fot. Oppo
AI w smartfonach rozwija się coraz prężniej. Ze sztucznej inteligencji w naszych telefonach korzystamy chętnie, czasem nawet o tym nie wiedząc. Chcemy jej rozwoju – pod warunkiem, że nie zapłacimy za to dużo.
Sztuczna inteligencja to trend, który w ubiegłym i tym roku wyskakuje nam już z lodówki. Znajdziemy go w świecie internetu i elektroniki w zasadzie wszędzie. Każdy chce mieć swoje narzędzia AI – aplikacje, strony internetowe, przeglądarki, smartfony, zegarki czy słuchawki.
Niektórzy uważają, że ta gorączka AI jest przesadą, inni zaś cieszą się z nowych możliwości. Co tak naprawdę o sztucznej inteligencji sądzą Polacy? Sprawdziła to marka Oppo, która zleciła badania, by sprawdzić, czy Polacy chcą AI w swoich smartfonach.
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie OPPO w czerwcu 2024 roku. W badaniu wzięły udział 1023 osoby w wieku 18-65 lat, posiadające smartfon na własny użytek.
Zacznijmy od podstaw. Aż 94% ankietowanych wskazało, że wykorzystuje smartfona przede wszystkim do komunikowania się z innymi. Co zaskakujące, badani twierdzą, że najchętniej wysyłają SMS-y (85% badanych). 64% respondentów twierdzi, że kontaktuje się z bliskimi za pomocą komunikatorów.
Popularne jest także korzystanie ze smartfona oczywiście w celu sprawdzenia maila (75%) i przeglądania mediów społecznościowych (72%). Smartfony bez wątpienia są też naszymi osobistymi centrami rozrywki – w tym celu korzysta z nich 88% badanych.
Blisko połowa badanych korzysta z narzędzi AI, jednak ponad połowa z tych osób przyznała, iż nie zdawała sobie sprawy, że działa w nich sztuczna inteligencja.
Co ciekawe, najczęściej z narzędzi AI w smartfonach korzystamy głównie dla rozrywki. Ponad połowa badanych zadaje chatowi AI pytania na wszelkie tematy, które ich nurtują. Sztuczna inteligencja służy nam także do przerabiania zdjęć (50%) – narzędzia AI do edycji i retuszu zdjęć dostępne w smartfonach są jednymi z trzech najchętniej wykorzystywanych narzędzi.
Wśród ankietowanych popularne są także takie prywatne aktywności jak: uczenie się języków obcych (36%), granie w gry (35%) oraz nagrywanie filmików (27%). Ci, którzy wykorzystują narzędzia AI w celach zawodowych, czyli 27% badanych, najczęściej tworzą teksty (61%), tłumaczą je (60%) lub robią research (57%).
Ci badani, którzy nie widzą konieczności korzystania z AI, twierdzą, że są przyzwyczajeni do wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej (36%), nie ufają sztucznej inteligencji (24%), lub uznają, że AI zaburza rzeczywistość (24%).
Ponad połowa respondentów byłaby skłonna płacić za dostęp do narzędzi opartych na AI. Prawie 30% badanych przeznaczyłoby na ten cel nie więcej niż 10 złotych miesięcznie. Między 11 a 20 złotych miesięcznie zapłaciłaby kolejna grupa 29% badanych. Są i tacy, którzy zapłaciliby nawet do 50 złotych miesięcznie. Najchętniej respondenci skorzystaliby z miesięcznego abonamentu lub jednorazowej opłaty za dostęp.
https://www.gsmmaniak.pl/1509020/galaxy-ai-dla-samsung-galaxy-a35-a55/
Źródło: Oppo
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Garmin Connect+ to nowa, płatna subskrypcja, która dodaje zegarkom marki sporo nowych funkcji. Użytkownicy są…
Składany iPhone Fold wydaje się rzeczywiście istnieć. Apple jednak chce iść tą drogą i dołączyć…
Xiaomi 14T Pro na premierę kosztował 3999 złotych, a teraz możesz kupić go w promocji…
Moja opinia o The First Berserker: Khazan po przedpremierowym testowaniu gry. Mowa o produkcji z…
YouTube Premium nie tylko dla płacących? Platforma pozwoli teraz użytkownikom subskrypcji na udostępnienie bliskim nawet…
Huawei ma za sobą niezwykle udany rok. Reuters wyraża się nawet, że dla producenta skończył się…