Platforma Allegro zmienia zasady gry – od teraz wystawienie negatywnej opinii będzie znacznie bardziej wymagające. Wygląda na to, że wyjdzie nam to wszystkim na dobre.
Opinie w serwisie Allegro potrafią być bardzo cennym wskaźnikiem tego, w którym sklepie warto zrobić zakupy, a także, na jaki produkt się zdecydować. Co więcej, sprzedający z najwyższymi ocenami otrzymują odznakę Super Sprzedawcy – to o tyle kluczowe, że dla wielu brak takiej odznaki dyskwalifikuje dany sklep.
Oceniający na Allegro działają prężnie, dzięki czemu znacznie ułatwiają nam zakupy. Serwis chce teraz zadbać o to, aby negatywne opinie były bardziej szczegółowe niż do tej pory.
Negatywne opinie w Allegro będą miały więcej sensu
Dotychczas kupujący mogli wystawić pozytywną lub negatywną ocenę każdemu sprzedawcy, od którego kupili jakiś produkt – bez żadnej konieczności tłumaczenia się z tej oceny.
To jednak przestało podobać się Allegro. Firma uważa, że nie jest to jednak zbyt pomocne. Krytykując – czyli wystawiając negatywną opinię – kupujący nie musiał uzasadniać, co nie odpowiadało mu w danym zakupie. Być może nie był to do końca trafiony system.
Od teraz wystawiając negatywną opinię, będziemy musieli wybrać, co nam nie pasowało. Wśród proponowanych podpowiedzi znajdą się m.in.:
- Nieuprzejma obsługa,
- Brak reakcji na wiadomość,
- Opóźniony zwrot pieniędzy,
- Nieekologiczne opakowanie,
- Źle zabezpieczony produkt,
- Nieterminowa dostawa,
- Dostarczono produkt inny niż w zamówieniu,
- Wysłano uszkodzony produkt,
- Niekompletne zamówienie,
- Zamówienie nie zostało dostarczone,
- Brak faktury VAT,
- Podejrzewam, że produkt jest nieoryginalny.
To sensowna zmiana, która na pewno pomoże sprzedającym usprawniać swoje usługi, ale i kupującym dowiedzieć się, co w zakupach innych użytkowników było nie tak.
Uważaj na oszustów podszywających się pod serwis Allegro:
Uważaj na to, jeśli lubisz Allegro. Jedno kliknięcie i masz wielki problem
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.