Polacy nie mają już ochoty na kupno nowych sprzętów – nie interesuje nas już elektronika? Tak twierdzi najnowszy raport EY. Mamy już dość śledzenia trendów i podążania za zbędnymi modami.
Rynek smartfonów nie ma się w ostatnim czasie najlepiej. Klienci nie są wcale zainteresowani kupnem kolejnego nowego modelu telefonu, których w sprzedaży jest już tyle, że ciężko się w tym wszystkim połapać.
Firma EY postanowiła przyjrzeć się wyborom Polaków i sprawdzić, co stoi za coraz mniej spontanicznymi wyborami zakupowymi. Okazuje się, że większość z nas nie ma już ochoty podążać za trendami.
Jak podaje raport EY, aż 73 procent badanych nie odczuwa potrzeby podążania za najnowszymi trendami w modzie. Co więcej, aż 78 procent stara się naprawiać rzeczy, zamiast je wymieniać.
Ten drugi wynik może zaskakiwać, bo jednak często spotykamy się z podejściem konsumentów, którzy nie mają ochoty bawić się w naprawy i od razu wymieniają sprzęty. To może się powoli zmieniać zarówno dzięki rozpowszechnieniu się eko ideo zero waste, jak i inflacji. Polacy częściej chcą oszczędzać i lepiej dbać o posiadane już urządzenia.
Jakie zachowania według raportu EY cechują obecnie typowego polskiego konsumenta? To osoba, która nie czuje potrzeby podążania za najnowszymi trendami – zarówno w modzie (73 proc. wskazań), jak i w obszarze technologii (64 proc.).
Obecnie obserwujemy zmianę trendów konsumpcyjnych, gdzie ostentacyjne okazywanie bogactwa i nadmierna konsumpcja ustępują miejsca oszczędności i przemyślanym zakupom.
Ludzie coraz mniej zależą od posiadania nieruchomości, samochodów i najnowszych gadżetów, preferując bardziej świadomą konsumpcję, która staje się symbolem nowoczesnego konsumenta.
– tłumaczy Robert Krzak, ekspert ds. sektora handlu i produktów konsumenckich EY.
Jak dodaje ekspert, w odpowiedzi na te zmiany przedsiębiorcy w Polsce starają się proponować konsumentom coraz to nowe modele sprzedażowe, na przykład wynajem. Takie opcje są już dostępne w polskich sklepach, czy na przykład u operatorów nad Wisłą, w tym w Plusie czy Phox.
Co jeszcze robią Polacy, by oszczędzić w czasach inflacji? Wśród innych działań konsumentów związanych z inflacją znalazł się zakup rzeczy używanych (65%) oraz kupowanie mniejszej ilości odzieży (43%).
Co więcej, 62% uczestników badania dobrze czuje się we własnej skórze i nie widzi potrzeby stosowania kosmetyków, a dla 60% osób marki nie są szczególnie istotne podczas robienia zakupów.
https://www.gsmmaniak.pl/1429332/apple-iphone-14-problem-bateria/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
"Marsz aktualizacyjny" producenta Nothing trwa w najlepsze. Tym razem smartfon jego submarki doczekał się najnowszego…
Debiut serii Samsung Galaxy S25 jest coraz bliżej. W przyszłym tygodniu poznamy nowe flagowce na…
Kultowy RPG właśnie trafił na Steam z 90% rabatem. Ten pozwoli wam zaoszczędzić przy zakupie…
Microsoft ostrzega przed masowym oszustwem na WhatsApp. Tym razem chodzi o niebezpieczne kody QR. Sprawdź,…
Revolut przedstawia w aplikacji nowość, która zadba o bezpieczeństwo naszych danych i pieniędzy. To rozmowy…
Wciągająca strategia turowa jest obecnie na wyciągnięcie ręki wielu graczy. Objęta została bowiem kapitalną promocją,…