Pod koniec czerwca bieżącego roku fioletowy operator telefonii komórkowej Play, rozszerzył swoją bogatą ofertę smartfonową o modele sygnowane logo nadgryzionego jabłka, a tym samym stał się ich oficjalnym dystrybutorem. Klienci sieci Play, od tego czasu mogą stać się szczęśliwymi posiadaczami iPhone’a 3GS, 4 oraz 4S na bardzo korzystnych warunkach cenowych. O ile oferta była korzystna o tyle, nie wspominano na początku, ze wszystkie powyższe modele posiadają blokadę Simlock, co spotkało się z negatywnymi komentarzami ze strony potencjalnych nabywców.
Play za pośrednictwem rzecznika prasowego – Marcina Gruszki, swoją decyzję o nałożeniu blokady Simlock na smartfony firmy Apple, tłumaczył tym, że oferują oni owe modele w bardzo atrakcyjnych cenach i nie chcieliby aby abonenci podpisywali umowy w celach zarobkowych. W dniu dzisiejszym operator zmienia zdanie, a tym samym rzecznik sieci na swoim blogu opublikował krótki poradnik jak samodzielnie zdjąć blokadę z iPhone zakupionego w sieci Play, a wygląda to następująco:
- Wyłącz telefon
- Włóż kartę SIM innego operatora niż Play z wyłączonym kodem PIN
- Włącz telefon
- Podłącz telefon do komputera z zainstalowanym programem iTunes, za pomocą kabla z pudełka i poczekaj aż pojawi się ekran z napisem „Wymagana aktywacja”
- Jeżeli na ekranie komputera pojawi się komunikat: „Nie można było aktywować iPhone’a. Spróbuj później”, kliknij „OK.” aby go zamknąć
- Odblokuj telefon
- Kliknij przycisk „Połącz z iTunes” a następnie przycisk „Dalej”
- Odłącz telefon od komputera i ponownie podłącz aby aktywować telefon
- Po chwili telefon zacznie szukać sieci. Jeżeli włożona karta jest aktywna zaloguje się do sieci. Simlock zdjęty.
Jeśli z jakichkolwiek przyczyn po wykonaniu powyższych czynności Wasz iPhone nie zostanie uwolniony, to winniście skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta sieci Play w celu zyskania dalszej pomocy. Powinniście przygotować sobie numer IMEI, gdyż zostaniecie o niego poproszeni.
źródło: Play
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.