Serwisy VOD w Polsce stale rosną, a Polacy lubują się w wykupowaniu kolejnych subskrypcji. Po które serwisy sięgamy najczęściej? Jest jeden, z którym nikt nie ma szans konkurować.
Serwisy VOD w Polsce cieszą się rosnącą popularnością. Regułą powoli staje się, że w każdym polskim domu płaci się za przynajmniej kilka z nich – rekordziści kupują natomiast wszystkie. Tym samym ich koszt staje się całkiem wysoki – ale za to w pełni zastępuje nam dostęp do telewizji.
Serwisy VOD w Polsce – Netflix nie ma sobie równych
Najświeższy raport Mediapanel wskazuje na to, które serwisy streamingowe cieszą się w naszym kraju największą popularnością. Na pierwszym miejscu brak zaskoczeń – jak zwykle triumfuje Netflix.
Z Netflixa (w aplikacjach i w wersji przeglądarkowej) korzysta łącznie aż ponad 10 milionów użytkowników, czyli ponad 34% polskich internautów.
Wynik ten jest więc oszałamiający, tym bardziej że trzeba pamiętać, że w jednym gospodarstwie domowym często oglądamy filmy i seriale razem – tym samym liczba realnych użytkowników Netflixa być może zakrawa nawet na dwa razy więcej!
Na Netflixie miesięcznie średnio spędzamy około 5 godzin i 21 minut – może nie jest to już taki spektakularny wynik, ale trzeba pamiętać, że to tylko średnia.
Za Netflixem plasuje się Player, z którego korzystają niespełna 3 miliony Polaków. Spędziliśmy tam średnio 3 godziny i 14 minut miesięcznie.
Jak widać, przeskok jest ogromny – jeszcze długo nikt nie będzie mógł doskoczyć do wyniku Netflixa, nawet wtedy, gdy gigant zmienia zasady gry, które nie podobają się Polakom. Blokada współdzielenia kont wcale mu nie zaszkodziła, a liczba realnych użytkowników od września znów wzrosła (wtedy było to 9,6 mln).
Disney wygrywa z HBO Max
Kolejny w zestawieniu ląduje Disney+ z wynikiem 3,7 mln. Co prawda korzysta z niego więcej użytkowników niż z Playera, ale za to średni czas oglądania to już tylko 2 godziny i 26 minut.
Tym samym Disney przegonił HBO Max, któremu udało się zebrać niespełna 3 miliony oglądających, co daje zasięg prawie 10%. Na HBO Max wideo oglądaliśmy średnio 2 godziny i 35 minut.
Dobrze radzi sobie też VOD TVP, który zebrał przed ekranami 2,7 mln odbiorców (9,08% zasięgu), oglądających treści średnio 3 godziny i 11 minut.
Kolejne pozycje zajmują Canal Plus (2,54 mln) oraz Polsat Box GO (1,75 mln), które zgarnęły kolejno 8,56% i 5,89% zasięgu. Średnio konsumujemy tam treści 2 godziny i 37 minut oraz 1 godzinę i 37 minut.
Prime zyskuje, SkyShowtime traci
Zestawienie zamykają Prime Video i SkyShowtime, czyli mniejsze serwisy streamingowe. Różnica jest taka, że ten pierwszy zyskuje, a drugi traci.
Prime Video w porównaniu do września przybyło prawie 400 tysięcy widzów (teraz 2,2 mln), którzy średnio oglądają treści przez 1 godzinę i 34 minuty). Skyshowitme za to stracił ponad 300 tysięcy, ale o prawie 20 minut wzrósł czas oglądania.
Ostatnia pozycja należy do serwisu VOD WP, który to zebrał prawie 1,6 mln widzów, a średni czas oglądania wyniósł 1 godzinę i 2 minuty.
Ty też jak miliony Polaków masz Netflixa? Koniecznie uważaj na to oszustwo:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.