PKO BP zapowiedziało przerwę w działaniu aplikacji IKO w celu przeprowadzenia prac technicznych. Nie zapłacisz też telefonem, ani kodem BLIK. Sprawdź, kiedy możesz mieć problemy z dostępem do pieniędzy na koncie w PKO BP i jak się do tego przygotować.
Jeśli masz konto w PKO BP, to musisz zapoznać się z informacją o przerwie w działaniu największego banku w Polsce.
PKO BP zapowiada przerwę. Co i kiedy przestanie działać?
Każdy klient PKO BP, a jest ich w Polsce ok. 12 mln (w tym ja!), musi przygotować się na kolejną w ostatnim czasie przerwę techniczną w działaniu banku.
Tym razem została ona zaplanowana na 28 kwietnia, rzecz jasna 2024 roku. Na całe szczęście nie chodzi tu o cały wspomniany dzień, tylko w godz. 00:00 – 07:00.
Co w tym czasie nie będzie działało? Wbrew pozorom, bardzo ważne usługi PKO BP. Po pierwsze, niedostępna będzie aplikacja IKO, czyli jeden z najlepszych tego typu programów na rynku. Już nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio logowałem się do iPKO.
Po drugie i związane z powyższym, nie da się we wspomnianym czasie zapłacić zbliżeniowo telefonem. Niedostępna będzie też usługa płatności kodem BLIK.
Bank PKO BP uspokaja jednak, że nie powinno być żadnych problemów z dokonywaniem płatności przy pomocy kart debetowych czy też wypłacaniem pieniędzy z bankomatów. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty.
Na wszelki wypadek warto jednak mieć przy sobie gotówkę 28 kwietnia w godzinach nocnych i wczesnoporannych. Bank prosi też o dokonanie wszelkich ważnych operacji przed rozpoczęciem przerwy technicznej w PKO BP.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.