UKE prezentuje raport dotyczący nas – konsumentów telekomunikacji w Polsce. Okazuje się, że doceniamy zmiany na lepsze. Wciąż nie bardzo znamy się na AI, a 5G wielu z nas nadal niepokoi.
UKE z początkiem stycznia opublikował już raport przenoszenia numerów przez Polaków w 2023 roku. Tym samym wielkim zwycięzcą mijających miesięcy został Play, detronizując T-Mobile, który to przez cały 2022 rok szedł jak burza:
Polacy od tych operatorów uciekają, a do tych biegną w podskokach
Dziś UKE prezentuje nowy raport, tym razem dotyczący konsumentów telekomunikacyjnych, ich zwyczajów, wiedzy i wyborów. Co Polacy myślą obecnie o rynku komunikacyjnym?
Z badania wynika, że co piąty badany dostrzega pozytywne zmiany w kwestii rozwoju rynku usług telekomunikacyjnych – pod kątem liczby ofert, rozwoju technologii i poprawy jakości usług.
Co ciekawe, Polacy najlepiej oceniają jakość usług (87%), ich dopasowanie do potrzeb klientów (86%), a także różnorodność (85%) i jakość obsługi klientów (81%).
3/4 badanych twierdzi też, że dobrze wypada przejrzystość ofert, natomiast kwestia skuteczności reklamacji i rozpatrywania skarg ma się dobrze w Polsce tylko według 60% respondentów.
Najczęściej decydujemy się na korzystanie z usług telefonii komórkowej (97%), a aż 79% badanych korzysta z dostępu do internetu w telefonie do:
Co ciekawe, wysoki wynik obok telefonii komórkowej zdobyła także telewizja, z której to korzysta aż 80% badanych.
A jak w Polsce ma się świadomość 5G? 78% badanych spotkało się z takim pojęciem, jak sieć 5G. Wciąż aż 52% z nich nadal uważa, że pole elektromagnetyczne może mieć negatywny wpływ na zdrowie człowieka.
Co ciekawe, z pojęciem sztucznej inteligencji, które bez wątpienia okazało się hasłem tego roku, spotkało się tylko 70% badanych. Zaledwie 21% z nich zaznaczyło, że korzystało przynajmniej raz w życiu z narzędzi sztucznej inteligencji (na przykład jakże popularnego ChatGPT).
Więcej, bo 27% spośród ankietowanych wie, czym jest internet rzeczy. Największe korzyści płynące z IoT, jakie postrzegają konsumenci, to:
Pojęcie OTT (Over the Top) zna natomiast 32% respondentów, jednak jednocześnie większość nie ma problemu z rozpoznaniem takich aplikacji jak Messenger (94% znajomości), WhatsApp (88%), czy Skype (choć tu już tylko 53%).
Wśród serwisów streamingowych wideo większość rozpoznaje Netflixa (79%), ponad połowa HBO Max (55%), a prawie połowa Disney+ (49%). Spotify kojarzy 50% ankietowanych, natomiast Tidal już tylko 39%.
https://www.gsmmaniak.pl/1466590/revolut-miedzynarodowe-przelewy-na-telefon/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…