Które serwisy VOD najbardziej przyciągały Polaków w maju? Czy Netflix stracił już klientów po wielkiej aferze z dzieleniem kont? Sprawdźmy, jak sytuacja wygląda na tę chwilę.
Najświeższy raport przygotowany przez Mediapanel zdradza, z jakich serwisów streamingowych korzystaliśmy najchętniej w maju. To o tyle ciekawe z tego względu, że właśnie w ostatnim miesiącu Netflix wprowadził do Polski blokadę dzielenia kont. Czy widać już, że to zaszkodziło serwisowi?
Chyba nikogo nie zaskoczy, że Netflix mimo wszystko króluje wśród serwisów streamingowych w naszym kraju. Platforma przejęła do tej pory tak dużą część rynku, że nawet gdyby zanotowała spory spadek, wciąż byłaby na prowadzeniu.
Z Netflixa w maju 2023 skorzystało niemal 10 milionów Polaków. To pokaźna liczba, jednak trzeba zauważyć, jak ma się do wyników z początku roku. Wtedy to według raportów z Netflixa korzystało ponad 13 milionów użytkowników nad Wisłą. Różnica jest więc bardzo znacząca.
Mediapanel zaznacza jednak, że majowych wyników nie należy porównywać z tymi z ubiegłych miesięcy. To z uwagi na zmianę metodologii, która może wpływać na wyniki. W ubiegłym miesiącu, według dotychczasowej metodologii, Netflix zanotował według Mediapanel prawie 12 milionów użytkowników – różnica w wynikach jest więc znaczna.
Nie zmienia to faktu, że Netflix króluje w naszych domach, choć już nie aż tak licznie jak jeszcze pół roku temu. Średnio Netflixa oglądaliśmy przez 5 godzin i 36 minut.
Serwisy VOD w Polsce – co po Netflixie?
Kolejny w rankingu jeśli chodzi o czas spędzony na platformie, znalazł się Player (2,86 mln widzów) – widzowie na platformie spędzili średnio 2 godziny i 35 minut.
Disney+ ma za to więcej użytkowników (2,95 mln), jednak z serwisu korzystamy średnio krócej – 2 godziny i 16 minut. Kolejny w kwestii liczby widzów okazał się HBO MAX (2,53 mln), na którym konsumowaliśmy treści średnio około 2 godziny i 29 minut.
Kolejne pozycje zajmują:
- VOD TVP – 2,41 mln i 2h 45 minut,
- Canal+ – 2,12 mln i 2h 48 minut,
- Amazon Prime Video – 1,78 mln i 2h 19 minut,
- POLSAT BOX GO – 1,35 mln i 1h 52 minuty,
- Viaplay – 1,35 mln i 1h 33 minuty,
- Polsat GO – 863 tysiące, 2h 48 minut.
Mediapanel decydując się na zmianę metodologii, postawił na tworzenie zestawień na podstawie czasu spędzonego na danej platformie przez realnych użytkowników. Tym samym zwycięża oczywiście Netflix, a tuż za nim plasuje się Player, Disney+, VOD TVP, HBO MAX oraz Canal+. Stawkę zamyka natomiast Amazon oraz Polsat Box, Polsat GO i Viaplay.
W zestawieniu zabrakło miejsca dla nowości na polskim rynku, czyli SkyShowtime. Ta platforma może już jednak pochwalić się ponad milionem użytkowników (1,1 mln), którzy spędzają na platformie średnio około 27 minut.
Przeczytaj również
Gigantyczna kara dla Biedronki. 160 milionów – wszystko przez promocję
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.