Serwisy VOD w Polsce stale rosną, a Polacy lubują się w wykupowaniu kolejnych subskrypcji. Po które serwisy sięgamy najczęściej? Jest jeden, z którym nikt nie ma szans konkurować.
Serwisy VOD w Polsce cieszą się rosnącą popularnością. Regułą powoli staje się, że w każdym polskim domu płaci się za przynajmniej kilka z nich – rekordziści kupują natomiast wszystkie. Tym samym ich koszt staje się całkiem wysoki – ale za to w pełni zastępuje nam dostęp do telewizji.
Najświeższy raport Mediapanel wskazuje na to, które serwisy streamingowe cieszą się w naszym kraju największą popularnością. Na pierwszym miejscu brak zaskoczeń – jak zwykle triumfuje Netflix.
Z Netflixa (w aplikacjach i w wersji przeglądarkowej) korzysta łącznie aż ponad 10 milionów użytkowników, czyli ponad 34% polskich internautów.
Wynik ten jest więc oszałamiający, tym bardziej że trzeba pamiętać, że w jednym gospodarstwie domowym często oglądamy filmy i seriale razem – tym samym liczba realnych użytkowników Netflixa być może zakrawa nawet na dwa razy więcej!
Na Netflixie miesięcznie średnio spędzamy około 5 godzin i 21 minut – może nie jest to już taki spektakularny wynik, ale trzeba pamiętać, że to tylko średnia.
Za Netflixem plasuje się Player, z którego korzystają niespełna 3 miliony Polaków. Spędziliśmy tam średnio 3 godziny i 14 minut miesięcznie.
Jak widać, przeskok jest ogromny – jeszcze długo nikt nie będzie mógł doskoczyć do wyniku Netflixa, nawet wtedy, gdy gigant zmienia zasady gry, które nie podobają się Polakom. Blokada współdzielenia kont wcale mu nie zaszkodziła, a liczba realnych użytkowników od września znów wzrosła (wtedy było to 9,6 mln).
Kolejny w zestawieniu ląduje Disney+ z wynikiem 3,7 mln. Co prawda korzysta z niego więcej użytkowników niż z Playera, ale za to średni czas oglądania to już tylko 2 godziny i 26 minut.
Tym samym Disney przegonił HBO Max, któremu udało się zebrać niespełna 3 miliony oglądających, co daje zasięg prawie 10%. Na HBO Max wideo oglądaliśmy średnio 2 godziny i 35 minut.
Dobrze radzi sobie też VOD TVP, który zebrał przed ekranami 2,7 mln odbiorców (9,08% zasięgu), oglądających treści średnio 3 godziny i 11 minut.
Kolejne pozycje zajmują Canal Plus (2,54 mln) oraz Polsat Box GO (1,75 mln), które zgarnęły kolejno 8,56% i 5,89% zasięgu. Średnio konsumujemy tam treści 2 godziny i 37 minut oraz 1 godzinę i 37 minut.
Zestawienie zamykają Prime Video i SkyShowtime, czyli mniejsze serwisy streamingowe. Różnica jest taka, że ten pierwszy zyskuje, a drugi traci.
Prime Video w porównaniu do września przybyło prawie 400 tysięcy widzów (teraz 2,2 mln), którzy średnio oglądają treści przez 1 godzinę i 34 minuty). Skyshowitme za to stracił ponad 300 tysięcy, ale o prawie 20 minut wzrósł czas oglądania.
Ostatnia pozycja należy do serwisu VOD WP, który to zebrał prawie 1,6 mln widzów, a średni czas oglądania wyniósł 1 godzinę i 2 minuty.
Ty też jak miliony Polaków masz Netflixa? Koniecznie uważaj na to oszustwo:
https://www.gsmmaniak.pl/1450441/oszustwo-netflix-na-co-uwazac/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…