Stało się – Xiaomi spadło z podium najpopularniejszych globalnie producentów smartfonów. Nie uwierzysz, który producent go wyprzedził!
Kryzys na rynku smartfonów trwa w najlepsze i wygląda na to, że coraz boleśniej odczuwa go Xiaomi. Według najświeższego raportu TrendForce, na globalnym rynku Xiaomi spadło właśnie z podium, a firmę wyprzedziło… Oppo, którego też nie omijają spore problemy.
To spore zaskoczenie – wyniki dotyczą pierwszego kwartału 2023 roku. W okresie od stycznia do marca Xiaomi przejął 10,6% rynku, Oppo zaś 10,7%. Różnica jest więc marginalna i można by uznać, że obaj producenci zajmują tę samą pozycję. Strata trzeciego miejsca musi być jednak dla Xiaomi bardzo bolesna.
Co ciekawe, zarówno Oppo jak i Xiaomi tracą. W porównaniu z poprzednim kwartałem Oppo spadł o 17%, a Xiaomi aż o 27,4%! Jeśli zaś porównamy te wyniki z pierwszym kwartałem 2022 roku, okazuje się, że straty są naprawdę spore. U Oppo to 33%, zaś u Xiaomi aż 40%.
Xiaomi samo nakręciło na siebie ten bat?
Raport wskazuje, że Xiaomi wyprodukowało w pierwszym kwartale roku jedynie 26,5 miliona smartfonów. Taki wynik zależy od kilku czynników – mniejszego zainteresowania klientów, ale też sporej liczby sprzętów, które zalegają na magazynach producenta.
Być może Xiaomi wreszcie zacznie mocno odczuwać skutki swojej polityki wypuszczania na rynek mnóstwa podobnych do siebie modeli – co według większości klientów jest zupełnie niepotrzebne.
Oczywiście pozostali producenci również dołączyli do trendu bombardowania nas nowościami – z tygodnia na tydzień na wszystkich rynkach stale przybywa nowych sprzętów. Kto ma to kupować? Tym bardziej że użytkownicy smartfonów coraz chętniej korzystają ze swoich modeli jak najdłużej – temu sprzyja też dłuższe wsparcie coraz częściej zapewniane przez producentów.
A które marki zajmują pierwsze pozycje w rankingu? Chyba zaskoczeniem nie będzie, że są to Samsung i Apple. Jednocześnie koreański producent to jedyny, który kwartalnie nie stracił, a urósł o 5,5%, tym samym przejmując 24,6% rynku. Strata widoczna jest jednak jeśli chodzi o porównanie z drugim kwartałem 2022 – tutaj spadek to aż 16,7%.
Apple na drugim miejscu w stawce przejął 21,3% globalnego rynku, tracąc kwartalnie 27,5% oraz rok do roku 11,9%.
Zestawienie zamyka vivo, który ostatnio pożegnał się z polskim rynkiem. Globalnie przejął jednak aż 8% rynku, tracąc zaś 14,2% w porównaniu z ubiegłym kwartałem i 12,3% w porównaniu rok do roku.
Na koniec warto też dodać, że pierwszy kwartał 2023 roku to na rynku smartfonów najgorszy kwartał od prawie 10 lat, bo od 2014 roku. Na rynek trafiło 250 milionów sztuk, czyli aż o 19,5% mniej niż w pierwszym kwartale 2022.
Przeczytaj również
Jeśli to prawda, to Huawei wraca do gry. USA może pęknąć w sprawie kluczowej sankcji
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.