>
Kategorie: Google Gry i aplikacje Newsy

YouTube serwuje mniej denerwujące reklamy. Ma w tym interes

YouTube testuje nowe, mniej irytujące reklamy na platformie. Chce, aby mniej nas denerwowały nie bez powodu – wierzy, że wtedy zarobi więcej.

Reklamy na YouTube to dla wielu bardzo irytująca kwestia. Na tyle, że szukają rozwiązań, które pozwolą im obejść ich wyświetlanie. Niestety dla nich, YouTube w ostatnim czasie zaczął zwracać ogromną uwagę na blokery reklam, tym samym utrudniając tego typu zagrywki sprytnym użytkownikom.

Reklamy na YouTube znienawidzone przez widzów

Reklamy na YouTube wyświetlają się zarówno przed jak i po wyświetlanym materiale wideo, a także w trakcie. Jedyną opcją ich ominięcia jest oczywiście wykupienie subskrypcji Premium, do czego platforma bardzo nas zachęca.

Wygląda jednak na to, że Google ma w planach nieco ulżenie nam w kwestii uciążliwości reklam. Gigant z Mountain View testuje teraz właśnie nowy format reklam, który nie będzie zakłócał oglądanych przez nas materiałów wideo.

fot. youtube premium

Ruszają testy reklam picture in picture

Platforma poinformowała o eksperymencie, który jest właśnie prowadzony.  Nowy format reklam pozwoli na wyświetlanie reklam wraz z transmisją na żywo w trybie picture in picture (obraz w obrazie).

Obraz w obrazie (ang. Picture in Picture, PiP) to funkcja umożliwiająca wyświetlanie małego okna z treścią wideo na ekranie urządzenia, podczas gdy użytkownik korzysta z innych aplikacji lub funkcji. Dzięki temu można na przykład oglądać film lub transmisję na żywo w małym oknie na ekranie, jednocześnie przeglądając internet, pisząc wiadomości, lub korzystając z innej aplikacji.

YouTube/ fot. Christian Wiediger Unsplash

W przypadku reklam miałoby to wyglądać tak, że na naszym ekranie wyświetlałby się oglądany materiał wideo, a w jego rogu widoczna byłaby reklama. YouTube zaznacza, że twórcy będą mogli wybrać nowy format w swoich ustawieniach monetyzacji, ale tylko w transmisjach na żywo. To o tyle ważne, że w ich przypadku dla widza ważne jest nieprzerywanie transmisji live.

Dla YouTube opcja reklam PiP mogłaby przełożyć się na zmniejszenie liczby widzów, którzy korzystaliby z blokerów reklam — przynajmniej tak prawdopodobnie uważa gigant, testując to rozwiązanie.

To nie koniec nowości na YouTube. Użytkownicy Premium mogą już testować wyłącznik czasowy. Mamy nadzieję, że po zakończeniu testów ta użyteczna opcja będzie dostępna dla wszystkich użytkowników platformy:

https://www.gsmmaniak.pl/1509929/youtube-premium-z-wylacznikiem-czasowym/

Źródło: YouTube, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Bankowość
  • Newsy

PEKAO wydało alarmujący komunikat. Jeśli jesteś w tym banku, to lepiej się z nim zapoznaj

PEKAO publikuje alarmujący komunikat do każdego klienta banku. Choć wiadomość pojawiła się na początku tego…

25 kwietnia 2025
  • Promocje

Nazwałem go najlepszym smartwatchem 2024, a on w promocji staniał tak, że podważa sens zakupu konkurencji

Jaki jest najlepszy smartwatch, jaki da się kupić za około 750 złotych? Moim zdaniem to…

25 kwietnia 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Twój Pixel 7a ma problem z baterią? Google ją wymieni lub odda Ci gotówkę

Niektóre smartfony Google Pixel 7a mogą mieć poważny problem z baterią. Użytkownicy donoszą o spuchniętych…

25 kwietnia 2025
  • Promocje

Samsung nie z jednym, a aż dwoma prezentami! Słuchawki to jeden z nich

Kup tablety Samsung Galaxy Tab S10 FE oraz Galaxy Tab S10 FE+, a koreański producent…

25 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Nubia
  • Telefony

Nieskazitelny ekran i eks-flagowy procesor w za 2130 złotych w Polsce. Ta premiera zmienia zasady gry

RedMagic 10 Air w zaskakującym tempie pojawił się w Europie. Najsmuklejszy telefon z nieskazitelnym ekranem…

25 kwietnia 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Google Pixel 9a to nowy król fotografii w świetnej półce. Średniak producenta zachwyca też ekranem

Google Pixel 9a został już przetestowany przez naszą redakcję. Poza tym smartfon w końcu pojawił…

25 kwietnia 2025