>
Kategorie: Newsy

5 złotych za minutę to rozbój w biały dzień, czyli Infolinie pod lupą UOKiK

Infolinie przewoźników znalazły się właśnie na celowniku UOKiK. Urząd przyjrzy się bezprawnym działaniom – niektórzy liczą sobie nawet niespełna 5 złotych za minutę połączenia z call center!

UOKiK ma wreszcie w planie rozprawić się z kosztownymi infoliniami. Część z ManiaKów być może wie, że od 1 stycznia tego roku przewoźnicy, którzy udostępniają infolinię do kontaktów w sprawie zawartej umowy, nie mogą dowolnie ustalać ceny połączenia.

Zgodnie z art. 11 ustawy o prawach konsumenta nie może ono kosztować więcej niż zwykłe połączenie telefoniczne w twoim pakiecie taryfowym u operatora. Niestety nie wszyscy stosują się do tego zapisu. UOKiK zapowiada walkę z takimi praktykami.

Potwornie drogie infolinie – UOKiK

Pierwszą firmą, która trafiła na tapet urzędu, jest Wizz Air. Linia lotnicza w Polsce kasuje naprawdę sporo za połączenie. Aby skontaktować się z obsługą klienta, musimy zapłacić aż 4,92 zł za minutę połączenia!

Taka praktyka co oczywiste odstrasza wielu klientów – a tylko w ten sposób mogą oni skontaktować się z linią na przykład w wypadku odwołanego lotu. Koszty wraz z oczekiwaniem na konsultanta mogą być więc kosmicznie wysokie.

fot. UOKiK

Liczymy na dostosowanie się do przepisów i zwrot konsumentom nienależnie pobranych opłat. W przeciwnym razie nie wykluczamy stawiania zarzutów i wydawania decyzji, które mogą zakończyć się karami finansowymi, a także nakazem usunięcia skutków stwierdzonych naruszeń

– mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Jednocześnie UOKiK tłumaczy, by jeśli natkniemy się na podobne działa u innych usługodawców, koniecznie składać reklamacje i żądać zwrotu pieniędzy. Można też w takiej sytuacji skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.

Co ciekawe, w kwestii Wizz Air to nie jedyne zarzuty, jakim przygląda się UOKiK. Konsumenci często bowiem informują również urząd o innych nieprawidłowościach – na przykład nieodpowiednim informowaniu o cenie biletu, problemach ze zwrotem należności czy reklamacjami związanymi z uszkodzeniem bagażu.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1412753/netflix-oszustwo-telefoniczne-nie-odbieraj/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • HMD
  • Newsy
  • Wearables

Te słuchawki mają magiczne moce. Naładują Twojego smartfona

HMD prezentuje swoje nowe słuchawki bezprzewodowe HMD Amped Buds. To, co je wyróżnia, to fakt,…

3 marca 2025
  • Newsy

Składana nubia Flip 2 5G już globalnie. Ten smartfon z dwoma ekranami AMOLED wkrótce trafi do Polski

"Najtańszy smartfon z klapką" jest już dostępny globalnie! W najbliższym czasie nubia Flip 2 5G…

3 marca 2025
  • HMD
  • Newsy
  • Telefony

Oto smartfon idealny dla fana Barcy – z autografem Roberta Lewandowskiego

HMD ma w swojej ofercie nowości, które zachwycą fanów FC Barcelony. To specjalny klasyczny telefon…

3 marca 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Zaawansowany technologicznie ekran, Snapdragon 8 Elite 2 i pojemna bateria 7000 mAh. To wszystko trafi do taniego flagowca

Seria iQOO 15 zbliża się wielkimi krokami. Kolejne przecieki rzuciły nowe światło na kluczowe zmiany…

3 marca 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Czy to koniec codziennego ładowania baterii? Wkrótce pojawi się smartfon z 7800 mAh i energooszczędnym SD7G4

HONOR 400 Pro smartfonem marzeń? Nowoczesny Snapdragon 7 Gen 4 i ultra pojemna bateria 7800…

3 marca 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung Galaxy S25 Ultra gorszy od Apple, HUAWEI i Google w rankingu najlepszych smartfonów do zdjęć…

Myślisz, że Samsung Galaxy S25 Ultra to najlepszy smartfon do zdjęć? Testerzy rankingu DxOMark skutecznie…

3 marca 2025