w super promocji? Motorola razr 50 Ultra po raz pierwszy doczekała się aż…

24 listopada 2024
  • Newsy
  • Tablety

Jest tani, ma metalową obudowę i LTE na pokładzie. Powitaj nowy tablet dla oszczędnych

Segment tanich tabletów przeżywa rozkwit. Świeżo zaprezentowany Teclast M50 Mini dołącza właśnie do niedrogich pobratymców…

24 listopada 2024
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

Kopiuj-wklej, kopiuj-wklej. Powodzenia w sprzedaży takiego smartfonu

Tanie realme zdobyło kolejną certyfikację. Szykuje się globalne ogłoszenie niskobudżetowca. Niedługo realme Note 60x będzie…

24 listopada 2024
  • Promocje

Słuchawki Apple w super cenie. W promocji Black Friday kupisz świetne AirPods Pro 2

Masz flagowca Apple? To przydałyby Ci się słuchawki. Jako fan marki na pewno słyszałeś o…

24 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Tablety

Dobra specyfikacja pójdzie w parze za rozsądną ceną. Jutro premiera, więc sprawdź, co wiemy

Nowy tablet OPPO Pad 3 zadebiutuje już jutro. Na dzień przed premierą sporo o nim…

24 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Wszystko o serii OPPO Reno 13 (Pro) przed premierą. Jeśli się to potwierdzi, nadciągają bestsellery

Dzieli nas dzień od prezentacji średniaków OPPO. O nowym OPPO Reno 13 (Pro) wiemy niemalże…

24 listopada 2024