Producent popularnych za oceanem komórek BlackBerry, czyli Research In Motion, planuje światową ekspansję. Niewykluczone, że w jej wyniku RIM dostrzeże istnienie naszego, niewielkiego kraiku, jak to niedawno stało się w przypadku HTC.
Po 12 latach wzrostu w dochodach i sprzedaży RIM, niektórzy z analityków mają wątpliwości, czy rynek amerykański wystarczy, by utrzymać się na powierzchni, zwłaszcza w kontekście niezbyt optymistycznych prognoz gospodarczych dla USA. Te obawy zostały spotęgowane w zeszłym miesiącu, gdy opublikowano raport zysków firmy, który okazał się daleko gorszy od oczekiwań.
Niewątpliwie, stało się tak w wyniku pojawienia się iPhone’u, a obecnie jego wersji 3G, jednak szefostwo firmy zaprzecza, by ten gadżet stanowił jakiekolwiek zagrożenie dla popularnych Berries. Niewątpliwie, produkty RIM, to komórki biznesowe – spośród 16 milionów użytkowników BlackBerry, aż 40% to małe i średnie firmy, bądź osoby w nich zatrudnione. Być może teraz RIM zainwestuje w swoją obecność także w takich krajach, gdzie Berry jest gadżetem co najmniej egzotycznym – jak Polska.
źródło: pcpro
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.