Firma Mastercard wprowadza w całej Europie zmianę, dotyczącą potwierdzeń płatności. Dziwne, że zdecydowano się na nią dopiero teraz. Zmiany oszczędzą sporo papieru.
Mastercard dołącza do cyfrowej zmiany, dzięki której nie będziemy już potrzebować potwierdzeń w formie papierowej. Firma zadecydowała bowiem, że cyfrowe potwierdzenia płatności będą od tej pory wystarczające. To ważna zmiana, która pozwoli zaoszczędzić sporo papieru i przyniesie choć odrobinę ulgi naszej planecie.
Koniec z marnowaniem papieru. Cyfrowe potwierdzenia Mastercard
Jak podaje bowiem Mastercard, przeciętny hipermarket zużywa rocznie około 10 600 rolek papieru do drukowania paragonów i papierowych potwierdzeń transakcji. Te zazwyczaj i tak wyrzucane są do kosza chwilę po zakupie lub jedynie zagracają naszą przestrzeń. Mastercard postanowił coś z tym zrobić – tak właśnie powstał pomysł cyfrowych potwierdzeń na miarę XXI wieku.
Potwierdzenie tylko na wyraźną prośbę klienta
Firma zmienia swoje standardy, eliminując konieczność drukowania potwierdzeń płatności kartą we wszystkich punktach sprzedaży w całej Europie, w których akceptowane są płatności kartami Mastercard. Dzięki tej zmianie, sprzedawca w sklepie nie będzie już musiał oferować kupującym wydruku potwierdzenia transakcji kartą. Będzie ono drukowane wyłącznie na prośbę klienta.
Wykorzystujemy naszą technologię w dobrym celu – po to, aby przyspieszyć rozwój zrównoważonej gospodarki, sprzyjając jednocześnie włączeniu społecznemu. Naszą misją jest budowanie i dostarczanie produktów oraz usług, które pomagają naszym partnerom biznesowym i konsumentom dokonywać świadomych wyborów, a tym samym realnie działać na korzyść środowiska naturalnego
– dodaje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Nowość w kwestii oszczędzania papieru zaprezentowała także Biedronka – na start w części swoich sklepów. Chodzi o elektroniczne paragony przechowywane m.in. w aplikacji mobilnej czy na naszym koncie na stronie internetowej. Mam nadzieję, że na ten ruch już niedługo zdecyduje się więcej sieci sklepów w Polsce, zarówno w kontekście potwierdzeń transakcji, jak i samych paragonów (które i tak często możemy znaleźć już w aplikacji mobilnej danego sklepu):
Biedronka wkracza w XXI wiek. Koniec z tradycyjnymi paragonami
Źródło: Mastercard
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.