Motorola zaczęła rozpychać się łokciami na polskim rynku smartfonów, napędzając stracha Xiaomi i Apple. Co prawda Samsung pozostaje niekwestionowanym królem w Polsce, jeszcze bardziej umacniając swoją pozycję, jednak Motorola ma duże szanse zostać wiceliderem naszego rynku.
Przez wiele lat kolejne statystyki dotyczące sprzedaży smartfonów w Polsce przestawiały bardzo podobny obrazek – niekwestionowanym liderem był Samsung. W tym aspekcie ciągle nic się nie zmieniło, ale walka o kolejne miejsca ciągle jest niezwykle dynamiczna.
Jeszcze kilka lat temu HUAWEI niemal wyprzedził Samsunga. Później pozycji Koreańczyków w Polsce zaczęło poważnie zagrażać Xiaomi, a w tle czai się zawsze groźne Apple.
Co ważne, w TOP-5 dość często meldowało się Lenovo ze smartfonami Motorola. Udział może nie był jakiś powalający, ale zawsze solidny. Polacy lubią tę markę, z tego co wiem, z wzajemnością.
Jeśli do niedawna Polacy tylko lubili Motorolę, tak teraz najwidoczniej ją pokochali.
Motorola podbija Polskę. Sprzedaż telefonów jest znakomita
Rami Khalife, Senior PR & Marketing Specialist w Motorola Polska, ujawnił tajne dane dotyczące sprzedaży smartfonów Motorola w Polsce (i nie tylko). Tajne oczywiście z przymrużeniem oka, ale też nie do końca, gdyż mowa o statystykach GfK.
Nie wszyscy o tym wiedzą, ale GfK mówi o realnej sprzedaży telefonów do klienta końcowego, a nie dostawach do sklepów. To zaś oznacza, że jeśli w danym okresie dowolna marka miała udział na poziomie 25%, to co czwarty Polak kupował właśnie jej urządzenie.
Rami (pozdrawiam!) twierdzi, że w maju 2023 roku Motorola wypracowała sobie 13,1% udział w sprzedaży smartfonów w Polsce. To dało jej miejsce tuż za podium.
Na pierwszy miejscu jest Samsung, który ma dla siebie niecałe 40% polskiego rynku. Polacy nie przestają kochać tej marki, mam wrażenie miłością ślepą i często nieprzemyślaną. Fakt jednak pozostaje faktem.
Mniej więcej połowę tego udziału ma Xiaomi, a za nim jest Apple. Motorola nie ma do nich jakiejś wybitnej straty, więc ma szansę walczyć o trzecie, a nawet drugie miejsce. Co ważne, Lenovo o tym wie, dlatego nie szczędzi ostatnio pieniędzy na promowanie perły w koronie należącej do niej marek.
W tym momencie muszę zauważyć, że do lutego 2023 roku Motorola miała 10% polskiego rynku. Niewiele czasu więc potrzebowała, by poprawić ten wynik o 3,1 p.p.
Przypominam, że w ostatnim czasie Motorola wprowadziła do Polski składaną rodzinę RAZR, świetnie wyceniony model Edge 40 oraz swojego niemal idealnego flagowca.
Na miejscu Xiaomi i Apple zacząłbym się bać. Motorola już wcześniej zdetronizowała tego pierwszego producenta w walce o miano króla tanich telefonów. Najwidoczniej to właśnie świetnie wyposażonych telefonów w dobrych cenach potrzebują teraz Polacy.
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.