Smartfony premium w 2023 roku znów zyskują. Flagowce wybieramy najchętniej, a króluje oczywiście Apple. Ten rok znów okazał się owocny dla producentów najdroższych urządzeń. Kto zarobił najwięcej?
2023 rok za nami – jak się okazuje to rok, w którym bardzo chętnie sięgaliśmy po smartfony z półki premium. Tak chętnie, że ten sektor rynku zaliczył spory wzrost – producenci już zacierają rączki, licząc na takie wyniki także w 2024.
Smartfony premium w 2023 roku znów zyskują
Jak czytamy w najnowszym raporcie Counterpoint Research, w minionym roku sprzedaż na rynku premium (takich, których cena wynosi co najmniej 600 dolarów) osiągnęła wzrost o około 6% rok do roku.
Co więcej, najdroższy segment ultra-premium o wartości ponad tysiąca dolarów objął ponad jedną trzecią całkowitej sprzedaży na rynku premium w 2023 roku!
Pliki PDF groźne dla smartfonów Apple. Ta luka jest w iPhone’ach od lat!
Counterpoint zaznacza także, że smartfony premium mają przejąć nawet aż 25% sprzedaży globalnej smartfonów, a także 60% przychodów z całego rynku światowego w 2023 roku.
Nie jest to jednak wcale tak ogromnym zaskoczeniem. To już kolejny rok, w którym zyskuje właśnie segment najdroższych urządzeń. Radzi sobie w zasadzie najlepiej na rynku, który jednak traci. Chętniej sięgamy po flagowce, licząc na to, że zostaną z nami na dłużej.
Nastąpiła zmiana we wzorcach zakupów konsumenckich na rynku smartfonów. Biorąc pod uwagę znaczenie smartfona, konsumenci są skłonni wydać więcej, aby otrzymać urządzenie wysokiej jakości, z którego będą mogli korzystać przez dłuższy czas […] Co więcej, urządzenia te stają się coraz bardziej przystępne cenowo ze względu na sezony promocyjne i możliwości finansowania – dodaje starszy analityk w Counterpoint Research, Varun Mishra.
Segment premium w 2023 roku najbardziej zyskał przede wszystkim w Indiach, ale i w Chinach, Europie Zachodniej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Najdroższe smartfony – zwycięża Apple
Chyba nikogo nie zaskoczy fakt, że największą popularnością cieszą się smartfony Apple – iPhone’y przejęły bowiem aż 71% rynku. W 2022 roku było to jednak aż 75%. Widać więc delikatny spadek.
Zyskuje natomiast Samsung, który zanotował udziały w rynku na poziomie 17%. Wzrost to jednak tylko 1 punkt procentowy, ale i tak warto to odnotować.
5% globalnego rynku przejął Huawei, zyskując przy tym 2 punkty procentowe, a kolejny jest Xiaomi z 2% światowego rynku i +1 punktem procentowym. Ostatnia wyróżniona pozycja należy do Oppo i 1%, czyli tyle samo co w ubiegłym.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.