Facebook i Instagram mogą być płatne. Jeśli chcemy, możemy zapłacić, a w zamian Meta usunie dla nas z nich reklamy. Od teraz zapłacimy za to mniej, niż przez ostatnie 12 miesięcy. Jak zmienia się cennik giganta?
Mija już niemal rok, odkąd na Facebooku i Instagramie możemy wykupić płatną subskrypcję, która pozwoli nam się pozbyć reklam w tych aplikacjach. Na pomysł wyswobodzenia użytkowników z zalewających ich reklam nie wpadł jednak sam Zuckerberg, a Unia Europejska.
Płatny Facebook i Instagram. Wszystko przez Unię Europejską
To właśnie UE nakazała Mecie dać użytkownikom wybór, czy chcą korzystać z Facebooka i Instagrama za darmo, czy wolą zapłacić za święty spokój. Meta wpadła na świetny pomysł – zaproponowała użytkownikom zaporową cenę, na którą nie zdecyduje się żaden internauta. W ten sposób zadowoli UE, ale nikt raczej nie skorzysta z tego rozwiązania.
Ten plan też nie powiódł się Zuckerbergowi. Okazało się, że Unia szybko przejrzała jego plany i nakazała obniżenie ceny subskrypcji do takiej, która może stać się rzeczywistą alternatywą dla reklam.

Facebook i Instagram znikną z Europy? / fot. Meta
Nowe ceny subskrypcji. Za brak reklam zapłacimy mniej
Rok temu subskrypcję Facebooka bez reklam Meta wyceniła na 9,99 euro miesięcznie kupując od razu w samej platformie, lub 12,99 euro miesięcznie wybierając subskrypcję przez sklep App Store lub Play Store. W naszym kraju przyszło nam zapłacić co najmniej 43,99 złotych miesięcznie, a w sklepie z aplikacjami 59,99 złotych.
Teraz cena subskrypcji spadnie z 9,99 na do 5,99 euro miesięcznie, a w Polsce zapłacimy 29,99 złotych miesięcznie, a w sklepach z aplikacjami 39,99 złotych.

fot. NeONBRAND / Unsplash
Każde dodatkowe konto na Facebooku lub Instagramie będzie obciążane opłatą w wysokości 4/5 euro miesięcznie. W Polsce przekłada się to na koszt w wysokości 20 złotych w przeglądarce oraz 25 złotych w sklepach z aplikacjami.
Jednocześnie Facebook zaznacza, że użytkownicy, którzy zdecydują się na dalsze korzystanie z usług platform za darmo, będą teraz mogli również wybrać wyświetlanie mniej spersonalizowanych reklam.
Źródło: Meta, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.