Profil Zaufany w najbliższych dniach przestanie działać. Ile to potrwa i z jakich usług nie skorzystamy? Ministerstwo Cyfryzacji wyjaśnia.
W najbliższy piątek i sobotę przez kilkanaście godzin nie skorzystamy z Profilu Zaufanego. Szykuje się przerwa techniczna – jakie funkcje nie będą dla nas dostępne?
Przerwa w działaniu Profilu Zaufanego. Kiedy nie będzie działał?
Ministerstwo Cyfryzacji donosi, że wyłączenie Profilu Zaufanego w związku z pracami serwisowymi zaplanowane jest na piątek 19 stycznia od godziny 20:00 aż do soboty, 20 stycznia, do godziny 16:00.
Jeśli więc miałeś w planach załatwianie online spraw urzędowych pamiętaj, żeby uwzględnić przerwę w dostępie do usługi Profil Zaufany. W tym czasie niedostępna będzie też usługa składania podpisu zaufanego.
– czytamy w komunikacie Ministerstwa Cyfryzacji.
Wyłączenie Profilu Zaufanego sprawi, że m.in. nie uda nam się:
- zalogować do Internetowego Konta Pacjenta (IKP),
- zalogować się do usługi mObywatel (z wykorzystaniem Profilu Zaufanego),
- zgłosić utraty dowodu osobistego,
- złożyć wniosku o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego,
- złożyć wniosku o 800+,
- uzyskać odpis aktu stanu cywilnego,
- zgłosić urodzenia dziecka.
To tylko część usług, które nie będą dostępne z wykorzystaniem Profilu Zaufanego. Na szczęście przerwa techniczna nie potrwa długo, jednak warto o niej wiedzieć i odpowiednio się do niej przygotować.
Jak założyć Profil Zaufany?
Nie masz jeszcze Profilu Zaufanego? Możesz założyć go i potwierdzić online, przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku:
- Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej twojego banku.
- Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym.
- Na Twój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.
Przeczytaj także o nowym oszustwie, na które koniecznie trzeba uważać. Cyberprzestępcy podszywają się pod Ministerstwo Cyfryzacji i informują o konieczności aktualizacji danych dowodu osobistego:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.