Apple przeprasza – najnowsza reklama debiutujących iPad’ów marki wywołała falę krytyki w stronę giganta. Co takiego przeskrobał Apple?
W tym tygodniu Apple uraczył nas premierą nowych sprzętów. Gigant przedstawił dwa nowe tablety iPad Air i Pro, każdy w dwóch rozmiarach:
Okazuje się, że na pozór spokojna premiera, wzbudziła w sieci sporo emocji. To za sprawą reklamy, jaką przygotował na tę premierę sam Apple.
Kontrowersyjna reklama Apple. Zgniata sztukę
W reklamie głównym bohaterem jest prasa hydrauliczna, która zgniata kolejne przedmioty związane ze sztuką i rozrywką. Mowa m.in. o instrumentach muzycznych, głośnikach, puszkach z farbą czy konsolą do gier.
Jedynym przedmiotem, który nie zostaje zniszczony przez prasę, jest właśnie nowy iPad – to dlatego, że jest wyjątkowo cienki, co firma chciała podkreślić w swoim spocie. Niestety – wszystko to wyszło bardzo średnio. Gigant spotkał się z falą krytyki.
Reklamę za pośrednictwem platformy X obejrzano już około 60 milionów razy. Pod nią możemy znaleźć falę komentarzy dziennikarzy, użytkowników czy twórców, którzy krytykują zamysł Apple.
Reklama zatytułowana „Crush” według oglądających promuje niszczenie sztuki czy tradycji – wszystko po to, byśmy na stałe weszli tylko do świata technologii.
Nie da się ukryć, że reklama nie budzi raczej pozytywnych emocji. Zamiast tego pozostawia pewien niesmak.
Firma szybko odniosła się do zarzutów. Apple przeprosił i stwierdził, że niestety nie osiągnął zamierzonego przez siebie celu. Oto co czytamy w oświadczeniu marki:
Kreatywność jest wpisana w nasze DNA w Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie.
Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wcielają swoje pomysły w życie za pomocą iPada. W tym filmie nie odnieśliśmy obranego przez nas celu, jest nam przykro.
Użytkownicy smartfonów Apple muszą mieć się na baczności – niebezpieczeństwo dla iPhone’ów czyha w sklepie z aplikacjiami – czyli w App Store:
Zagrożenie dla klientów Apple. CSiRT KNF alarmuje – to podpucha
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.