Kolejny tydzień, kolejny wyciek danych – tym razem poszkodowani są klienci jednego z operatorów płatności odroczonych. Ten informuje o pomyłce, przez którą dane użytkowników trafiły do innej instytucji!
Twisto – działający w Polsce operator płatności odroczonych – informuje o wycieku danych klientów, do którego doszło bardzo niedawno, bo w ubiegły piątek, 2 czerwca.
Wtedy to doszło naruszenia ochrony danych u operatora oraz do „nieumyślnego” przesłania informacji o umowach klientów do Biura Informacji Kredytowej.
Biuro Informacji Kredytowej to przedsiębiorstwo założone przez Związek Banków Polskich i prywatne banki, którego zadaniem jest gromadzenie, integrowanie i udostępnianie danych dotyczących historii kredytowej klientów banków.
Całe szczęście nie ma więc raczej obaw, że dane Polaków trafiły w niepowołane ręce. Mimo wszystko sprawa bardzo niepokoi.
Wyciek danych w Twisto. Jest się o co martwić?
Cała sprawa jest dość tajemnicza, bo Twisto nie podzielił się szczegółami wycieku. Jak mogło dojść do tak dużej pomyłki, w wyniku której dane klientów trafiły do innej instytucji?
Oczywiście jednocześnie przekonuje, że taki wyciek to nic wielkiego. Nie ucieka jednak od odpowiedzialności:
Zdarzenie zostało wykryte przez jednego z naszych pracowników, skontaktowaliśmy się z BIK z prośbą o jak najszybsze usunięcie nieprawidłowo wpisanych informacji – dostaliśmy informację zwrotną, że zostanie to wykonane w ciągu najbliższych 2-3 dni roboczych. – tłumaczy klientom Twisto.
W związku ze zdarzeniem firma dodatkowo dokonała stosownego zgłoszenia do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Jak wielu użytkowników zostało dotkniętych wyciekiem? Tego nie wiemy – operator twierdzi, że ze względów bezpieczeństwa nie może udzielić takich informacji.
Przeczytaj również
Tę aktualizację Chrome pobierz JAK NAJSZYBCIEJ! Uratuje Cię przed najgorszym
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.