fot. tiktok
Unia Europejska postanowiła zaprowadzić swoje porządki na TikToku. Z Europy znika niezdrowe narzędzie w aplikacji. TikTok płacił użytkownikom za oglądanie treści w aplikacji.
TikTok jakiś czas temu globalnie wprowadził program TikTok Lite Rewards, który miał nagradzać użytkowników za… scrollowanie. TikTok Lite Rewards to bowiem program nagród oferowany przez aplikację TikTok Lite, który pozwala użytkownikom zarabiać punkty za różne aktywności w aplikacji.
Użytkownicy w TikTok Lite Rewards mogą zbierać punkty za codzienne logowanie, oglądanie filmów, zapraszanie znajomych do dołączenia do aplikacji, oraz za udział w różnych zadaniach i wyzwaniach. Trzeba przyznać, że nie brzmi to jak szczególnie zdrowy mechanizm, szczególnie w czasach, w których staramy się ograniczać przebodźcowanie młodszych użytkowników. Taki system nagród to przecież tego zupełna odwrotność. Tak samo pomyślała Unia Europejska.
Tym samym Komisja Europejska zamknęła właśnie dochodzenie w sprawie funkcji nagród w TikTok Lite na mocy ustawy o usługach cyfrowych (DSA), zobowiązując giganta do trwałego wycofania tej funkcji z Unii Europejskiej.
Co istotne, funkcja ta dostępna była do tej pory tylko w dwóch krajach w Unii Europejskiej, czyli we Francji i Hiszpanii. TikTok nie wprowadził jej jeszcze w pozostałych europejskich krajach, a teraz nie będzie miał już ku temu szansy.
Zawarta z TikTokiem ugoda skutkuje jednak brakiem jakiejkolwiek kary dla twórców aplikacji, pomimo naruszenia DSA. Jeśli jednak TikTok nie dotrzyma swoich zobowiązań, Komisja podkreśliła, że firma może zostać natychmiast ukarana na mocy aktu DSA, które zezwala na grzywny w wysokości do 6% globalnego rocznego obrotu bez konieczności przeprowadzania nowego dochodzenia. TikTok nie będzie już raczej próbować swoich sił w tej kwestii w Europie.
Dostępny czas umysłowy młodych Europejczyków nie jest walutą dla mediów społecznościowych — i nigdy nią nie będzie. Uzyskaliśmy trwałe wycofanie programu nagród TikTok Lite, co mogłoby mieć bardzo uzależniające konsekwencje. DSA jest w pełnym rozkwicie
– komentuje Thierry Breton, komisarz ds. rynku wewnętrznego UE.
https://www.gsmmaniak.pl/1507208/tiktok-sound-search-shazam-wyszukiwanie-dzwieku/
Źródło: European Commision, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Na rynek wchodzi nowy, bardzo tani smartfon, w postaci Xiaomi Redmi A5. Ma on kosztować…
RPG akcji z elementami przygodówki – Atlas Fallen: Reign Of Sand jest dostępny do kupienia…
Polacy oszukiwani w najgorszy możliwy sposób. Ryzyko pojawiło się wraz ze zbliżającym się terminem rozliczenia…
Amazfit Active 2 nie tylko mocno staniał w promocji, ale dzięki aktualizacji stał się też…
Wygląda na to, że właściciele całkiem świeżego smartwatcha, jakim jest Amazfit Active 2, mogą mieć…
Testowy prototyp modelu Apple Watch 10 wyciekł właśnie do sieci. Wyposażono go w tajemnicze czujniki,…