>
Kategorie: Jabra Newsy Słuchawki

Trzęsienie ziemi na rynku słuchawek bezprzewodowych. Duży gracz ogłosił wycofanie się z rynku

Nie dalej jak dwa dni temu, Jabra ogłosiła premierę słuchawek nowej generacji. Tymczasem teraz świat obiegła zadziwiająca informacja – słuchawek bezprzewodowych Jabra już nie zobaczymy. O co chodzi?

Jak już wspomniałem, przedwczoraj producent zaprezentował nowe słuchawki Jabra Elite 10 Gen 2 i Elite 8 Active Gen 2. Teraz jednak wykonał, można by pomyśleć, dziwny i niezrozumiały ruch, ogłaszając, że kończy z tworzeniem słuchawek na rynek konsumencki.

Czy to definitywny koniec słuchawek Jabra?

Jak podaje serwis digitaltrends, na podstawie komunikatu prasowego firmy GN, która jest właścicielem marki Jabra, firma zdecydowała się, że ww. modele będą ostatnimi, jakie ujrzą światło dzienne. Jakie jednak powody stoją za tym, że zdecydowano się na tak radykalny krok? Tym bardziej w przeciwieństwie do prezentowania nowych produktów na rynek, z którego się wycofujesz w przeddzień takiego komunikatu.

Jabra Elite 4 / fot. Paweł Łaz, techManiaK.pl

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze i nie inaczej jest w tym przypadku. Peter Karlstromer, czyli CEO GN Store Nord w komunikacie powiedział zaznaczył, że rynki zmieniają się wraz z czasem.  W obecnych warunkach marka nie jest w stanie wygenerować odpowiedniego zwrotu z inwestycji poczynionych w kierunku konsumenckich słuchawek bezprzewodowych, czy innego audio skierowanego do „zwykłego Kowalskiego”.

Inaczej mówiąc, firma stwierdziła, że nie jest w stanie konkurować na rynku konsumenckiego sprzętu audio, w tym słuchawek bezprzewodowych. Presja ze strony konkurentów, takich jak chociażby Apple, Sony, ale także tańszych marek, jak Earfun, czy Soundcore sprawiła, że marka porzuca tę gałąź, mając skupić się na profesjonalnym sprzęcie audio, wideo i nie tylko.

Jak to wpłynie na konkurencyjność?

Jak dobrze wiemy, im mniej marek na rynku chociażby słuchawek bezprzewodowych, tym raczej gorzej, a nie lepiej. Jest tak z uwagi na to, że więcej marek = większa konkurencyjność = (w teorii) niższe ceny i lepsze produkty dla konsumenta. Mam jednak pewne przemyślenia, chociażby po testach Jabra Elite 10, dlaczego stało się tak, a nie inaczej.

Źródło: digitaltrends, GlobeNewswire

https://www.gsmmaniak.pl/1489844/jabra-elite-10-test-recenzja-opinia-czy-warto-sluchawki-do-800-zlotych/

Paweł Łaz

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Gdyby Sony wtedy wydało ten smartfon, to dzisiaj nikt nie pamiętałby o Samsungu i Apple. Zobacz na żywo ideał każdego z nas

Sony Xperia XA2 była dziwnym smartfonem, pewnie zbyt dużym na swoje czasy. Co jednak powiesz…

30 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

mObywatel dla nowej grupy użytkowników? Nowa aplikacja pojawi się w tym roku

Elektroniczna legitymacja szkolna ma pojawić się na smartfonach uczniów już we wrześniu tego roku. Dostępna…

30 stycznia 2025
  • Promocje

Promocja roku czy obłęd cenowy? Teraz smartwatch z AMOLED, AoD, GPS i baterią na 2 tygodnie kupisz za 149 złotych

Czy to możliwe, żeby nowy zegarek oferował GPS, ekran AMOLED i baterię na 2 tygodnie…

30 stycznia 2025
  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje
  • promowane-reklama
  • Wiadomość dnia

W polskiej promocji kupisz teraz Switcha i laptop do gier w mocno obniżonych cenach

Styczniowa Wielka Wyprzedaż w Media Expert to doskonała okazja do zakupu elektroniki w niższych cenach.…

30 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Data premiery GTA 6 nie jest już tajemnicą? Wyciekł termin przedsprzedaży

Albo jest to największy wyciek w historii gier, albo przykład świetnego trollingu... W sieci pojawiła…

30 stycznia 2025
  • Promocje

Kup ten świetny i tani telefon, a smartwatch z AMOLED otrzymasz w prezencie

Nie uwierzysz, że za 899 złotych możesz teraz kupić super telefon, a dobry smartwatch otrzymasz…

30 stycznia 2025