Huawei chce, aby ich smartwatche przyczyniały się do rozwoju medycyny. Z tego też powodu chce przekazywać nasze dane z zegarków odpowiednim podmiotom. Inicjatywa ma na celu edukację personelu medycznego i pacjentów.
Huawei podjął właśnie współpracę z Polskim Towarzystwem Postępów Medycyny – Medycyna XXI. W ten sposób dane zdrowotne użytkowników mogą trafić do lekarzy i przyczynić się do rozwoju badań dotyczących naszego zdrowia.
Huawei chce, aby nasze dane pomagały w rozwoju medycyny
Celem nawiązanej współpracy jest upowszechnienie korzystania z danych zdrowotnych generowanych przez pacjentów (PGHD), które pochodzą m.in. ze smartwatchy.
Usługi i urządzenia Huawei dostępne są obecnie już w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy użytkowników. Huawei jest jednym z liderów na rynku smartwatchy zarówno globalnie, jak i nad Wisłą.
Obowiązkiem lidera rynku jest nieustanne przesuwanie granic i wyznaczanie kierunków rozwoju. Nasze smartwatche od dawna oferują coraz dokładniejsze możliwości monitorowania aktywności fizycznej, natomiast największa zmiana odbywa się w obszarze zdrowia. Najnowsze urządzenia umożliwiają nie tylko pomiar tętna czy monitorowanie snu, lecz także analizę EKG, pomiar stresu czy nawet tętniczego ciśnienia krwi.
To w połączeniu z rosnącą popularnością całej kategorii smart zegarków w Polsce sprawia, że podstawowe badania przesiewowe stają się łatwo dostępne niemal dla każdego. Kolejnym krokiem w tej zmianie będzie przekonanie użytkowników zegarków do świadomego przekazywania danych zdrowotnych lekarzom, a jednocześnie przekonanie personelu medycznego, że te informacje mogą być wartościowe i pomocne w ich pracy
– wyjaśnia Dorota Rakowska, Marketing Director, Huawei CBG Polska.
Test HUAWEI WATCH GT 5 Pro. Elegancja, wytrzymałość i zaawansowane funkcje w jednym smartwatchu
Producent rozpoczyna edukację użytkowników
Działania na start będą skierowane w stronę przedstawicieli personelu medycznego. Firma przeprowadzi wśród tej grupy badania opinii na temat podejścia do danych zdrowotnych ze smartwatchy – ale i potencjalnych barier w użytkowaniu.
W 2025 roku ruszą natomiast kampanie edukacyjne dla użytkowników zegarków, które będą miały na celu przekonanie ich do częstszego korzystania z PGHD (informacji oferowanych przez zegarek) i regularnego monitorowania swoich parametrów zdrowotnych pod opieką lekarza.
TEST | Przypadkiem wyszedł im najlepszy smartwatch 2024 roku – za tysiaka nie ma konkurencji
Źródło: Huawei, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.