Jak poradzić sobie z gwarancją oferowaną przez Amazon? Gdzie szukać pomocy w przypadku niedziałającego sprzętu zakupionego w największym na świecie sklepie internetowym? Ten poradnik rozjaśni Ci sytuację.
Ileż to razy zamawiałem urządzenia z Amazonu, nie zliczę… Platforma często oferuje sprzęt niedostępny nigdzie indziej, a ponadto przygotowuje promocje, których przegapić po prostu nie można!
Jednak czasami zdarza się, że zakup skończył swój żywot wcześniej, niż zakładał producent. Co zrobić w takiej sytuacji i jak dociekać swojego prawa gwarancyjnego?
Ostatnio miałem przyjemność przechodzić przez tę procedurę, dlatego też chętnie się z Tobą podzielę wnioskami, spostrzeżeniami i wskazówkami, abyś nie musiał marnować cennego czasu.
Gwarancja Amazon, z czym się to je?
Na początku trzeba sobie zdawać sprawę, że oferty, które pojawiają się na platformie aukcyjnej, są dwojakie. Pierwszy przypadek to propozycje prosto od Amazonu, natomiast druga możliwość to zakup od sprzedawcy zewnętrznego, która rządzi się swoimi prawami.
Gwarancja od A do Z chroni klientów, decydujących się na drugą opcję, a niezbędne szczegóły znajdziesz pod tym linkiem. Jednak ja przybliżę Ci procedurę, która dotyczy zakupów zrobionych bezpośrednio u amerykańskiego giganta.
Trochę wody upłynęło w Wiśle, zanim znalazłem możliwość zgłoszenia problemu. Nie jest to takie oczywiste i klarowne jakby mogło się wydawać, a wcale tak być nie powinno!
Żeby nie tracić czasu, zostawiam link do działu obsługi (podziękujesz za to później), który pozwoli Ci rozpocząć rozmowę telefoniczną lub pogawędkę na chacie z odpowiednio przeszkolonym pracownikiem. Nie trzeba znać języka angielskiego i wystarczy umiejętność komunikacji w języku ojczystym.
Po wybraniu odpowiedniej opcji (polecam chat, z którego sam skorzystałem), należy przedstawić problem i jak najdokładniej opisać sytuację, a także zamieścić numer problemowego zamówienia. Cała rozmowa z konsultantem zajęła mi maksymalnie 10 minut i nie miałem co do niej żadnych zastrzeżeń.
Po wstępnym przyjęciu zgłoszenia, na maila otrzymałem specjalnie wygenerowany kod do paczkomatu InPost, który uprawnia zgłaszającego do bezpłatnego nadania przesyłki zwrotnej. Ponadto znajduje się w nim cała instrukcja oraz możliwość sprawdzenia statusu operacji.
Na skrzynkę pocztową przychodzi również dodatkowy mail ze szczegółowym opisem procesu. Jest czytelny, prosty i zawiera nawet link do sprawdzenia najbliższego paczkomatu.
Jeśli to możliwe, zwracane produkty należy odesłać w oryginalnym opakowaniu producenta, ale nie jest to warunek konieczny. Najważniejsze jest solidne zapakowanie urządzenia wraz z akcesoriami, aby paczka dotarła bezpiecznie.
Kolejny i ostatni etap to sprawne nadanie przesyłki. Zostałem poinformowany, że kod jest ważny do dwóch godzin od momentu jego otrzymania, więc czasu jest niewiele.
Po odebraniu przesyłki przez sprzedającego Amazon ma maksymalnie 30 dni na rozpatrzenie gwarancji, jednak standardowo są to dwa tygodnie. Po pozytywnej weryfikacji środki znajdą się na Twoim koncie bankowym w ciągu 7 dni.
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem Ci w tym jakże skomplikowanym postępowaniu. Pozostałe poradniki zakupowe (i nie tylko) znajdziesz w naszym dziale poświęconemu temu zagadnieniu.
Źródło: Opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.