>
Kategorie: Jabra Newsy Słuchawki

Trzęsienie ziemi na rynku słuchawek bezprzewodowych. Duży gracz ogłosił wycofanie się z rynku

Nie dalej jak dwa dni temu, Jabra ogłosiła premierę słuchawek nowej generacji. Tymczasem teraz świat obiegła zadziwiająca informacja – słuchawek bezprzewodowych Jabra już nie zobaczymy. O co chodzi?

Jak już wspomniałem, przedwczoraj producent zaprezentował nowe słuchawki Jabra Elite 10 Gen 2 i Elite 8 Active Gen 2. Teraz jednak wykonał, można by pomyśleć, dziwny i niezrozumiały ruch, ogłaszając, że kończy z tworzeniem słuchawek na rynek konsumencki.

Czy to definitywny koniec słuchawek Jabra?

Jak podaje serwis digitaltrends, na podstawie komunikatu prasowego firmy GN, która jest właścicielem marki Jabra, firma zdecydowała się, że ww. modele będą ostatnimi, jakie ujrzą światło dzienne. Jakie jednak powody stoją za tym, że zdecydowano się na tak radykalny krok? Tym bardziej w przeciwieństwie do prezentowania nowych produktów na rynek, z którego się wycofujesz w przeddzień takiego komunikatu.

Jabra Elite 4 / fot. Paweł Łaz, techManiaK.pl

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze i nie inaczej jest w tym przypadku. Peter Karlstromer, czyli CEO GN Store Nord w komunikacie powiedział zaznaczył, że rynki zmieniają się wraz z czasem.  W obecnych warunkach marka nie jest w stanie wygenerować odpowiedniego zwrotu z inwestycji poczynionych w kierunku konsumenckich słuchawek bezprzewodowych, czy innego audio skierowanego do „zwykłego Kowalskiego”.

Inaczej mówiąc, firma stwierdziła, że nie jest w stanie konkurować na rynku konsumenckiego sprzętu audio, w tym słuchawek bezprzewodowych. Presja ze strony konkurentów, takich jak chociażby Apple, Sony, ale także tańszych marek, jak Earfun, czy Soundcore sprawiła, że marka porzuca tę gałąź, mając skupić się na profesjonalnym sprzęcie audio, wideo i nie tylko.

Jak to wpłynie na konkurencyjność?

Jak dobrze wiemy, im mniej marek na rynku chociażby słuchawek bezprzewodowych, tym raczej gorzej, a nie lepiej. Jest tak z uwagi na to, że więcej marek = większa konkurencyjność = (w teorii) niższe ceny i lepsze produkty dla konsumenta. Mam jednak pewne przemyślenia, chociażby po testach Jabra Elite 10, dlaczego stało się tak, a nie inaczej.

Źródło: digitaltrends, GlobeNewswire

https://www.gsmmaniak.pl/1489844/jabra-elite-10-test-recenzja-opinia-czy-warto-sluchawki-do-800-zlotych/

Paweł Łaz

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Nowiutki Snapdragon i 7000 mAh za 890 złotych. Poprzednika kupiło 2 miliony ludzi

OPPO K13 kusi użytkowników wielką baterią 7000 mAh i nowym Snapdragonem. Być może pod inną…

10 kwietnia 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Ty ich skreśliłeś, a 400 tysięcy ludzi zabijało się o ich flagowca za 11 tysięcy złotych

Huawei Mate XT znalazł już 400 tysięcy nabywców pomimo ustalonej na 11 tysięcy złotych ceny.…

10 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Nikt nie wierzył, każdy się łudził. Samsung Galaxy S26 Ultra bez kluczowej nowości

Samsung Galaxy S26 Ultra miał szansę stać się pierwszym tradycyjnym flagowcem producenta z aparatem pod…

10 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Telefony

Jeżeli to jest Twoim priorytetem przy zakupie telefonu, to z zakupem poczekaj do końca 2025 roku

W sieci pojawiły się doniesienia o kolejnym powiększeniu baterii we flagowcach z Androidem. OnePlus, realme,…

10 kwietnia 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Specyfikacja tego taniego flagowca jest pełna perełek. Zagrozi dominacji POCO F7 Ultra

Honor GT Pro to jeden z tanich flagowców, które o klienta walczą Snapdragonem 8 Elite,…

10 kwietnia 2025
  • Promocje

Kapitalna strategia turowa objęta 95% zniżką. Lepszej okazji nigdzie indziej nie znajdziecie

Kapitalna strategia turowa – Terraformers jest teraz do kupienia za śmieszne pieniądze za sprawą potężnego…

10 kwietnia 2025