>
Kategorie: Ciekawostki Gry i aplikacje Newsy

Masz wrażenie, że w Netflixie jest za dużo reklam? Dochody tych platform mówią coś innego

Niewiele osób lubi oglądać reklamy, tym bardziej, kiedy płaci za dostęp do jakiejś usługi. Jedną z takich jest Netflix, który zawiera w sobie także reklamy, które wyświetlają się w różnych miejscach i momentach. Nie jest on jednak nawet blisko Disneya, Paramounta, czy YouTube’a. Oto 10 firm, które zarabiają na reklamach najwięcej.

W Bloombergu pojawił się artykuł, który mówi m.in. o tym, jak wyglądają przychody 10-największych firm pod kątem reklam. Wśród nich znalazł się Netflix, chociaż zamykał stawkę. Kto w takim razie jest największym graczem na rynku reklam?

Netflix to promil rynku reklam. Disney, Paramount i YouTube wyprzedzają go o lata świetlne

Wszyscy wiemy, że nawet jeżeli płacimy za jakąś usługę, to nie gwarantuje to nam braku reklam. Czy jest to irytujące? A no jest. Czy firmy coś z tym zrobią? Raczej nie w takim kierunku, w jakim moglibyśmy myśleć. Netflix z pewnością nie zmniejszy liczby reklam, ba, zapewne będzie sukcesywnie zwiększać ich częstotliwość. Dlaczego? A no z uwagi na poniższy wykres.

TOP-10 firm z największymi dochodami z reklam / źródło: Brian Wieser, Madison & Wall, via Bloomberg

Netflix z tytułu reklam zarobił 400 milionów dolarów. Jak widzimy, przegoniła go konkurencja w postaci Amazona (1,1 miliarda dolarów), Paramounta (7,6 miliarda dolarów) i Disneya (8,7 miliarda dolarów). O YouTube też warto wspomnieć, bo jak widać, jest niekwestionowanym liderem w tej kategorii. Amerykański serwis zarobił 13 miliardów dolarów tylko na reklamach.

Czy to jednak dziwi?

Mnie absolutnie nie, patrząc na to, ile reklam YouTube „wpycha” do każdego wideo. Coraz więcej z nich zdaje się być niepomijalna. Co ciekawe, nie uwzględnia to oczywiście dochodów giganta za wpływy z „YT Premium”, którego użytkownicy nie mają wyświetlanych reklam. Można więc przypuszczać, że gdyby nie ta usługa, to przychody typowo z reklam byłby jeszcze wyższe, niżeli są obecnie.

Przepaść pomiędzy Netflixem, a YouTubem w tej kwestii, czy nawet innymi usługami streamingu tyle, że płatnymi od Disneya czy Paramount jest olbrzymia. Jak jednak mówi artykuł na łamach Bloomberga, to i tak jest więcej, niż kiedyś, z uwagi na lepsze warunki dla firm, które chcą się reklamować na platformie Netflix. Wypada mieć jednak nadzieję, że nie pójdzie to w kierunku, który widzimy na YouTube.

À propos YouTube’a, ten wziął się do roboty w kontekście deep fake’ów.

https://www.gsmmaniak.pl/1498794/youtube-deepfake-ai-zglaszanie/

Źródło: Bloomberg

Paweł Łaz

Najnowsze artykuły

  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Znam datę premiery najtańszego iPhone’a 2025 roku. Nie znam za to nikogo, kto czeka na niego w Polsce

Apple iPhone SE 4 będzie miał premierę w Polsce jeszcze wcześniej, niż oczekiwałem. Smartfon zadebiutuje…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Powracający do Polski smartfon przerazi Samsunga i Xiaomi. Niezwykły comeback!

Zadebiutował OPPO Find X8 Pro: superflagowiec stworzony z myślą o Europie, a co za tym…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

W następnym miesiącu realme rozbije bank podkręconym Snapdragon 8 Gen 3 i baterią 7000 mAh

Podkręcony Snapdragon 8 Gen 3 w połączeniu z 7000 mAh to marzenie niejednego ManiaKa. Sam…

21 listopada 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Ten telefon do zdjęć jest tak dobry, że nowy prezydent USA odbanuje dla niego Huawei

Z zakupem telefon do zdjęć czekasz do premiery Huawei Mate 70? Możesz mieć rację, bo…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Cienka brzytwa z taką specyfikacją zasługuje, by nazywać ją flagowcem dla oszczędnych

Seria vivo S20 zaoferuje użytkownikom mocarną specyfikację. Zwłaszcza vivo S20 Pro zapowiada się na jednego…

21 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Uber z masą nowych opcji. Idealne na wakacje i święta

Aplikacja Uber wzbogaca się o udane nowości, które mogą przydać się także w okresie świątecznym.…

21 listopada 2024