Spotify oficjalnie rezygnuje ze współpracy z Apple. Tym samym serwis informuje klientów o braku możliwości skorzystania z płatności w App Store. To długo odwlekana, dobra decyzja.
Spotify oficjalnie decyduje się na rezygnację z rozwiązania, które częściowo nieaktywne było już od dawna. Chodzi o możliwość płatności za subskrypcję Premium aplikacji za pośrednictwem sklepu App Store.
Co ważne, Spotify wyłączył tę możliwość już bardzo dawno temu, bo siedem lat temu, w 2016 roku. Od tego momentu wybór takiej metody nie był możliwy – no prawie.
Spotify umożliwił bowiem dalsze korzystanie z tej opcji tym klientom, którzy między 2014 a 2016 rokiem wybrali tę opcję płatności. Nowi konsumenci nie mieli już jednak takiej opcji.
Spotify zrywa z Apple
Dziś po siedmiu latach od tej decyzji zapadła ostateczna zmiana. Spotify całkowicie odcina się od płatności za pośrednictwem App Store.
Tym samym platforma przenosi płacących w ten sposób do planu darmowego z reklamami. Jeśli chcemy dalej korzystać z serwisu, musimy skorzystać z innej metody płatności, np. za pośrednictwem karty płatniczej:
Kontaktujemy się z Tobą, ponieważ kiedy dołączyłeś do Spotify Premium, subskrybowałeś usługę rozliczeniową Apple. Niestety, nie akceptujemy już tej metody rozliczeń jako formy płatności. Jeśli chcesz zachować subskrypcję Premium, będziesz musiał ponownie wykupić subskrypcję po zakończeniu ostatniego okresu rozliczeniowego i przeniesieniu konta do konta bezpłatnego
– czytamy w wiadomości od Spotify.
Decyzja firmy związana jest oczywiście z prowizją, jaką pobiera App Store – to nawet 30%. W związku z tym w 2019 firma złożyła nawet skargę antymonopolową przeciwko Apple twierdząc, że polityka producenta giganta konkurencji. Jednocześnie Spotify zaznacza, że grupa klientów których dotknie ta zmiana jest niewielka.
Przeczytaj również
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.