Apple przegrywa w Stanach Zjednoczonych z… Samsungiem. To nie żarty, koreański producent wyprzedza giganta z Cupertino na jego własnym, do niedawna pewnym poletku.
USA to rynek, który niegdyś dla Apple był tym najbardziej pewnym. W Stanach Zjednoczonych iPhone stał się po części po prostu synonimem smartfona. Ciężko uwierzyć więc w to, że gigant z Cupertino może nagle tracić zainteresowanie w Stanach Zjednoczonych. Jak wskazują najnowsze raporty, właśnie się tak dzieje.
Apple przegrywa z Samsungiem w USA
Opublikowany właśnie nowy raport CIRP (Consumer Intelligence Research Partners) jasno wskazuje na to, że po dominacji Apple nie ma już obecnie śladu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy w okresie od marca 2023 roku do marca 2024 roku, to Samsung został liderem na rynku w USA.
Koreański producent przejął bowiem w tym czasie aż 38% rynku, natomiast Apple udało się zdobyć tylko 33%. Różnica nie jest może tak bardzo znaczna, ale jasno pokazuje, że czasy nieprzerwanej świetności Apple właśnie dobiegają końca. Warto dodać, że trzecie miejsce w zestawieniu należy obecnie do Motoroli ze znacznie mniejszym udziałem w rynku, dokładnie na poziomie 13%. Na czwartym miejscu uplasowały się natomiast smartfony Google Pixel z 6% sprzedanych urządzeń.
Amerykanie wolą tańsze modele od Samsunga
Z raportu dowiadujemy się także tego, jaki był udział flagowych smartfonów we wszystkich sprzedanych modelach. U Apple wynik ten wyniósł 64%, natomiast u Samsunga flagowe modele stanowiły 42% wszystkich sprzedanych telefonów Galaxy. Oznacza to, że Amerykanie chętniej sięgają po tańsze propozycje producenta – czyli nie odróżniają się w tej kwestii od globalnego konsumenta.
Ciekawe, jak sytuacja będzie wyglądać w nadchodzących miesiącach. Smartfony Apple wciąż cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Czy Apple Intelligence, który zawita do smartfonów (ale tylko w Stanach Zjednoczonych) poprawi sytuację giganta z Cupertino? Przekonamy się dopiero po jesiennej premierze iPhone 16, a może nawet dopiero w przyszłym roku.
Źródło: CIRP (Consumer Intelligence Research Partners), opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.