>
Kategorie: Newsy

Płacisz za prywatność na Facebooku? Unia Europejska głośno się na to nie zgadza

Meta ma problem – Unia Europejska nie zgadza się na model abonamentu bez reklam, jaki zaproponowano na Facebook i Instagramie. Uważa, że użytkownik sam musi zdecydować, czy chce udostępniać swoje dane. Meta na nas nie zarobi?

Minęło już kilka miesięcy, od kiedy Facebook zaprezentował swoją subskrypcję. Miesięczny abonament Facebooka w wersji premium pozwala nam pozbyć się reklam, choć sama Meta nie jest za tym rozwiązaniem – wiadomo, Facebook reklamami stoi.

Gigant musiał jednak ugiąć się pod naciskami Unii Europejskiej – początkowo wprowadzając bardzo drogą subskrypcję, tak, aby nikt nie chciał z niej skorzystać.

Później gigant zszedł nieco z ceny, także w związku z zaleceniami Unii Europejskiej – ta twierdziła bowiem, że użytkownicy powinni mieć wybór dotyczący prywatności i reklam.

Polacy wyśmiali Zuckerberga. Efekt? Facebook bez reklam znacznie taniej

Unia Europejska wciąż ma problem z Facebook. Nieuczciwe zagrywki?

Pomimo zmian cenników, Unia Europejska jednak dalej nie zgadza się z podejściem Mety. Uważa, że giganci w social mediach nie powinni stawiać nas przed wyborem „albo godzisz się na udostępnianie swoich danych do reklam, albo nam zapłać”.

Facebook i Instagram znikną z Europy? / fot. Meta

W większości przypadków duże platformy internetowe nie będą w stanie spełnić wymogów dotyczących ważnej zgody, jeśli skonfrontują użytkowników jedynie z binarnym wyborem pomiędzy zgodą na przetwarzanie danych osobowych w celach reklamy behawioralnej i uiszczenia opłaty.

– czytamy w raporcie Europejskiej Rady Ochrony Danych.

Wygląda na to, że kolejna decyzja UE nie pozostawi firmie innego wyjścia, jak tylko zredefiniowanie modelu biznesowego dotyczącego reklam.

Europejska Rada Ochrony Danych planuje zadbać o kwestię ochrony danych RODO oraz współpracę między organami ochrony danych osobowych.

fot. Facebook

Czekają nas kiepskie reklamy na Facebooku?

[Meta] może nadal pobierać od witryn opłaty za zasięg, angażować się w reklamy kontekstowe i tym podobne, ale śledzenie ludzi pod kątem reklam wymaga wyraźnego „tak” ze strony użytkowników

– tłumaczy Max Schrems z Europejskiego Centrum Praw Cyfrowych.

Ciekawe, co z tego wszystkiego wyniknie. Być może Facebook zacznie po prostu zalewać nas reklamami, które nie będą do nas dopasowane, jeśli nie wyrazimy zgody na udostępnianie danych. To może być nawet bardziej irytujące użytkowników, niż te bardziej odpowiednie dla nas reklamy.

Meta na pewno będzie walczyć o swoje. Prezentowanie nam dobrze dopasowanych reklam to bowiem dla firmy jeden z głównych aspektów funkcjonowania platformy.

https://www.gsmmaniak.pl/1485242/apple-iphone-altstore-pal-sideloading-ios/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Apple
  • Newsy
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Cała rodzinka Apple na żywo przed premierą. Czy nowy design iPhone 17 (Air) i 17 Pro (Max) oznacza kluczowe zmiany?

Tak wygląda cała seria Apple iPhone 17! Masz okazję sprawdzić design modeli iPhone 17, iPhone…

24 kwietnia 2025
  • Promocje

Tak wciągającym FPS ciężko byłoby się nie zainteresować. Zwłaszcza że teraz kupisz go za niecałe 15 zł

Wciągający FPS – Turbo Overkill kupicie teraz za niecałe 15 zł w jednym z popularnych…

24 kwietnia 2025
  • Bankowość
  • Newsy

BNP Paribas wydaje arcyważny apel. Tej wiadomości pod żadnym pozorem nie można zlekceważyć

BNP Paribas ostrzega wszystkich swoich klientów. To jedna z tych wiadomości, których nie można zignorować,…

24 kwietnia 2025
  • Artykuły
  • Oppo
  • Promocje
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Jak kupować wypasiony telefon, to tylko ten. Stał się jeszcze lepszy i bajecznie staniał w Polsce

Jeden z najlepszych telefonów 2025 roku doczekał się nie tylko nowej aktualizacji i co za…

24 kwietnia 2025
  • Newsy
  • POCO
  • Telefony

Znamy datę premiery zabójcy flagowców od Xiaomi z baterią 7500 mAh i ekranem 6.83 cala

POCO F7 najprawdopodobniej zadebiutuje jeszcze w przyszłym miesiącu. Telefon powinien być na radarze polskiego fana,…

24 kwietnia 2025
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Gmail znów robi to dobrze! Tej funkcji w Gmailu od dawna brakowało

Gmail doczekał się prostej, a jakże niezwykle użytecznej nowości na Androida. Pozwoli ona oszczędzić nam…

24 kwietnia 2025