>
Kategorie: Jabra Newsy Słuchawki

Trzęsienie ziemi na rynku słuchawek bezprzewodowych. Duży gracz ogłosił wycofanie się z rynku

Nie dalej jak dwa dni temu, Jabra ogłosiła premierę słuchawek nowej generacji. Tymczasem teraz świat obiegła zadziwiająca informacja – słuchawek bezprzewodowych Jabra już nie zobaczymy. O co chodzi?

Jak już wspomniałem, przedwczoraj producent zaprezentował nowe słuchawki Jabra Elite 10 Gen 2 i Elite 8 Active Gen 2. Teraz jednak wykonał, można by pomyśleć, dziwny i niezrozumiały ruch, ogłaszając, że kończy z tworzeniem słuchawek na rynek konsumencki.

Czy to definitywny koniec słuchawek Jabra?

Jak podaje serwis digitaltrends, na podstawie komunikatu prasowego firmy GN, która jest właścicielem marki Jabra, firma zdecydowała się, że ww. modele będą ostatnimi, jakie ujrzą światło dzienne. Jakie jednak powody stoją za tym, że zdecydowano się na tak radykalny krok? Tym bardziej w przeciwieństwie do prezentowania nowych produktów na rynek, z którego się wycofujesz w przeddzień takiego komunikatu.

Jabra Elite 4 / fot. Paweł Łaz, techManiaK.pl

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze i nie inaczej jest w tym przypadku. Peter Karlstromer, czyli CEO GN Store Nord w komunikacie powiedział zaznaczył, że rynki zmieniają się wraz z czasem.  W obecnych warunkach marka nie jest w stanie wygenerować odpowiedniego zwrotu z inwestycji poczynionych w kierunku konsumenckich słuchawek bezprzewodowych, czy innego audio skierowanego do „zwykłego Kowalskiego”.

Inaczej mówiąc, firma stwierdziła, że nie jest w stanie konkurować na rynku konsumenckiego sprzętu audio, w tym słuchawek bezprzewodowych. Presja ze strony konkurentów, takich jak chociażby Apple, Sony, ale także tańszych marek, jak Earfun, czy Soundcore sprawiła, że marka porzuca tę gałąź, mając skupić się na profesjonalnym sprzęcie audio, wideo i nie tylko.

Jak to wpłynie na konkurencyjność?

Jak dobrze wiemy, im mniej marek na rynku chociażby słuchawek bezprzewodowych, tym raczej gorzej, a nie lepiej. Jest tak z uwagi na to, że więcej marek = większa konkurencyjność = (w teorii) niższe ceny i lepsze produkty dla konsumenta. Mam jednak pewne przemyślenia, chociażby po testach Jabra Elite 10, dlaczego stało się tak, a nie inaczej.

Źródło: digitaltrends, GlobeNewswire

https://www.gsmmaniak.pl/1489844/jabra-elite-10-test-recenzja-opinia-czy-warto-sluchawki-do-800-zlotych/

Paweł Łaz

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Właśnie za takie fajerwerki kocham Epic Games. Nie jeden, a dwa prezenty do odebrania za darmo!

Rozdawnictwo od Epic Games raczej nigdy się nie skończy. Tym razem platforma postanowiła podarować graczom…

13 marca 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung Galaxy Z Fold7 nareszcie ma solidny aparat. Nie można było tak od razu?

Samsung Galaxy Z Fold7 dostosuje się do standardów rynku i postawi na lepszy aparat. Fotograficznie…

13 marca 2025
  • Promocje

Ten hit ze Steama poleca aż 91% graczy. Teraz jesteś w stanie kupić go za raptem 5 zł!

Outlast 2 – kilkuletni hit ze Steam jest teraz do kupienia o 96% taniej w…

13 marca 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Tablety

To najmocniejszy tablet w historii Androida. Konkurencja może mu buty czyścić

OnePlus Pad 2 Pro to najmocniejszy tablet, jaki widział świat Androida. Flagowy procesor, 16 GB…

13 marca 2025
  • Bankowość
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Santander wystosował do klientów ważny komunikat. Dotyczy wygaśnięcia bankowości internetowej

Santander wydał arcyważny komunikat dla klientów. Chodzi o wiadomości dotyczące wygaśnięcia bankowości internetowej. Każdy użytkownik…

13 marca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

6500 mAh i 90W za 1050 złotych. Ten tani telefon z dużą baterią i pięknym designem niebawem kupisz w Polsce

vivo V50 Lite 4G jest piękny, ma wielką baterię i całkiem przystępną cenę. Ponadto może…

13 marca 2025