Korzystasz na co dzień z płatności BLIK? Uważaj na to nowe oszustwo, które może Cię kosztować sporo. Oszuści znów udają, że masz szansę zyskać pieniądze.
Cyberprzestępcy w sieci nie próżnują – tym razem wykorzystują ulubioną metodę płatności Polaków, by ukraść nasze pieniądze.
Chodzi oczywiście o oszustwa związane z BLIKIEM, które od lat niestety stale cieszą się niesłabnącą popularnością.
Teraz dodatkowo jest o tyle gorący okres, że trwa także loteria BLIKOMANIA, co dodatkowo wywołuje zainteresowanie transakcjami wykonywanymi przy użyciu BLIKA.
Zagrożenie dla klientów Apple. CSiRT KNF alarmuje – to podpucha
BLIK rozdaje gotówkę? To niezbyt mądry scam
CERT Orange Polska ostrzega przed reklamami napotkanymi w mediach społecznościowych, obiecującymi nagrody od Polskiego Standardu Płatności.
Z BLIK korzysta już ponad 16 milionów aktywnych użytkowników w naszym kraju – oszustów napędza to do tworzenia kolejnych scamów właśnie z BLIKIEM w roli głównej.
Oto jak wygląda oszustwo. Orange opublikował zdjęcia z fałszywej strony za pośrednictwem platformy X.
Czerwoną lampkę powinny zapalić zmienione nieco logo, domena blik.com! czy adres strony nagrodablik[.]com. Znaków jest całkiem sporo.
Uważajcie, pojawiła się całkiem nieźle zrobiona kampania z podszyciem pod @BLIKmobile! Co gorsza, idealnie "wstrzelona" w kampanię promocyjną Blikomanii. Uważajcie, ostrzeżcie znajomych, retweetujcie. Łatwo odruchowo kliknąć.https://t.co/AVnU9340TZ pic.twitter.com/14XxBq4Pvo
— CERT Orange Polska (@CERT_OPL) May 6, 2024
Po przejściu na fałszywą stronę wszystko staje się jasne. Oszuści życzą sobie od nas wpłaty 2 tysięcy złotych, obiecując zwrot w postaci 3 tysięcy.
Jeśli ktoś z internautów zdecyduje się w takiej chwili na przelanie pieniędzy, to chyba może winić już tylko samego siebie. Strona śmierdzi oszustwem na kilometr. Z takich stron należy uciekać jak najszybciej, jeszcze zanim klikniemy w cokolwiek.
Fakt, że oszuści odpalili kampanię w momencie trwania BLIKOMANII działa jednak niestety na niekorzyść nieświadomych internautów.
Uważajcie, bo to naprawdę dobrze zrobione oszustwo! Wypuszczenie kampanii zsynchronizowane z faktyczną akcją, strona minimalistyczna, oparta głównie o logo, dzięki czemu ryzyko ew. wpadek graficzno-stylistycznych ze strony oszustów jest dużo mniejsze.
– tłumaczy CERT Orange Polska.
Niestety w Polsce (i nie tylko) cyberprzestępcy mają się w sieci całkiem dobrze – Orange podsumował niedawno zagrożenia, jakie stale czyhają na Polaków:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.