Oto pierwsze sygnały świadczące o spadku zainteresowania platformą Netflix. Najświeższy raport zdradza, że po raz pierwszy gigantowi zdarzyło się w Polsce przegrać z YouTube.
Jak wskazuje najświeższy raport The Gauge firmy Nielsen, w Polsce doszło właśnie do pewnego przetasowania, które to może wskazywać na zmianę kierunku zainteresowania Polaków serwisami streamingowymi w nadchodzących miesiącach.
Jak się okazuje, w maju tego roku YouTube osiągnął bowiem rekordowy udział w mediach streamingowych w Polsce. Wynik na poziomie 1,7% udziału w Polsce może nie brzmi spektakularnie, jednak gdy porównamy go z Netflixem, ten daje już do myślenia.
Netflix pierwszy raz przegrywa
Udział w rynku Netflixa w maju 2023 roku spadł tylko do 1,6%. Tym samym streamingowy gigant przegrywa z YouTube. Wpływ na to może mieć oczywiście ważna decyzja Netflixa, która dotyczy zablokowania możliwości dzielenia kont wśród użytkowników. Ta zmiana może się Netflixowi odbić czkawką, a dzisiejszy raport może być ku temu pierwszą wskazówką.
Gwóźdź do trumny Netflixa w Polsce? Za współdzielenie konta musisz TYLE dopłacić
Co ciekawe, Polacy wciąż z zamiłowaniem oglądają zwykłą, klasyczną telewizję. Zainteresowanie tą formą konsumowania mediów nawet wzrasta – o drobne 0,3 punkty procentowe względem kwietnia 2023. Telewizja przejęła aż 87,7% udziału w rynku.
Co ważne, Polacy chętniej wybierają też telewizję płatną (satelitarną i kablową), a rzadziej decydują się na telewizję naziemną.
Trzeba przyznać, że telewizji jeszcze długo żaden serwis w Polsce nie zagrozi. Mimo sporego zainteresowania Polaków YouTubem i Netflixem, ich wyniki wyglądają naprawdę kuriozalnie w tym zestawieniu. A Netflixowi może w najbliższym czasie zacząć iść jeszcze gorzej.
Przeczytaj również
Co 3. Polak zetknął się w tym roku z wyłudzaczami. Chcą naszych danych i pieniędzy
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.