Vectra z początkiem nowego roku podwyższyła ceny wielu klientom, tłumacząc się przy tym trudną sytuacją gospodarczą i inflacją. Użytkownicy są wściekli – już złożyli 300 skarg do UOKiK.
Zaledwie kilka dni temu na łamach gsmManiaKa donosiliśmy już o kolejnych podwyżkach, jakie na początek roku dla swoich klientów na podstawie klauzul inflacyjnych przygotowała Vectra:
Vectra znów podnosi ceny. Klienci oburzeni
Ceny wzrosły o kilkanaście procent. Tak jak łatwo było przewidzieć, klienci operatora nie są szczególnie zadowoleni z takiego obrotu spraw. Tym samym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło już ponad 300 skarg na podwyżki. To nie pierwszy raz, kiedy Vectra podnosi ceny, znów tłumacząc się inflacją.
UOKiK przyjrzy się nie tylko działaniom Vectry, ale także innych operatorów – takich jak Orange, Play czy T-Mobile, którzy to w swoich umowach także mają zawarte klauzule inflacyjne.
Oto co na ten temat mówi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
Postanowienia stosowane w umowach muszą być jasne, precyzyjne i zrozumiałe dla przeciętnego konsumenta. […] Wprowadzone przez operatorów komórkowych klauzule do umów, które pozwalają im na podniesienie cen o poziom inflacji, zostaną przez nas sprawdzone pod kątem abuzywności i naruszania zbiorowych interesów konsumentów.
– komentuje tę sprawę Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, dla redakcji Wirtualne Media.
Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji dopiero zaczął badać tę sprawę, dlatego też Vectrze nie postawiono jeszcze żadnych zarzutów. Urząd przyjrzy się klauzulom inflacyjnym różnych operatorów – te ku niezadowoleniu klientów zaczęły trafiać do ich umów dwa lata temu, jako odpowiedź na globalny kryzys i galopującą inflację.
Mała mieścina prześcignęła stolicę. Tak wygląda internet w Polsce
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.