>
Kategorie: Ciekawostki Gry i aplikacje Newsy

Masz wrażenie, że w Netflixie jest za dużo reklam? Dochody tych platform mówią coś innego

Niewiele osób lubi oglądać reklamy, tym bardziej, kiedy płaci za dostęp do jakiejś usługi. Jedną z takich jest Netflix, który zawiera w sobie także reklamy, które wyświetlają się w różnych miejscach i momentach. Nie jest on jednak nawet blisko Disneya, Paramounta, czy YouTube’a. Oto 10 firm, które zarabiają na reklamach najwięcej.

W Bloombergu pojawił się artykuł, który mówi m.in. o tym, jak wyglądają przychody 10-największych firm pod kątem reklam. Wśród nich znalazł się Netflix, chociaż zamykał stawkę. Kto w takim razie jest największym graczem na rynku reklam?

Netflix to promil rynku reklam. Disney, Paramount i YouTube wyprzedzają go o lata świetlne

Wszyscy wiemy, że nawet jeżeli płacimy za jakąś usługę, to nie gwarantuje to nam braku reklam. Czy jest to irytujące? A no jest. Czy firmy coś z tym zrobią? Raczej nie w takim kierunku, w jakim moglibyśmy myśleć. Netflix z pewnością nie zmniejszy liczby reklam, ba, zapewne będzie sukcesywnie zwiększać ich częstotliwość. Dlaczego? A no z uwagi na poniższy wykres.

TOP-10 firm z największymi dochodami z reklam / źródło: Brian Wieser, Madison & Wall, via Bloomberg

Netflix z tytułu reklam zarobił 400 milionów dolarów. Jak widzimy, przegoniła go konkurencja w postaci Amazona (1,1 miliarda dolarów), Paramounta (7,6 miliarda dolarów) i Disneya (8,7 miliarda dolarów). O YouTube też warto wspomnieć, bo jak widać, jest niekwestionowanym liderem w tej kategorii. Amerykański serwis zarobił 13 miliardów dolarów tylko na reklamach.

Czy to jednak dziwi?

Mnie absolutnie nie, patrząc na to, ile reklam YouTube „wpycha” do każdego wideo. Coraz więcej z nich zdaje się być niepomijalna. Co ciekawe, nie uwzględnia to oczywiście dochodów giganta za wpływy z „YT Premium”, którego użytkownicy nie mają wyświetlanych reklam. Można więc przypuszczać, że gdyby nie ta usługa, to przychody typowo z reklam byłby jeszcze wyższe, niżeli są obecnie.

Przepaść pomiędzy Netflixem, a YouTubem w tej kwestii, czy nawet innymi usługami streamingu tyle, że płatnymi od Disneya czy Paramount jest olbrzymia. Jak jednak mówi artykuł na łamach Bloomberga, to i tak jest więcej, niż kiedyś, z uwagi na lepsze warunki dla firm, które chcą się reklamować na platformie Netflix. Wypada mieć jednak nadzieję, że nie pójdzie to w kierunku, który widzimy na YouTube.

À propos YouTube’a, ten wziął się do roboty w kontekście deep fake’ów.

https://www.gsmmaniak.pl/1498794/youtube-deepfake-ai-zglaszanie/

Źródło: Bloomberg

Paweł Łaz

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nubia
  • Tablety

Podkręcony SD8G3, potężny układ chłodzenia, 16/512 GB za nieco ponad 2 tysiące – gamingowy potwór

Szukasz tabletu do gier? Właśnie odbyła się premiera modelu Nubia REDMAGIC Nova, który jest dedykowany…

28 września 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Kolejny nadchodzący flagowiec na Androidzie pokazuje potężną wydajność

Wygląda na to, że vivo X200 Pro jest już drugim telefonem, którego wydajność pozwoliła na…

28 września 2024
  • Android
  • Honor
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test Honor Magic V3. Czy warto kupić najsmuklejszy składany smartfon?

Honor Magic V3 przez niejednego uważany jest za najlepszy składany smartfon obecnie dostępny na rynku.…

28 września 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Wydajność nowych flagowców onieśmieli niedawne premiery – szczególnie Google

Do premiery coraz bliżej, a OPPO Find X8 Pro po raz kolejny pojawia się w…

28 września 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Nowa funkcja Gmail ochroni przed oszustami. Już w aplikacji

Gmail w aplikacji mobilnej na Android i iOS zyskuje ważną funkcję, dzięki której łatwiej sprawdzimy,…

27 września 2024
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung Galaxy S25 Ultra nie będzie kpiną z użytkownika, a ja i tak go nie kupię

Jedna z dwóch największych słabości najlepszego smartfonu Samsung zostanie wyeliminowana w Galaxy S25 Ultra. Co…

27 września 2024