Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazuje UPC (obecnie Play) wypłatę rekompensat klientom. To dlatego, że operator włączał im usługi bez ich zgody. To już kolejna tego typu sytuacja.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się praktykom UPC (obecnie już Play) i stwierdził istotne błędy na niekorzyść użytkowników. Teraz operator musi wypłacić użytkownikom rekompensaty.
Okazuje się bowiem, że UPC Polska w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” uruchamiała swoim klientom dodatkowe kanały telewizyjne i zwiększała prędkość internetu, bez pytania ich o zgodę i chęć. Tym samym naliczała też opłaty za nowe usługi, wyższe o 4 lub nawet 8 złotych od tych przez nas wybranych.
Opłaty naliczane były automatycznie, pozostawiając użytkownikom możliwość rezygnacji z jednostronnie wprowadzonych zmian do umów na czas nieokreślony. Prezes UOKiK ustalił, że to działanie nie było zgodne z prawem i wydał w tej sprawie wobec spółki decyzję zobowiązującą.
Konsumenci nie wnioskowali o podwyższenie abonamentu, nie zamawiali nowych produktów i na żadnym etapie nie wyrażali dobrowolnie zgody na związanie się nowym kontraktem z UPC. Dlatego zmiany wprowadzone przez operatora nie powinny mieć miejsca
– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Decyzją Prezesa, UPC Polska, obecnie P4, nie będzie już pobierał abonamentu w podwyższonej wysokości. Klienci będą mogli kontynuować umowę z wyższą wysokością abonamentu za dodatkową ilość kanałów lub zwiększoną prędkością internetu, ale tylko wtedy, gdy wyrażą ku temu chęć.
Co więcej, operator zwróci wszystkim konsumentom pieniądze za czas, w którym płacili podwyższony abonament w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” (do 9 miesięcy rozliczeniowych, maksymalnie 72 złote). W ramach rekompensaty przedsiębiorca ma zaproponować poszkodowanym również preferencyjne warunki na internet mobilny.
Więcej na temat tej decyzji przeczytamy na tej stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do UOKiK donoszą też użytkownicy na Apple. To dlatego, że wciąż nie doczekaliśmy się Siri w języku polskim:
https://www.gsmmaniak.pl/1518912/uokik-apple-siri-w-jezyku-polskim-petycja/
Źródło: UOKiK, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Motorola Roadshow rusza w Polskę. Mobilna strefa marki odwiedzi w najbliższych tygodniach aż 9 polskich…
Czy wiesz, co zrobić, gdy zgubisz swój smartfon z aplikacją mObywatel na pokładzie? Ministerstwo Cyfryzacji…
Planujesz zakup wideorejestratora 70mai? Dzięki promocji producenta możesz liczyć na profesjonalny montaż oraz kartę Samsunga…
Aplikacja Mapy Google w wersji na Android Auto zyskuje teraz pewną zmianę, która nieco ułatwi…
Motorola ma w zanadrzu premierę nowego, składanego modelu Motorola Razr 50s. Miało być jeszcze taniej…
Komunikator WhatsApp w wersji na Androida zyskuje właśnie nową funkcję, która pozwoli jeszcze bardziej chronić…