Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazuje UPC (obecnie Play) wypłatę rekompensat klientom. To dlatego, że operator włączał im usługi bez ich zgody. To już kolejna tego typu sytuacja.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się praktykom UPC (obecnie już Play) i stwierdził istotne błędy na niekorzyść użytkowników. Teraz operator musi wypłacić użytkownikom rekompensaty.
Okazuje się bowiem, że UPC Polska w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” uruchamiała swoim klientom dodatkowe kanały telewizyjne i zwiększała prędkość internetu, bez pytania ich o zgodę i chęć. Tym samym naliczała też opłaty za nowe usługi, wyższe o 4 lub nawet 8 złotych od tych przez nas wybranych.
Opłaty naliczane były automatycznie, pozostawiając użytkownikom możliwość rezygnacji z jednostronnie wprowadzonych zmian do umów na czas nieokreślony. Prezes UOKiK ustalił, że to działanie nie było zgodne z prawem i wydał w tej sprawie wobec spółki decyzję zobowiązującą.
Konsumenci nie wnioskowali o podwyższenie abonamentu, nie zamawiali nowych produktów i na żadnym etapie nie wyrażali dobrowolnie zgody na związanie się nowym kontraktem z UPC. Dlatego zmiany wprowadzone przez operatora nie powinny mieć miejsca
– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Decyzją Prezesa, UPC Polska, obecnie P4, nie będzie już pobierał abonamentu w podwyższonej wysokości. Klienci będą mogli kontynuować umowę z wyższą wysokością abonamentu za dodatkową ilość kanałów lub zwiększoną prędkością internetu, ale tylko wtedy, gdy wyrażą ku temu chęć.
Co więcej, operator zwróci wszystkim konsumentom pieniądze za czas, w którym płacili podwyższony abonament w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” (do 9 miesięcy rozliczeniowych, maksymalnie 72 złote). W ramach rekompensaty przedsiębiorca ma zaproponować poszkodowanym również preferencyjne warunki na internet mobilny.
Więcej na temat tej decyzji przeczytamy na tej stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do UOKiK donoszą też użytkownicy na Apple. To dlatego, że wciąż nie doczekaliśmy się Siri w języku polskim:
https://www.gsmmaniak.pl/1518912/uokik-apple-siri-w-jezyku-polskim-petycja/
Źródło: UOKiK, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Jaki telefon kupić? To pytanie nasi Czytelnicy zadają nam codziennie. Przygotowaliśmy więc zestawienie polecanych smartfonów…
Zdjęcia Google w aplikacji na Androida nauczyły się nowej sztuczki. Potrafią teraz wykonać prostą zmianę,…
Świetny Open World od Ubisoftu został objęty 95% rabatem. Bardzo ciekawy i popularny wśród graczy…
Globalny Xiaomi 15 Ultra ujawnia kolejne tajemnice. Superflagowiec już nie tylko zdradził wygląd na żywo…
Epicka strategia turowa trafiła na 80% zniżkę. Ta sprawi, że przy zakupie tytułu zaoszczędzicie -…
Apple znów musi wypłacić pieniądze użytkownikom sprzętów marki. To w związku z ugodą, która dotyczy…