>
Kategorie: Newsy Operatorzy

Ogromna kara dla Vectry. Odda pieniądze Polakom

UOKiK ukarał Vectrę grzywną w wysokości ponad 68 milionów złotych. Operator musi też oddać pieniądze klientom. To dlatego, że Vectra zmieniała warunki i ceny umów w trakcie ich trwania.

UOKiK po raz kolejny prześwietlił działania firmy Vectra. Operator znów znalazł się pod lupą polskiego urzędu w związku z potencjalnymi podwyżkami cen usług z września 2022 roku.

Vectra podwyższała ceny w trakcie trwania umowy

To wtedy Vectra zaczęła stosować w umowach z konsumentami klauzule upoważniające do zmian obowiązujących warunków. Chodzi o wprowadzanie podwyżek, jak i nowych, dotychczas nieprzewidzianych, opłat. Mogły być one powodowane wzrostem inflacji, ale także dotyczyć innych niedookreślonych okoliczności, np. polepszenia funkcjonalności.

fot. uokik

Co istotne, postanowienia te były napisane w niejasny sposób, a konsumenci nie mieli możliwości przewidzieć, jaki będzie ich wpływ na wysokość rachunków. Tym samym klienci nie mieli żadnego wpływu na zmiany w cennikach operatora, bez wyrażenia na takie działania zgody.

Jak ustalił Prezes UOKiK, Vectra wykorzystała klauzule i modyfikowała umowy w oparciu o zmianę wysokości wskaźnika inflacji. W tym samym czasie nowym klientom spółka dalej oferowała zawarcie umowy na starych cenach. Potem nowym klientom operator potrafił w krótkim czasie przesłać wiadomość o podwyżkach:

Nieakceptowalny dla mnie jest fakt, że umowa została zawarta od 1 grudnia 2023 a już po 3 miesiącach od marca 2024 opłata jest indeksowana. Jeżeli Vectra widzi wzrost kosztów działalności, to od samego początku cena za usługę powinna być wyższa, bo w ostatnich 3 miesiącach nie nastąpiły żadne istotne zdarzenia gospodarczo-ekonomiczne, które wpłynęłyby na wzrost cen.

– tłumaczy jeden z poszkodowanych klientów operatora.

fot. uokik

Bolesna kara i zwrot pieniędzy dla klientów

W związku z tymi bulwersującymi praktykami prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Vectrę karę finansową w wysokości ponad 68 milionów złotych. Spółka musi także zwrócić uprawnionym konsumentom sumę zapłaconych przez nich podwyżek abonamentowych.

Vectra ma także obowiązek poinformować na swojej stronie internetowej oraz na Facebooku o zaprzestaniu stosowania klauzul łamiących prawo konsumentów.

https://www.gsmmaniak.pl/1520278/internet-vectra-problemy-podejscie-do-klienta/

Źródło: UOKiK opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Premiera Galaxy S25 Edge jest już zbędna, bo znam cenę, design i specyfikację. Flagowiec Samsung bez tajemnic

Samsung szykuje premierę nowego flagowca. Wiemy już, kiedy dokładnie Samsung Galaxy S25 Edge pojawi się…

25 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Wearables

Tani smartwatch Motoroli z ekranem OLED 1,9″ oficjalnie! Szkoda, że w sklepach dopiero za parę miesięcy

Na salony wjeżdża nowy smartwatch. Premiera Motorola moto watch fit stała się faktem, dlatego przyjrzyjmy…

25 kwietnia 2025
  • Promocje

Kapitalny RPG od CD Projekt RED do kupienia za 3,51 zł. To naprawdę świetna oferta

RPG od CD Projekt RED – Wiedźmin 2 jest do kupienia tanio za wyjątkowo śmieszne…

25 kwietnia 2025
  • Bankowość
  • Newsy

PEKAO wydało alarmujący komunikat. Jeśli jesteś w tym banku, to lepiej się z nim zapoznaj

PEKAO publikuje alarmujący komunikat do każdego klienta banku. Choć wiadomość pojawiła się na początku tego…

25 kwietnia 2025
  • Promocje

Nazwałem go najlepszym smartwatchem 2024, a on w promocji staniał tak, że podważa sens zakupu konkurencji

Jaki jest najlepszy smartwatch, jaki da się kupić za około 750 złotych? Moim zdaniem to…

25 kwietnia 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Twój Pixel 7a ma problem z baterią? Google ją wymieni lub odda Ci gotówkę

Niektóre smartfony Google Pixel 7a mogą mieć poważny problem z baterią. Użytkownicy donoszą o spuchniętych…

25 kwietnia 2025