Smartfony premium w 2023 roku znów zyskują. Flagowce wybieramy najchętniej, a króluje oczywiście Apple. Ten rok znów okazał się owocny dla producentów najdroższych urządzeń. Kto zarobił najwięcej?
2023 rok za nami – jak się okazuje to rok, w którym bardzo chętnie sięgaliśmy po smartfony z półki premium. Tak chętnie, że ten sektor rynku zaliczył spory wzrost – producenci już zacierają rączki, licząc na takie wyniki także w 2024.
Jak czytamy w najnowszym raporcie Counterpoint Research, w minionym roku sprzedaż na rynku premium (takich, których cena wynosi co najmniej 600 dolarów) osiągnęła wzrost o około 6% rok do roku.
Co więcej, najdroższy segment ultra-premium o wartości ponad tysiąca dolarów objął ponad jedną trzecią całkowitej sprzedaży na rynku premium w 2023 roku!
Pliki PDF groźne dla smartfonów Apple. Ta luka jest w iPhone’ach od lat!
Counterpoint zaznacza także, że smartfony premium mają przejąć nawet aż 25% sprzedaży globalnej smartfonów, a także 60% przychodów z całego rynku światowego w 2023 roku.
Nie jest to jednak wcale tak ogromnym zaskoczeniem. To już kolejny rok, w którym zyskuje właśnie segment najdroższych urządzeń. Radzi sobie w zasadzie najlepiej na rynku, który jednak traci. Chętniej sięgamy po flagowce, licząc na to, że zostaną z nami na dłużej.
Nastąpiła zmiana we wzorcach zakupów konsumenckich na rynku smartfonów. Biorąc pod uwagę znaczenie smartfona, konsumenci są skłonni wydać więcej, aby otrzymać urządzenie wysokiej jakości, z którego będą mogli korzystać przez dłuższy czas […] Co więcej, urządzenia te stają się coraz bardziej przystępne cenowo ze względu na sezony promocyjne i możliwości finansowania – dodaje starszy analityk w Counterpoint Research, Varun Mishra.
Segment premium w 2023 roku najbardziej zyskał przede wszystkim w Indiach, ale i w Chinach, Europie Zachodniej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Chyba nikogo nie zaskoczy fakt, że największą popularnością cieszą się smartfony Apple – iPhone’y przejęły bowiem aż 71% rynku. W 2022 roku było to jednak aż 75%. Widać więc delikatny spadek.
Zyskuje natomiast Samsung, który zanotował udziały w rynku na poziomie 17%. Wzrost to jednak tylko 1 punkt procentowy, ale i tak warto to odnotować.
5% globalnego rynku przejął Huawei, zyskując przy tym 2 punkty procentowe, a kolejny jest Xiaomi z 2% światowego rynku i +1 punktem procentowym. Ostatnia wyróżniona pozycja należy do Oppo i 1%, czyli tyle samo co w ubiegłym.
https://www.gsmmaniak.pl/1459761/rok-z-ios-dlaczego-juz-nie-wroce-do-androida/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…