fot. Play
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazuje UPC (obecnie Play) wypłatę rekompensat klientom. To dlatego, że operator włączał im usługi bez ich zgody. To już kolejna tego typu sytuacja.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się praktykom UPC (obecnie już Play) i stwierdził istotne błędy na niekorzyść użytkowników. Teraz operator musi wypłacić użytkownikom rekompensaty.
Okazuje się bowiem, że UPC Polska w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” uruchamiała swoim klientom dodatkowe kanały telewizyjne i zwiększała prędkość internetu, bez pytania ich o zgodę i chęć. Tym samym naliczała też opłaty za nowe usługi, wyższe o 4 lub nawet 8 złotych od tych przez nas wybranych.
Opłaty naliczane były automatycznie, pozostawiając użytkownikom możliwość rezygnacji z jednostronnie wprowadzonych zmian do umów na czas nieokreślony. Prezes UOKiK ustalił, że to działanie nie było zgodne z prawem i wydał w tej sprawie wobec spółki decyzję zobowiązującą.
Konsumenci nie wnioskowali o podwyższenie abonamentu, nie zamawiali nowych produktów i na żadnym etapie nie wyrażali dobrowolnie zgody na związanie się nowym kontraktem z UPC. Dlatego zmiany wprowadzone przez operatora nie powinny mieć miejsca
– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Decyzją Prezesa, UPC Polska, obecnie P4, nie będzie już pobierał abonamentu w podwyższonej wysokości. Klienci będą mogli kontynuować umowę z wyższą wysokością abonamentu za dodatkową ilość kanałów lub zwiększoną prędkością internetu, ale tylko wtedy, gdy wyrażą ku temu chęć.
Co więcej, operator zwróci wszystkim konsumentom pieniądze za czas, w którym płacili podwyższony abonament w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” (do 9 miesięcy rozliczeniowych, maksymalnie 72 złote). W ramach rekompensaty przedsiębiorca ma zaproponować poszkodowanym również preferencyjne warunki na internet mobilny.
Więcej na temat tej decyzji przeczytamy na tej stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do UOKiK donoszą też użytkownicy na Apple. To dlatego, że wciąż nie doczekaliśmy się Siri w języku polskim:
https://www.gsmmaniak.pl/1518912/uokik-apple-siri-w-jezyku-polskim-petycja/
Źródło: UOKiK, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
HMD prezentuje swoje nowe słuchawki bezprzewodowe HMD Amped Buds. To, co je wyróżnia, to fakt,…
"Najtańszy smartfon z klapką" jest już dostępny globalnie! W najbliższym czasie nubia Flip 2 5G…
HMD ma w swojej ofercie nowości, które zachwycą fanów FC Barcelony. To specjalny klasyczny telefon…
Seria iQOO 15 zbliża się wielkimi krokami. Kolejne przecieki rzuciły nowe światło na kluczowe zmiany…
HONOR 400 Pro smartfonem marzeń? Nowoczesny Snapdragon 7 Gen 4 i ultra pojemna bateria 7800…
Myślisz, że Samsung Galaxy S25 Ultra to najlepszy smartfon do zdjęć? Testerzy rankingu DxOMark skutecznie…