fot. Pixabay
Media społecznościowe w Polsce przyciągają miliony użytkowników. Jest dwóch najbardziej liczących się graczy. W jednym serwisie spędzamy horrendalnie dużo czasu, a na drugim portalu są prawie wszyscy Polacy.
Polacy spędzają w mediach społecznościowych długie godziny dziennie. Po które serwisy sięgają najchętniej? Tego dowiemy się z najnowszego raportu Mediapanel opracowanego przez Wirtualnemedia. Raport dotyczy minionego miesiąca, czyli lipca 2024.
To, co łatwo zauważyć, to fakt, że Facebook dalej cieszy się niesłabnącą popularnością. Wygląda na to, że ten portal nad Wisłą jeszcze długo będzie cieszył się uznaniem polskich użytkowników. Z Facebooka korzysta aż 24,5 mln internautów, a średnio spędzamy tam prawie 14,5 godziny miesięcznie. Z serwisu korzysta więc 82,61% polskich internautów.
Facebooka od dawna żadna platforma nie jest w stanie przebić w kontekście liczby realnych użytkowników. Na drugiej pozycji plasuje się Instagram (także od Mety), z niespełna 14,5 miliona użytkowników i prawie 5,5 godziny średniego czasu miesięcznie spędzanego na platformie. Z serwisu korzysta niespełna 50% polskich internautów.
fot. Pixabay
Jeśli chodzi o czas, tylko jeden serwis przebił Facebooka – to TikTok, na którym miesięcznie średnio spędzamy prawie 19 godzin. Robi to ponad 13,5 miliona realnych użytkowników. Z serwisu korzysta więc niespełna 46% internautów.
Warto wyróżnić także X (dawniej Twitter), który zebrał ponad 8 milionów użytkowników, którzy spędzają tam jednak dość niewiele czasu, bo jedynie około 1,5 godziny miesięcznie. Robi to nieco ponad 27% polskich internautów.
Jest jeszcze jeden gracz, który zebrał użytkowników na dość długo, bo ponad 3 godziny. To Snapchat, z którego korzysta ponad 5 milionów Polaków, czyli około 17,5% internautów.
W zwycięskiej dziesiątce znalazło się jeszcze miejsce dla Pinteresta (prawie 6 milionów użytkowników), LinkedIn (4,5 miliona użytkowników), blogspot (2,9 miliona użytkowników), Reddit (2,6 miliona użytkowników) oraz Wykop (1,8 miliona użytkowników). Żaden z nich nie przyciągnął jednak widzów na dłużej niż kilkadziesiąt minut.
Moc Facebooka i TikToka rzuca się w oczy w powyższym zestawieniu. Niestety to młodzi ludzie spędzają najwięcej czasu na bezmyślnym scrollowaniu social mediów. Dobrze stało się więc, że Unia Europejska zakazała wynagradzania pieniężnie użytkowników na TikToku za oglądanie i przesyłanie wideo dalej. W UE z tej opcji nie skorzystamy:
https://www.gsmmaniak.pl/1509131/tiktok-musi-usunac-narzedzie-w-europie/
Źródło: Wirtualnemedia, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Czy Google Pixel Watch 3 wreszcie dorównuje konkurencji? Ulepszono design, baterię i fitness, ale czy…
Taniutki Hack and Slash skradnie całe twoje serce. Kusi on nie tylko ciekawą rozgrywką, ale…
OnePlus 13 Mini z baterią 6000 mAh to kpina w kierunku Apple. Kompaktowy flagowiec ma…
Samsung zaprasza do rywalizacji – startuje właśnie konkurs „Pary w RINGu”, a do wygrania są…
Operatorzy T-Mobile i Heyah w ofercie na kartę w najnowszej promocji podwajają gigabajty za doładowania.…
Xiaomi potwierdza globalną datę premiery flagowych smartfonów Xiaomi 15 i Xiaomi 15 Ultra. Zapisz tę…